Leica M9

Re: Leica M9

Příspěvekod OVal » 14 lis 2013 12:05

U té 14/2,8 mne nějaký úbytek světla k okrajům netrápí. U 8ky je to už vidět víc (viz příloha)... ;) :D
8ka byla jen taková nouzovka. Jasovej rozdíl je dost velký, obzvlášť se sluncem v záběru, ale LMM zvládne hodně i bez HDR. Kdybych si pohrál s vyvoláním, dalo by se z toho vytáhnout i o dost víc...
Přílohy
OVal-1025630.jpg
OVal-1025630.jpg (325.44 KiB) Zobrazeno 7698 krát
EXIF-Data
Čas expozice: 1/1000 sec.
ISO: 400
Použití blesku: Ne
Model: M Monochrom
Expoziční program: Manuální
Exposure bias: 21760/65536 EV
Metering mode: Center-weighted average
Uživatelský avatar
OVal
 
Příspěvky: 2513
Registrován: 06 pro 2011 13:57

Re: Leica M9

Příspěvekod josef38 » 14 lis 2013 15:34

Jo a zkoušel jsi CornerFix?
Tvůj RAW je také určitě DNG formát!
Zřejmě nemáš důvod ho používat, snad jen někdy, kvůli těm tmavým rohům!
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Leica M9

Příspěvekod MirekE » 14 lis 2013 16:32

josef38 píše:
Ondra píše:To musí být ale starší fotka, že? Pokud vím, tak tramvaj č. 23 už bohužel nejezdí :/

Z EXIFU:
Datum/čas pořízení snímku 2007:09:27 20:26:08

Jen tak pro pobavení, jako študák jsem jezdil o prázdninách, coby průvodčí tramvaje. Teď se tyto brigády už nekonají, ani není proč, protože průvodčí jaksi zanikli. Tehdá to ale byla študáky vyhledávaná brigáda. Byli totiž placeni stejně, jeko kmenoví zaměstnanci.
Ovšem tehdá musel průvodčí, i brigádník student, znát zpaměti všechny stanice tramvají, autobusů a trolejbusů. Bylo to proto, aby mohl dávat cestujícím informace, ale hlavně proto, aby uznal, nebo naopak neuznal přestup na jinou linku. Přestupovat se totiž smělo jen za jistých podmínek a ne všude. Průvodčí procházel vozem s brašnou na břichu a revizorů se obával hlavně on, už ne tolik cestující. Protože to, že cestující neměl platný lístek, byla chyba průvodčího. Lístek stál 0,60 Kčs a dostal ses na jeden lístek po několika přestupech z jedné periferie Prahy na druhou, na opačném konci. Přestupovat jsi mohl kolikrát chtěl, spíše, kolikrát bylo třeba! Na lístku se vyznačovaly kleštěma čtyři dirky.
Bylo to: 1. datum, 2. číslo tramvaje, autobusu, nebo trolejbusu, 3. čas, 4. místo nastoupení a směr jízdy ( pásmo )
Do tramvaje se mohlo naskakovat a z ní vyskakovat, což i průvodčí využíval, aby prodal co nejvíce lístků. Tehdá tramvaj jezdila Škrétovou ulicí kolem muzea, bylo tam stoupaní a zatáčka, tudiž tramvaj musela jet pomalu. Nebyl potom problém vyskočit z první plošiny a naskočit do druhé, jen proto, aby se průvodčí nemusel prodírat vozem a aby prodal více lístků. Byly potom větší premie! :-)
Tak promiňte tute "menší" vsuvku ve foru o Leice!


Tyhle naskakovaci tramvaje jsem nezazil vubec, jen kratce nasledujici generaci, ktea byla jeste pred temi cervenymi, vpredu pruvodci cinkal takovym kozenym paskem. Listky za sedesat haliru znam, i to cvakani. Hlavne ze dnes musi byt s ochrannymi prvky... To co popisujes znam z filmu Andel na horach :)
Uživatelský avatar
MirekE
 
Příspěvky: 775
Registrován: 05 črc 2012 16:18

Re: Leica M9

Příspěvekod bmx » 14 lis 2013 16:44

Hezky to Ondra napsal...síťovka pro studenta na všechny linky, stála 30 Kčs, jen na dvě, 18 Kčs...lepily se měsíčně známky na průkazku...jojo, vzpomínky...a staré tramvaje, klasika... (n)
bmx
 
