Kroužek má dorazy v rozmezí stupnice, rozsah pootočení 90°.
Bez napájení z foťáku, sám o sobě objektiv zůstane zacloněný na nejvyšším clonovém čísle, tak jako i 16-80,
Tamron zůstane naopak na plnou světelnost, ale ten clonový kroužek nemá.
Objektiv má sedm clonových čísel na kroužku a celkově devatenáct i s mezičísly a je jedno, jestli ovládáním na foťáku,
nebo kroužkem s a nebo bez aretace.
Takže krok clony je asi věc FW foťáku, tak jako MFT objektivy na OM a nebo na BlackMagic.
Na OM-1 je to klasická stupnice s mezičísly a ten samý objektiv na BM je po dvou desetinách a k většímu zaclonění
po třech desetinách, protože tam je rozdíl menší.
Parfokální nevím, jaký vliv má optická stabilizace, ale nevím o žádném parfokálním Fuji objektivu, který má stabilizaci.
Filmové Fujinony stabilizaci nemají a ani AF.
16-55 stabilizaci nemá, stačí to zvládat snímač.
OM-1 a Olympus 12-100 mají kombinovanou stabilizaci a ta je tak přestabilizovaná, že dorovná i manipulaci s foťákem
než se zmáčne Rec a to se projeví jakoby obrazem promítaným na naklánějící se desce, protože se optika naklápí,
aby dorovnala pohyb a dojde ke šikmému zkreslení.

Na 16-55 se parfokálním systémem zbavili problematického doostřování při zoomu.