Jarouši, rozepíšu se o tom více, později. Jsem teď momentálně počítačově, ale i jinak nepoužitelnej. Jsem po očním chirurg. zákroku. ( abych lépe barevně viděl

)
Ale moc se neraduj ohledně mého přiznání "zničení světelné atmosfery"! Dost dlouho jsem dělal barvu na film, negativ, abych něco o tom věděl.
Z negativu se potom obrázky dělaly zvětšováním pomocí filtrace ( aditivní RGB, nebo subtraktivní CMYK ). Teprve tady sis udělal barevné "vyvážení", které je u digitálu běžné už při snímání. U diáků se tato filtrace tolik nedělala, protože to ani nešlo v takové míře. Ale filtrovalo se také, v míře menší. Ale filtrovalo se!!! Ne, že ne!!! Obrázky se většinou zvětšovaly na RC podložku, Ciba Chrome. Tuto technologii jsem sice sám nedělal, protože byla příliš drahá, ale byl jsem u tohoto procesu, jako pasivní účastník.
A tu chromatičnosti 5500K, jak píšeš, si na digitálu můžeš nastavit také. Ale je Ti často k prdu, zrovnatak, jako u filmu. Mírná filtrace je potom někdy potřebná stejně. Proto u digitálu raději RAW a proto i u diáku nepatrná filtrace při Cibě! Jestliže se pracovalo na negativní barevný film, tak ten se choval tak trochu jako RAW u digitálu. Snesl potom poměrně velké úpravy při vytváření fotografie. Kdežto diák se tvářil, už téměř jako JPEG u digitálu. U diáku už proces negativ > pozitiv prošel na filmu při jeho vyvolávání a to bez zásahu člověka a nic moc se už s tím bezstrátově nenechalo dělat. Jediná výhoda diáku byla, že jsi obrázek viděl hned! Ale mnohem pružnější i co se dynamiky týče byl a je systém negativ > pozitiv!! Proto také byly diáky pro denní a umělé světlo. Mohl jsi ale použít konverzní filtry, když jsi chtěl pracovat jen s jedním filmem.
Viděl jsem mnoho obrázků z diáků, kde autor tvrdil, že barevně ujeté nejsou, ale byly ujeté více než dost! A ne proto, že byla odlišná barevná atmosfera. Modrá tráva, modré dřevo apod. Proti té modré trávě ovšem Jindrova tráva byla tentokrát úplná procházka růžovým sadem! ( nechtěl jsem se do Tvého hodnocení vměšovat! Teprve Tvá poznámka o mém "přiznání o možnosti ujetí světelné atmosféry" mě nastartovala. Ostatně, nikdy jsem netvrdil nic jinéjo! )
Můj závěr je ten, že se to často s těma "ujetýma barvama" dost přehání! Protože buď chceme mít ideální vyvážení bílé, nebo chceme zachovat atmosferu osvětlení. Často ale obojí nejde! Mějte se!
J.
P.S.
Mírně jsem text pro lepší srozumitelnost upravil. Někdy píši rychleji, než myslím!!
