DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 07 zář 2021 16:18

**lasta píše:
**lasta píše:Tak jsem měl čas si prohlédnout ty udržované šroty. :)
Těm co je udržují, patří můj obdiv.... (n)


Při prohlížení jsem si uvědomil, že nyní v souvislosti s automobily žijeme v unikátní době, která bude součástí učebnic.

Končí doba aut na benzin a ropu. Přechází se zpět na elektřinu, do dob Brožíka a Křižíka. Některé státy už mají stanovené datum konce výroby aut se spalovacími motory.... :x


Ta má poznámka nemusela vyvolat takové emoce .
To nařízení EU o emisích CO2 spalovacích motorů a následných obřích pokutách za jejich nedodržení a následná výroba elektrických automobilů automobilek a jejich změny v jejich dlouhodobém směřování včetně postojů států pro zákaz spalovacích motorů na ropu a benzín jsou reálné dopady na nynější stav jejich produkce a ceny za výrobky. Nedá se uvažovat o tom, že se stav zvrátí na předchozí úroveň.
Před deseti lety nemyslitelné.
To nemá nic společného s mým názorem na tuto problematiku. :)

Považuji nařízení za nesmysl. ;)
Přílohy
fialky.jpg
fialky.jpg (143.18 KiB) Zobrazeno 2334 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 3.95 mm
Čas expozice: 1/25 sec.
Clona: F/1.6
ISO: 400
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Ne
Model: ALP-L29
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
**lasta
 
Příspěvky: 4645
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 07 zář 2021 16:35

Problém je výroba a životnost a likvidace SOUČASNÝCH aku do elektro aut, o zahoření ani nemluvě, to je kapitola sama o sobě,
tři dny ve vaně :lol:
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8450
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 07 zář 2021 16:41

Nj...je k tomu nutno dodat , že elektroauto je neekologické při výrobě a to nejen z hlediska akumulátorů ale i magnetů a následné likvidaci, výfuk má v elektrárně, , elektřina se do něj nedá nalít z kanystru a rychlé dobíjení je možné , ale v praxi technicky málo využitelné a pro běžného občana nemyslitelné a čerpací stanice jsou nevybudované a není z čeho je budovat, nejsou elektrárny a uschování energie pro následnou potřebu v kanystru zatím také není možná, atd... :P
**lasta
 
Příspěvky: 4645
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 07 zář 2021 16:53

A hlavně za pět roků se může jinak zánovní auto zahodit a nebo dát dětem na hraní si, protože nové aku stojí statisíce
a dokud nebude aku na jiném principu, než se do aut teď dává, je to k prdu.
Něco jiného je elektro kolo a nebo skútr, ten má i gelové olověné, i když těžké, tak ale zaplatitelné,
kdežto aku do e auta, to je děs... :D
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8450
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 07 zář 2021 17:00

Nj...
Na každodenní rozvážkovou službu rohlíků po městě v čase od do, dobré. Pak zahodit... :)

Normální člověk si pro běžné užití automobilů vytyčí potřeby, časový horizont užívání a následně kolik ho bude stát tím automobilem ujetý kilometr . A tam se objeví vše. Pořizovací cena, zbytková cena při jeho likvidaci, třeba prodejem nebo jinak, náklady na údržbu vozidla, cenu paliva na km , atd..
U elektro automobilu to bude vysoká cena za ujetý kilometr proti automobilu se spalovacím motorem...... ;)
Naposledy upravil **lasta dne 07 zář 2021 17:03, celkově upraveno 2
**lasta
 
Příspěvky: 4645
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 07 zář 2021 17:02

Už vidím, jak někdo zakoupí ojetého E-auto veterána :D
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8450
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 07 zář 2021 17:06

To já bych Křižíkovo nebo Sousedíkovo elektro auto koupil... (n)

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
**lasta
 
Příspěvky: 4645
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod MONYS » 07 zář 2021 17:20

Pánové píši to co vím od svého syna .Jeho šéf má Teslu E, dnešní baterie v tomto autu jsou vlastně bloky tužkových bateríí a tyto jednotlivé bloky se dají měnit.Elektronika hlídá na display teploty jednotlivých bloků.Šéf s Teslou + nákladní vozík s materiálem(železo)jezdí od nás Vých. čechy(Svitavsko) až do Jižních čech do Budějovic.Nabíjí to u své dílny.
MONYS
 
Příspěvky: 936
Registrován: 08 pro 2011 19:07

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 07 zář 2021 17:25

Monys
To nemá nic společného s tím co jsme se Stanem psali.

