Právě že to vychází z úhlu záběru a je to úplně jedno, kdo s čím fotí. Povědomí o nějakém zbytečném EQ
naprostá většina lidí vůbec nemá, nemají to ani fotografky, které znám, dokonce EV expoziční posun,
je pro ně "elektron volt", přitom fotky parádní, takže nějaký příměr k portrétnímu objektivu pro kinofilm, je naprosté většině lidí úplně ukradený.
Jestli fotím DX Nikonem 85mm a nebo FF Sony 105mm portrétním, neřeším, je mi to jedno, že 105mm na FF je jakoby 70mm
na pidi DX snímači.
Zrovna tak neřeším, jestli na snímači 44x33mm s 55mm úhlopříčkou a 4:3 poměrem stran, je 135mm jakoby 105mm na kinofilmu,
protože je mi to k ničemu.
O nějakém kinofilmu nemusí mít spousta fotografů ani ponětí, natož na to přepočítávat nepřepočítatelné nesmysly.
Nějaké hraniční ohnisko kvůli kácení lidnií, to je vycucaný údaj z prstu, protože to záleží na konstrukci objektivu a na typu aparátu.
Stačí mít aparát s pohyblivou přední i zadní standartou a ne tu parodii, v podobě předraženého tilt šift jednoúčelového objektivu,
s kterým se stejně některá témata nedají nafotit, bez náklonu snímače.
Takk dobrý s tím jednou dvakrát cvaknout náměstí a potom to zahodit do skříně.

Kdežto s aparátem s přední i zadní standartou jde udělat totéž s jakýmkoli objektivem, plus daleko více.
