
Barevné CRT monitory měly sice konkrétní limitijící počet pixelů - jako luminofory v mřížce stínítka obrazovky. Ale paprsek se do nich netrefuje adresně a tedy přesně

A prolétavájící parsek tedy rozsvěcoval vždy chuchvalec luminoforů namísto tenké vodorovné nebo svislé čáry


Sloupce taky nebyly nijak ostré , neb krom netrefování se paprsku do zig zag luminoforů nestíhal paprsek zhášet v nulovém čase a tak to mělo trochu i duchy a rozplizlé to (svislé tenké čáry) bylo i když maska luminoforů byla jináč velejemná.
I proto se velikost kdysi měnila pouze změnou rozlišení výstupu grafiky, neb stejnak bylo jedno kde ty řádky a sloupce paprsky vykreslí stejnak nepřesně

Ani In Line uspořádání neumělo ostré tenčí čáry (nebylo to v linii v obou osách...: http://fyzika.jreichl.com/data/optika/3 ... age097.jpg a šikmé čáry byly kostrbaté pro hrubost mřížky, ale vyhlazovat se nemusely, když už to bylo neostré samo o sobě viz obr: http://old.spsemoh.cz/vyuka/zel/obrazky ... rgbmax.png
Jo i zakřivení stínítka bylo kompromisní a okraje neostré jak u levných objektivů..., hnus

Asi jsi odkojený touto analogovou technikou? (neposmívám se, já zažil ještě černobílé monitory a a měl jsem Atari


Ale LCD pracuje zcela jinak! A určitě bych nenechal přepočet, kde se vždy interpoluje