Je to jen volba šéfa tvého syna čím jezdí, já znám také lidi kteří jezdí různými automobily i elekto, no a co?.... ;)


Klidně si může jezdit čím chce, zatím má výběr dle svého naturelu, zatím..... ... ;)
**lasta
 
Příspěvky: 4645
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod MONYS » 07 zář 2021 18:18

Lasta , já jsem tím příspěvkem nehájil elektomobilitu.Jinak mám stejný názor jako vy nebo Standa.
MONYS
 
Příspěvky: 936
Registrován: 08 pro 2011 19:07

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 07 zář 2021 19:02

Elektromobilita je super, jenom v případě aut ty ceny za náhradní aku.
Ono i na kolo to je mezi 8, až 12 tisíci, kolik stojí na plnohodnotné e moto, ani nevím, ale jistě desetitisíce.
Jinak to svezení určitě super, točivý moment 200 Nm hned z nuly :D
Troleje nad silnici asi nedají :lol: nahodit sběrače a mimo troleje jezdit na aku :-)
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8450
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 07 zář 2021 20:00

Monnys
Fajn... (n)

Jsou i jiné dtuhy paliv, vodík, LPG a další, je zbytečné od nich ustupovat a jít jen jedním směrem.
Baterie budou vzdy problém a elektrická energie se musí vyrobit v dostatečném množství a to nejde bez odpadu a znečištění a rozvést ji , to jsou ztráty, a ztráty jsou i při nabíjení baterií
Přílohy
z.jpg
z.jpg (126.26 KiB) Zobrazeno 2288 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 3.95 mm
Čas expozice: 1/50 sec.
Clona: F/1.6
ISO: 100
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, auto mode
Model: ALP-L29
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
**lasta
 
Příspěvky: 4645
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod ODSakEda » 07 zář 2021 21:28

Další ztráta je v tom, že se kola el. generátorů musí točit i na prázdno a to i když nenabíjíte! Neb se prostě udržuje v zásuvce napětí neustále! A pro el. auto dosti velká (nasmlouvaná) výkonová rezerva!!! (y)

Již dnes se platí paušál (na dotace na solární ekonesmysly) jen dle nápisu... na hlavním jističi... - dle Ampér! Normálně lidi platí okolo 300,- až 500,-kč/měs a to pro 16 až 32A jistič, ale s el. autem, aby jste jej nenabíjeli tejden..., to bude mazec jen tento paušál! :-/

Já mám nasmlouváno kvůli dílně cca10kW a platím již 750,-kč paušál, aniž bych jedinou kWh spotřeboval :evil:

Rychlonabíječka pak vyžaduje 150 až 300kW! To bude paušáleček i kdyby jste třeba marodil půl roku nenabíjel a nikam nejezdil a raději ani TV a PC nezapínal aby jste "ušetřil" , stejnak dojte faktůra na možná až na + 2-3 tisíce navíc!, krom opravdové spotřeby :lol: ...
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod josef38 » 08 zář 2021 06:04

ODSakEda píše:Další ztráta je v tom, že se kola el. generátorů musí točit i na prázdno a to i když nenabíjíte! Neb se prostě udržuje v zásuvce napětí neustále! A pro el. auto dosti velká (nasmlouvaná) výkonová rezerva!!! (y)

Jestli jsou míněny tím elektrárny, tak to tak není. Ze sítě je odběr stále!!! A od toho jsou vodní elektrárny, aby právě ty rozdíly v odběru vyrovnávaly. Tepelnou elektrárnu odstavit a znovu najet moc rychle nejde. Kdežto vodní elektrárnu ano. Proto se stává, že je za den i několikrát odstavena a za chvíli znovu najeta. Navíc se dodávaný výkon turbíny s generátorem reguluje naklápěním lopatek rozvodného a oběžného kola. Obrátky jsou konstantní, jsou dány frekvenci sítě, ale výkon a tím i průtok vody turbínou se reguluje. O to vše se stará dispečink ČEZ.