Příspěvky: 8962
Registrován: 25 kvě 2012 13:13

Re: Leica M9

Příspěvekod MirekE » 14 lis 2013 17:01

OVal píše:Ano, je to zrcadlovkový objektiv, v mém případě konkrétně pro Nikon. Mám na první pohled nesmyslnou redukci pro použití objektivů Nikon na tělech s bajonetem LeicaM. Ale v tomto případě se hodí. Ostření se nikam nepřenáší, ale u 14ky je to celkem jedno. Ostřím odhadem dle stupnice na tubusu, při trošce zaclonění je ostré vše.... Kdyby LMM měla živý náhled, tak mohu použít i ostatní nikonní skla s vlastním clonovým kroužkem... Ale nemá, takže používám jen tento a zkusil jsem i rybí očko 8mm (ten je ale pro crop formát, tak musím dost řezat.) Třeba se časem odhodlám koupit Voigtlandera 15ku, nebo 12ku...... Přikládám pro zajímavost jeden snímek z té 8ky. Ale žádná hitparáda.....


Nekdy panove delate s temi sirokaci pekne fotky, ale me osobne objektivy pod 20mm moc nerikaji. Pokud se s nimi nefoti zblizka, tak ty krajinky ztraci realisticnost a myslim, ze je to pripad i teto zatoky. Pripomnelo me to jiny priklad - Horseshoe Bend v Arizone. To je 300m hluboky kanon vyrezany do piskovce. Jedna z tech podivanych, kdy cloveku spadne celist. Neda se nikam odstoupit, je to videt jen z okraje kanonu a je to dost velke, aby se tam cele to obracene pismenko omega jaks taks veslo, tak - pokud se dobre pamatuju - nejakych ±20mm by bylo potreba. Kdyz se to ale vyfoti necim sirsim, tak se vytrati cela ta majestatnost, pocit hloubky atd. Tady jsou dva priklady z internetu.

http://www.world-wide-gifts.com/images/ ... end-02.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-7-eWxEcBXXI/U ... e-Bend.jpg
Uživatelský avatar
MirekE
 
Příspěvky: 775
Registrován: 05 črc 2012 16:18

Re: Leica M9

Příspěvekod josef38 » 14 lis 2013 17:29

MirekE píše:Tyhle naskakovaci tramvaje jsem nezazil vubec, jen kratce nasledujici generaci, ktea byla jeste pred temi cervenymi, vpredu pruvodci cinkal takovym kozenym paskem. Listky za sedesat haliru znam, i to cvakani. Hlavne ze dnes musi byt s ochrannymi prvky... To co popisujes znam z filmu Andel na horach :)

Mirku, občas tyhle tramvaje ještě Prahou projedou. Rád bych se s ní z nostalgie svezl, ale lístek stojí, tuším, 60.- Kč. A to jim nedám! Normální cestující neberou. A ten cinkací řemen? Ano a v tom cinkání bylo pravidlo. Nejprve musel cinkat poslední vagon. Zpravidla tam byl študák, potom prostřední, ten cinkal dvakrát a teprve potom motorák, ten cinkal opět jen jednou a zvonec byl už u řidiče. A jedna perlička, kterou bych snad ani neměl psát, u řidiče byla nádoba s pískem, který se sypal do takového trychtýře a ten padal pod kola. To když bylo třeba, tramvaj se nemohla rozjet. No a jestlipak někdo uhodnete, k čemu ještě šofér tento trychtýř používal? Připomínám, že řidič byl od cestujících oddělen a za "řízením" stál! :lol:


A slibuji, že už dám s tramvajema pokoj. Jen jestli někdo uhodne mou hádanku, tak výsledek potvrdím! :-)

Jo a ty fotky, to je paráda, to by byla pastva pro Leicu!
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Leica M9

Příspěvekod bmx » 14 lis 2013 17:34

Kdybych ridicem tramvaje tehdy byl, jasne, na malou stranu lze pouzit...nojo, ale plosina by musela byt prazdna.. :lol:
bmx
 
Příspěvky: 8962
Registrován: 25 kvě 2012 13:13

Re: Leica M9

Příspěvekod OVal » 14 lis 2013 17:36

josef38 píše:Jo a zkoušel jsi CornerFix?...


