
Josefe: něco víc je k tomu tuná: http://12in.cz/fotografie/velka/72_Podzim-v-parku
Jinak s oranžovým filtrem a na plnou díru, tj. clona F5.6 bo užívání si malé hloubky ostrosti.
A jinak k tomu stromku v 8:02 z G15...
Tak u toho je to s hloubkou ostrosti docela jednoduchy. Prostě hlavně fyzicky 12.5 mm vs 210 mm.
Pro stejný úhel záběru a stejnou hloubku ostrosti k tomu co dal Mák z G15 by na kinofilmu musel sedět objektiv s cca 58mm a zacloněné na F13.
Pro stejné úhel záběru a stejnou DOF (cvakal sem na 210mm už zmíněnou clonu F5.6) u toho myho stromku by na kinofilmu musel sedět cca 28 mm objektiv zacloněné na F0.7 (jo a trochu sem tiltoval a shiftoval ... co by ten objektiv na kinofilmovy políčko už asi vůbec neuměl).
Když bych měl dostat cca stejné úhel záběru 8x10" vs G15, musel bych zaostřit na pět metrů u toho myho 210mm ohniska a oproti tomu na 10.36 metrů u 12.5mm ohniska při cvaknutí s G15.
Při těchhle ostřících vzdálenostech a clonách pak bude hloubka ostrosti při srovnatelnym rozptylovym kroužku (CoC), tj. při konečnym výtisku na stejné rozměr papíru, při:
CoC = 0.22 u 8x10" .... hloubka ostrosti 1.36 metrů (210mm, F5.6, ostřeno na 5m)
CoC = 0.007 u G15 .... od 4.5 metru do nekonečna ("nekonečná" hloubka ostrosti ... 12.5mm, F2.8, ostřeno na 10.36m)
(k počtům použito: http://www.tawbaware.com/maxlyons/calc.htm a rozměry snímače udany tuná: https://www.dpreview.com/products/canon ... /canon_g15 )