Jarousi,
toto: Nezlob se, Petře, této větě nerozumím ani trochu

: "Jarousi, psal jsem o techto interierech a ne o tech trech vyhonkach co jsi tady znovu nalozil... SDIM4960.jpg

"
je o fotkach tveho foceni vnitrku kostela, ktere jsi tady pred par dny presentoval a ke terym patri tento jeden odkaz na jednu fotku z nich. Ze jsou znacne podexponovane, jak jsem psal, pri tvem foceni metodou sede tabulky a na M manual jsi jiz rozumel. Takze by bylo nejlepsi a take nejrozumejsi beze vsech nejakych popichovani a jinych blbinek, se do toho kostela vratit, jestli to je mozne a vyfotit ten vnitrek pozorne ne podle sede tabulky a M, ale na obycejne A automatiku, ktera si sama vyhleda optimalni cas, nastavil si pri tom pouziti objektivu 8-16 clonu ca.F 5,6 nebo F8 a cvaknul to podle objektivniho posunu bud do minusu, coz neni moc pravdepodobne ackoliv take mozne, nebo do plusu tebou nastaveneho histogramu, kde budou pokud mozno vsechna svetla, svetlo v oknech bude tedy uz skoro preexponovane, coz v takovemto pripade se nepocita jako chyba, nebot jsou v te cele plose fotky (ty plosky bile) pomerne male a stiny v kostele na kraji cerne bez detajlu, tedy stale s trochu detajly, ktere jsou pri tomto foceni interieru dulezitejsi. A nejake to male prozareni v oknech ne tak dulezite. Jenom, kdybys fotil hlavne ta okna, ktera by pak zabirala velkou plochu fotky ca 90 - 100% pak to musi byt samozrejme perfektne osvitnute. Tedy plati vzdy, ze hlavni motiv musi byt perfektne osvitnuty a to ostatni nedulezite ne tak perfektne (kostel ve svetle slunce - dulezite a dlazba ve stinu pred nim - nedulezite)
Co se tyce tech trech fotek s kostelem na vysku z toho jeden na sirku s nejakou navsi nebo co, tak ty vsechny mas zasadne spatne kompozicne vyfocene, kde se snazis prostrednictvim dolni poloviny fotky chytit osvit hlavne pro tu ulicni dlazbu, ktera je ve stinu, tedy mas objektiv narovnany hlavne na tu dlazbu a kostel v horni polovine fotky dohanis asi nejakym prechodovym filtrem bud na objektivu nebo pak v pc.
Tedy tento zpusob nastaveni fotaku na kompozici, tedy na motiv je zasadne spatny, protoze ve fotce mas vic nez z poloviny ulicni dlazbu a hlavni motiv - kostel je zasoupnut kvuli te falesne expozici na spodek - dlazbu a tim i celkove falesny, spatny osvit, podle tabulky a M do horni chabe poloviny fotky i kdyz je to hlavni motiv a dlazba a ulice vubec je uplne vedlejsi a nezajimava vec na fotce.
To same, tedy ten zpusob vyfoceni toho kostela u tvych zde poslednich fotek na vysku je zrovna tak spatne, kdy spodek, valny spodek je fotakem zachycen vic nez z 60% fotky, ktery pro fotku nema zadny nic nerikajici nikomu vyznam a ta dulezita cast kostel je nacpan zmenseny, aby se na zbytek fotky vesel, do horni minicasti. I kdyz, kdybys i bliz ke kostelu volil stanoviste foceni, bys do fotky dostal kostel cely, sice se zbihajicimi se liniemi, ktere u moderniho foceni dodaji fotce vybornou dynamiku a nejsou, jestli nejsou prehnane vubec pro fotku spatne. Opust prosim te ty ruzne fotograficke "rikanky" podle kterych se zrejme stale ridis, nikam nevedou a fotografa jen dokazi zblbnout. Valna vetsina jich je jeste z dob, kdy byla fotografie na zacatku, tedy nekdy pred stopadesati roky tvorene a ruznymi "autory fotoknizek" rado opsane a fot uz konecne zive a hlavne poradne!

A tak ty fotis naprosto nejcasteji, coz z toho vyplyva, ze se v tomto foceni opravdu neumele topis, ale na radu se zde nezeptas, protoze si asi nejpravdepodobneji myslis, ze to je tak spravne. Ale bohuze neni!!!!

. Jako s temi Janosiky a pod. Takhle se ti pomoci neda a tak jak to do ted fotis je fakt spatne.