Nezkoušel... Já často v rozích naopak světlo uměle ubírám. A v tom horním případě by stejně nepomohl. ;) .... Necítil jsem ještě tu potřebu ho vyzkoušet, i když jsem o něm slyšel...

K těm šalinám (abych mluvil po našem ;) ): Taky si pamatuji měsíční šalinkartu za 18, pak 24 Kčs..ano, známky se lepily na šalinkarty každý měsíc... Ale štípání průvodčím si snad ani nepamatuji... Jen první automaty, když už jsem byl zralý školák. Hodila se do nich koruna, nebo padoš, zatáhlo se za páku a vylezl lístek.. Bylo tam takové mlýnské kolo, kde byly vidět poslední vhozené hodnoty. Těch knoflíků, co tam bylo místo padesátníků.... :D :D

A k hádance: No potom proč ty koleje tak klouzaly, až to zmrzlo... :D (n)
Uživatelský avatar
OVal
 
Příspěvky: 2513
Registrován: 06 pro 2011 13:57

Re: Leica M9

Příspěvekod josef38 » 14 lis 2013 17:39

Ano pánové, je to tak. :-) A ta kabina řidiče byla od cestujících oddělena přepážkou. Ne ovšem u všech!
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Leica M9

Příspěvekod OVal » 14 lis 2013 17:49

Mirku, máš pravdu. Někdy to je kontraproduktivní, někdy jen snaha o nevšední pohled a snaha zakrýt absenci něčeho jiného zajímavého - třeba zajímavého světla. Ale přesto mám tyto ultraširokáče rád... A ta krajina je parádní. Takovej kaňon :shock: - je dobře, když spadne jen čelist...
Uživatelský avatar
OVal
 
Příspěvky: 2513
Registrován: 06 pro 2011 13:57

Re: Leica M9

Příspěvekod josef38 » 15 lis 2013 01:26

je dobře, když spadne jen čelist...

Pro krytku z objektivu bys asi dolu už nešel! :-)
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Leica M9

Příspěvekod MirekE » 15 lis 2013 03:19

josef38 píše:Ano pánové, je to tak. :-) A ta kabina řidiče byla od cestujících oddělena přepážkou. Ne ovšem u všech!


Pisek pamatuju, ale to druhe jsem netusil. No nebyla ta doprava lepsi? Pohodli pro ridice, cestujici to meli s obsluhou, vse vyrobene z prirodnich materialu (drevo, kuze)... A jeste ta cena! A 60Kc za listek - to byly tehdy dve pokuty, aspon u nas v Brne...
Uživatelský avatar
MirekE
 
Příspěvky: 775
Registrován: 05 črc 2012 16:18

Re: Leica M9

Příspěvekod MirekE » 15 lis 2013 03:20

OVal píše:Mirku, máš pravdu. Někdy to je kontraproduktivní, někdy jen snaha o nevšední pohled a snaha zakrýt absenci něčeho jiného zajímavého - třeba zajímavého světla. Ale přesto mám tyto ultraširokáče rád... A ta krajina je parádní. Takovej kaňon :shock: - je dobře, když spadne jen čelist...


No jo, az bude dobra sezona, tak musis sbalit rodinu a...
Uživatelský avatar
MirekE
 
Příspěvky: 775
Registrován: 05 črc 2012 16:18

Re: Leica M9

Příspěvekod MirekE » 15 lis 2013 03:25

josef38 píše:je dobře, když spadne jen čelist...

Pro krytku z objektivu bys asi dolu už nešel! :-)


No, me se svirala z pouheho pohledu dolu, dolu bych nelezl ani pro penezenku... Dival jsem se ted na svou verzi toho snimku a vypada dost vyblite. Asi bych to mel znovu naskenovat.
Uživatelský avatar
MirekE
 
Příspěvky: 775
Registrován: 05 črc 2012 16:18

Re: Leica M9

Příspěvekod josef38 » 15 lis 2013 07:48

MirekE píše:
No, me se svirala z pouheho pohledu dolu, dolu bych nelezl ani pro penezenku... Dival jsem se ted na svou verzi toho snimku a vypada dost vyblite. Asi bych to mel znovu naskenovat.