Takže stručně. Trvalý výkon dodávají tepelné a atomky, zatímco k rychlé regulaci slouží převážně vodní elektrárny. Velkou zásobárnou energie ve špičkách jsou ještě přečerpávačky. Ty se nechají též velice pružně regulovat.
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod monikash » 08 zář 2021 06:42

Tak si můžete přijet sem za 14. dní, kdy tu budou Dny elektromobility zademonstrovat. ;-)

Taky tu máme jednoho "smraďocha", který, když startuje, tak je několik minut zahalen modrým dýmem. Ale horší mi víc připadnou taková ta auta, kterým se při sešlápnutí plynu (i když na plyn nejezdí) z výfuku vyvalí černý mrak "sazí". :-(
Přílohy
www_smraďoch.jpg
www_smraďoch.jpg (823.08 KiB) Zobrazeno 2222 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 4.745 mm
Čas expozice: 1/708 sec.
Clona: F/1.7
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, compulsory flash mode
Model: Motorola One Vision
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Center-weighted average
Uživatelský avatar
monikash
 
Příspěvky: 5724
Registrován: 06 pro 2011 19:21

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod monikash » 08 zář 2021 06:44

A zase pár mobilovek
Přílohy
www_motýl.jpg
www_motýl.jpg (964.08 KiB) Zobrazeno 2223 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 4.745 mm
Čas expozice: 1/1092 sec.
Clona: F/1.7
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, compulsory flash mode
Model: Motorola One Vision
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Center-weighted average
www_fčele1.jpg
www_fčele1.jpg (923.33 KiB) Zobrazeno 2223 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 4.745 mm
Čas expozice: 1/631 sec.
Clona: F/1.7
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, compulsory flash mode
Model: Motorola One Vision
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Average
www_fčele2.jpg
www_fčele2.jpg (900.69 KiB) Zobrazeno 2223 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 4.745 mm
Čas expozice: 1/865 sec.
Clona: F/1.7
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, compulsory flash mode
Model: Motorola One Vision
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Average
www_mura.jpg
www_mura.jpg (922.07 KiB) Zobrazeno 2223 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 4.745 mm
Čas expozice: 1/1675 sec.
Clona: F/1.7
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, compulsory flash mode
Model: Motorola One Vision
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Average
www_sasanka.jpg
www_sasanka.jpg (919.55 KiB) Zobrazeno 2223 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 4.745 mm
Čas expozice: 1/512 sec.
Clona: F/1.7
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, compulsory flash mode
Model: Motorola One Vision
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Average
www_zeme.jpg
www_zeme.jpg (742.03 KiB) Zobrazeno 2223 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 4.745 mm
Čas expozice: 1/17 sec.
Clona: F/1.7
ISO: 398
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, compulsory flash mode
Model: Motorola One Vision
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Center-weighted average
Uživatelský avatar
monikash
 
Příspěvky: 5724
Registrován: 06 pro 2011 19:21

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod ODSakEda » 08 zář 2021 08:36

To je samozřejmě Extreme co popisuje Monika a Standa s těmi hlavě starýma Aviema..., jenže oni zaříznou i nejmodernější diesel a benzín i kterým nejde z vyfuku o prakticky nic ani po sešlápnutí pedálu naplno již od Euro3!

Ten černý kouř je C a CO. Ale ono se brojí momentálně proti neškodnému a nejedovatému CO2...
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod monikash » 08 zář 2021 09:25

Což by se nemělo, když se teď bude CO2 z atmosféry dávat do Cocacol.....
Uživatelský avatar
monikash
 
Příspěvky: 5724
Registrován: 06 pro 2011 19:21

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 08 zář 2021 09:38

Černé saze zase tolik nevadí, to měl i zánovní LIAZ, když se na to šláplo, horší jsou ty mikročástice
a "nasládlý" smrad ze staré AVIE :D
Mě by zajímalo, kdo dává pořád technickou těm Pežotům a dodávkám z třetí ruky, s propáleným katalyzátorem,
co se musí v zimě deset minut před odjezdem tady v ulici nechat běžet na volnoběh, za výroby oblak modrého
karcinogenního dýmu.
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8450
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod ODSakEda » 08 zář 2021 10:28

monikash píše:Což by se nemělo, když se teď bude CO2 z atmosféry dávat do Cocacol.....

JO! ;-) :lol:
Jasný Stane C je uhlík, děje, uhlí, to vykasles 8-) CO2 je ale jedovatý a váze se na krvinky. Ten modrej dym jsou nedokonale spálené uhlovodiky (H-C-C-H...... - krom spatne spálené nafty i olej pronikajici vyrazne přes litinové... steraci pistni kroužky...
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

PředchozíDalší

Zpět na Kodakem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron