Lasto
1.) Tak všichni jednak stejně nevidí! Např. umělci vidí svět prapodivně a nejen barevně

Místní malíř je kupříkladu barvoslepý, ale maluje syté barevné obrazy krajiny a staveb a barvy jen odhaduje a tak přehnaný posun - třeba větví stromu do sytě modré, nebe jak inkoust nebo naopak žluté

a tak vytváří zajímnavé dílo

S realitou ovšem nemající nic společného... U fotek krajiny, krom detailů, mi však takové posuny vadí

(modré až fialové stíny, sníh...)
I proto si já osobně myslím že zachytit a reprodukovat, realistický pohled, natož přeneseně reprodukovat (po netu a na jiné technice) je mnohem těžší, než umělecké podání.
A ještě něco! ad 1.b) koukáteli dlouho i na přesycené či ujeté barvy na monitoru, po čase vnímáte pouze rozdíly k předchozí fotce a nepřijde vám, že máte nepřesně nastaven váš monitor, seřízen fotoaparát či výstup z editoru

(je na to i zajímavý video test, koukáteli dlouho na monitor n afotku s záměrně velmi ujetáma - negativníma barvama, po vypnutí barev (Saturace na nuliu skokově) vidíte chvíli obraz barevně a správně

a až po několika sekundách teprve přejde vjem plynule na černobílé vidění

To proto že barevné monitory i černobílý obraz reprodukují stále RGB pixely a jen bylo oko barvamy jakoby přesvícené, přepálení a chvíli mu trvá, než se s poklesem přesycení barev vyrovná a černobílý obraz = že RGB pixely svítí každý sice stále barevně, ale v B&W rwžimu vždy v rovnovýze - čili z dálky se jevíc obraz čenobíle

)
Lidské oko je velmi nedokonalé, čehož zneužívá např. digi video záznam, kde zaznamenávaj hlavně jasové rozdíly a šidí se dopočtem hlavně barvy o106...
2.) Dále má každý jiný typ panelu a jinak seřízený - to je defacto již vliv ad 3.)
(např donedávna PVA panely měly namísto bílé narůžovělý nádech /zejména šedivé oblohy, sníh, ksichty pak do ruda..., ať děláte s fokou co děláte... Prostě nekvalitní až výstup

)
4.) a také má vliv, prohlížíteli fotky vedne nebo večer, nemáteli na monitoru senzor okolního osvětlení a anutomatické ovládání jasu.
5.) Pak typ projlížeče
6.) a nakonec to nejdůležitější a nejhůře napravitelné dodatečně - kvalita snímače vašich mašin na sběr odražených fotonů
Tedy tento dlouhý řetězec vlivů podtrženo sečteno dává velký rozptyl možné odchylky reprodukce barev a jasů (a zejména u reality - krajiny, pleťové barvy, kterou můžeme kolem sebe vidět a srovnávat), které jak kdo
různě zachytí, upraví a na různé a různě seřízené technice, jak kdo vidí
různě!
A bude to tedy věčný flejm, jak to kdo vidí

Neb každý to u sebe vidí
jinak!...
(se docela často vždy zhrozím, jak to u někoho vidím - zejména v kanclech na levných LCD...), přitom i na blbých mobilech, kor s OLED obrazovkami, to je docela v poho)