Niečo k predchádzajúcej diskusii.
Všetko s čím fotograf aj pracovník TV pracuje je zadefinovená farebnou krivkou (gamutom ... vždy pre jeden jas ... ).
Teda Gamut sa zobrazuje ako podmnožina súboru všetkých možných farieb ktoré dokáže ľudské oko rozoznať... Tento súbor sa označuje CIE 1931 a aj tento sa obvykle znázorňuje pre jednu úroveň svetlosti ...
Trojuholníkmi a ďalšou krivkou sú zadefinované jednotlivé normy ... teda v akom rozsahu gamutu pracujeme.
Väčšina monitorov a TV pracuje v sRGB. Nerozlišuje sa, či je to pre TV, alebo pre iné použitie teda napríklad pre fotografiu.
Celý reťazec v TV je zložený zo zariadení, ktoré pracujú v niektorej s týchto noriem a určite v produkcii a postprodukcii to je Adobe RGB (teda v špičkových TV). ..ale nikto doma na TV nerozlíši, v akom to bolo farebnom priestore..... pretože väčšinou signál príde k nám sprznený kódovaním do čím menšieho toku, aby TV nemusela veľa platiť napr...satelitnému operátorovi......
Dnes sa veľa celých seriálov točí s klasickými fotoaparátmi (zrejmä v Adobe RGB).
Grafici v slušných štúdiách pracujú s ProPhotoRGB ... kvôli tlači.
Čo sa týka obrazoviek, tak najväčšiu farebnú "vernosť...stabilitu " má dnes IPS. Preto sa začali na začiatku robiť pre grafické štúdiá a až neskôr pre verejnosť. No a čo sa týka Plazmy, tak je to len jedna z technológií, ktorá sa vyznačuje asi najlepším kontrastom ...proste čierna je čierna (u LCD nie)... Najväčší problém Plazmy je spotreba a vypaľovanie statických obrázkov ... teda relatívne krátka životnosť. Farebne sa mu nič nedá vytknúť. Pracuje presne v tých istých krivkách gamutu ako aj ostatné LCD.
No a tie monitory pre fotografou musia mať okrem iného možnosť kalibrácie....
Toť vsjo čo som mal na srdci.
Miro