Naskenoval??
Nečeká spíše Grand Canyon na Tvou novou dvěstěčtyřicítku? :D

A jen nepatrné doplnění mých vzpomínek na staré tramvaje. Koženýho moc na nich nebylo, snad jenom řemínek na zvonění a poutka na držení cestujícich. A tu mou poznámku s jiným použitím trychtýře pro sypání písku také berte s rezervou. Určitě nad ním nevisel nápis: "Zde konejte svou potřebu". A řidič moc pohodlí také neměl. Celou dobu musel za tou klikou, kterou ustavičně pohyboval na obě strany stát. Teprve později vymyslel někdo pro ně nasazovací sedačku.

Jedná se o tyto vozy:
http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... CA&dur=422

A omlouvám se za mystifikaci ohledně současné ceny za jízdu starou travaji. Je poněkud nižší. Takže se asi svezu! :-)
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Leica M9

Příspěvekod Ondra » 15 lis 2013 08:43

Posílám pár fotek k diskusi o tramvajich.

Za mě nejlepší tramvaj je bezpochyby T3. I když ta nízkopodlažní modernizace se mi moc esteticky nelíbí (mám rád klasický bruselský design s plastovými sedačkami), pořád je to mnohem lepší než ty nové tramvaje od Škoda Transportation. Doufám, že T3 budou jezdit po Praze co nejdéle...

Jinak fotky jsou foceky M6 s objektivem C-Biogon 35mm f/2.8.
Přílohy
Tramvaj-3.jpg
Tramvaj-3.jpg (140.15 KiB) Zobrazeno 7618 krát
Tramvaj-2.jpg
Tramvaj-2.jpg (110.5 KiB) Zobrazeno 7618 krát
Tramvaj-1.jpg
Tramvaj-1.jpg (199.5 KiB) Zobrazeno 7618 krát
Ondra
 
Příspěvky: 21
Registrován: 11 lis 2013 17:03

Re: Leica M9

Příspěvekod OVal » 15 lis 2013 08:45

MirekE píše:No jo, az bude dobra sezona, tak musis sbalit rodinu a...


Tolik mne zase neštvou, ti moji holomci, abych je nechával na dně kaňónu ;) :D A stejně by nás imigrační do Jú es ej nejspíš ani nepustili...
Ale pravda je, že mne ta příroda tam moc láká... (n)
Uživatelský avatar
OVal
 
Příspěvky: 2513
Registrován: 06 pro 2011 13:57

Re: Leica M9

Příspěvekod OVal » 15 lis 2013 08:48

josef38 píše:Jedná se o tyto vozy:
http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... CA&dur=422

A omlouvám se za mystifikaci ohledně současné ceny za jízdu starou travaji. Je poněkud nižší. Takže se asi svezu! :-)


Až toto vygooglí můj starší vláčkomil a MHDéčkomil, tak s ním bude k nevydržení, dokud se tím po Práglu taky neprojedeme..... (n)
Uživatelský avatar
OVal
 
Příspěvky: 2513
Registrován: 06 pro 2011 13:57

Re: Leica M9

Příspěvekod josef38 » 15 lis 2013 10:01

Ondro, děkuji za snímky, to je přesně ono. Jeden Tvůj snímek jsem proto s dovolením použil. :-)
Přílohy
Tramvaj-3.jpg
Tramvaj-3.jpg (427.65 KiB) Zobrazeno 7611 krát
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Leica M9

Příspěvekod MirekE » 15 lis 2013 16:36

OVal píše:
MirekE píše:No jo, az bude dobra sezona, tak musis sbalit rodinu a...


Tolik mne zase neštvou, ti moji holomci, abych je nechával na dně kaňónu ;) :D A stejně by nás imigrační do Jú es ej nejspíš ani nepustili...
Ale pravda je, že mne ta příroda tam moc láká... (n)


Imigracniho bych se nebal, to spis faktury za letenky, pri tak velke rodine. Realita je vsak lepsi, nez fotky a opravdu nektera mista stoji za videni i za cenu vetsich rozpoctovych obeti. Na druhe strane zjistuju, ze jsou na svete i jina mista k videni a nemusi byt z ceska tak nedostupne. Napriklad Island, Reunion, Pamukkale...
Uživatelský avatar
MirekE
 
Příspěvky: 775
Registrován: 05 črc 2012 16:18

PředchozíDalší

Zpět na Leicou

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník