vrgada, s tou dynamikou to tak slozite neni jak si myslis. Sigma uz z principu nemuze (zadna sigma) mit velkou dynamiku. Kdyby tomu tak bylo, tak by fotka, ve ktere by byly velke plochy stinu a tedy i podexponovano, by vykazovaly automaticky velky sum a proto je dynamika brzdena a je dost nizka. Nejlepe to je videt na originale v RAW, ktery, kdyz ho bez zasahu jakychkoliv uprav otevreme a prohlizime, vidime obraz bez naproste brilance, hodne sedivy a hlavne dost tmavy. Tady je videt ta prava slaba dynamika, kterou zavinuji ty dve dolejsi vrstvy, ktere dostavaji sotva fotony pro vytvoreni obrazu. Ve skutecnosti je vse konstruovano hlavne z horejsi vrstvy a ty dve jen kapku pricmrdavaji a umele v pc je to pak cele upraveno do umele brilance a barevnosti; to neni jako u te Devitky, ktera mela jednotlive cipy na sensoru velke jako broky. A u tech se melo zustat a udelat v tomto smyslu sensor 24x36, coz by nemelo konkurenci do dneska.
Takze a ve skutecnosti to cele tahne sigmy specielni a na to jediny program na svete, ktery je tajemstvi firmy a ktera ho nechce prozradit ostatnim vyrobcum SW pro RAWy. Takze vlastne od sameho zacatku je sigmacky obraz v editoru jako jediny system temer uplne umele vytvoreny a tim i ty stale potize s pravou barevnosti (je to jako omalovanky pro deti, ktery sigmcky editor vyplni podle sveho a jak "mysli" nejakymi barvickami, mnohdy a cesto hodne z cesty), kterou davaji jednodussi bayery dnes uz velice verne a barvami ktere jsou brilantni jiz na orig. RAWu jestlize ho otevreme. Protoze bayery maji sve cipy v jedne rovine, mohou konstrukteri dnes uz bez problemu u nich dynamiku rozsirovat, dokonce vice nez tomu bylo drive u svetove nejlepsich barevnych negativnich filmu Fuji.
Ano, bayer ma daleko sirsi dynamiku nez i dnesni sigmy.
Jedna, ktera se mi libi, vypujcena z jednoho fora. Fuji T1
Petr