Jinak souhlasím s vrgada, od vyrobení první DP se za těch 7 let mnoho změnilo, do kompaktů už nejenom sonka cpe FF čipy a letos konečně po pár letech stagnace bude další ve fotomarketingu megapixelový skok - Canon a jeho 5Ds FF 50Mpix nebo Ricoh Pentax 645Z sice také 50Mpix ale s vysokou citliovstí a možností jako jediný středoformát natáčet video, už jej používají někteří filmaři!

ale co zůstává stejné? CMOS a bayer a ani jinak uspořádaná maska filtrů třeba u Fuji to nezachránila, barvy stále stejné ať už se jedná o laciný kompakt nebo nejdražší středoformát, výsledek stále jako kdyby to kreslili stejnýma fixkama...
No co se týče Sigmy, měl jsem zvěsti (ale raději jsem o tom mlčel) o připravované DP0 (24mm) a pak měla být DP4 (90mm) ale tam se ukázalo, že to je jen telekonvertor na míru šitý DP3... na jednu stranu si zákazníky najde a evidentně jim ikdyby jen pár desítek tisíc prodaných kusů bohatě stačí, stále vyplňují na trhu malou mezeru hlavně v tom, co prostě jiný přístroje neumí - barvy... No jak se sigma postaví k neuprosnému trhu megapixelů? fámy toho nakukají, od uvedení prvního FF Foveonu až po ukončení výroby aparátů, nechme se překvapit, jediná nevýhoda je ve složitosti výroby, Foveon prostě zatím zvládá jediná továrna a pak, vrstvení přináší složitosti nekompatibilní s marketingem, takže tu máme na jedné straně možnost stále a pouze jediného plnobarevného snímače na trhu avšak v porovnání s běžným ve veliké nevýhodě od složitosti výroby po konečné parametry... byl bych radějí o uvolnění licence třeba pro Sony, kteří by snad technologicky dokázali Foveon povýšit na vcelku použitelný čip a dostali jej do většině aparátu, nicméně opět díky marketingu se toto nestane už jen zhlediska ceny výroby Foveonů, která je několikanásobně dražší jak ten lepší FF čip od Sony... buď me tedy rádi alepoň za něco, jako je Quattro...
Abych jen nekecal, trocha barev neuškodí
