Stando, tady je tato součástka ( EGR ventil ) pro uživatele úplně k prdu. Kvůli snížení exhalací to v současnosti v autě ( benzin i nafta ) musí být. V EGR je krokový motor, který ovládá otevření klapky a dále potenciometr, který snímá polohu klapky. Většinou prý bývá vadný tento potenciometr.
Případné poruchy  tohoto ventilu by snad měli hradit Zelení, to by ve vládě projít mohlo.  
  
___________________________________
Potenciometr nebyl k nalezení. Na hřídeli otočné klapky ale byl magnet a v plastovém víku ventilu, proti magnetu byla zalisovaná tato součástka. Má sice tři vývody, jako potenciometr, ale nedokáži si představit, že by v této součástce byl nějaký pohyblivý jezdec a dráha potenciometru. Nikde jsem nenašel, že by existoval podobný potenciometr ovládaný magnetem, ať jsem googlil jak chtěl. K ničemu mi to už není, ale docela by mě to zajímalo.  
