Moni, "dál" dosáhnou jedině telekonvertorem a nebo předsádkou s tím konkrétním objektivem, nikdy ne ořezem,
to je jenom výřez a to by se při ořezu v aparátu musela i změnit hustota na té aktivní části snímače, aby efekt
byl k něčemu, například z 24 MPx Full frame po ořezu na APS-C zase 24 MPX a ne 12.

Například: Nikon D90 DX 12MPX, Sony A7 FF 24MPx = to samé na velikost detailu 1:1, Sony má ale více obrazu okolo
původního z Nikonu, protože má dvojnásovnou plochu snímače.
Nikon D 7100 DX 24MPX = dvojnásobně větší detail 1:1 oproti D90 a A7.
V praxi to znamená při focení Měsíce v ohnisku dalekohledu 1 200mm, že D90 a A7 prašť jako uhoď, u obou se musí
oříznout, aby Měsíc byl přes většinu fotky. Velikost detailu bude stejná u obou.
D 7100 při stejném ořezu bude mít ale detail 1:1 dvakrát větší, protože má 2x vyšší hustotu bodů na snímači.
Když nastavím A7 na APS-C, budu z toho mít to samé, jako D90 12MPx.
Když budu používat objektiv DX, dám ho na Nikona a záleží, co budu fotit, na dalekohled určitě výhodnější D7100
s 24MPx, co je to samé 1:1, jako Full frame 48MPx. Ale Full frame na dalekohledu nevyužiju kvůli vinětaci, stejně se musí řezat.

Ale radši řezat v počítači trochu z DX 24MPx, než z Full frame ořízlých na 12MPx.

V případě Omylplusu, který má úhlopříčku 2x kratší, má i 4x menší plochu a když bude mít i stejný počet bodů 24MPx,
bude relativní zvětšení z těch třech verzí největší a asi by se ani nemuselo ořezávat při focení s dalekohledem, jenom na poměr stran 1:1.