Tlustozobý
Už funguje CNC?
JAWY pěkné.
500 OHC je dost v dnešní době přeceněná, nostalgie bez reálného základu. V té době to byla pojízdná olejnička, v sedmdesátých
letech za 4, až 8 tisíc na inzerát, podle stavu a jestli "velké, nebo malé " bubny, brzdové.
Jízdní vlastnosti mizerné, rám se kroutil, pod motorem byl ještě zeslabený oproti Péráku, zadek Pérák, předek kývačka,
motor 360° klikovka, takže písty šly spolu, jako by to byl jednoválec, ale časování tím pádem vyvážené.
Když se daly kované písty a nebo z Fiatu, plus nechal se udělat královský hřídel z lepšího materiálu, tak to i trochu vydrželo.
Ale ta verze šnek, nespolehlivé.
Motor se dával do rámu Norton, to potom bylo lepší než Norton ES2 500, protože ten byl OHV jednoválec dlouhozdvih,
vrtání 79 mm x 100 mm zdvih.
JAWA 500 OHC sama o sobě byla nebezpečná, rád u toho spadával řetěz v zatáčce, když "kluzáky" propružily, kdežto Norton a Matchless paráda.
To byly závodní rámy na silniční závody.
Matchless G 80 500 má vlásenkové ventilové pružiny, ne vinuté jako běžně. Motor čtvercový.
Se závodním karburátorem Amal GP to jezdilo super.
Domácí vězení Česká pošta...