originál digitální fotografie ?

originál digitální fotografie ?

Příspěvekod pepik » 28 kvě 2012 12:12

Ahoj všichni, doufám,že někdo je na následující dotaz odborník
Nejsem úplný začátečník, nicméně v této záležitosti si nevím rady:
Mám spor o autorství digitální fotografie (z 2002), kterou jsem pořídil Canonem 30D a objektivem Canon 100 mm.Všechny tyto údaje jsou v EXIF.Kolega tvrdí, že má naprosto shodnou fotografii, kterou pořídil Nikonem (nevím model, kloubově rozevírací), jeho EXIF údajně zní na tento Nikon.
Šlo o fotografii pohyblivého modelu - nejde mi do hlavy, že lze pořídit naprosto shodný snímek v různém čase ,různou optikou,jiným aparátem.
Kolega měl moje originální snímky ve svém PC.
Jakým způsobem lze jednoznačně určit (a jde to vůbec ?), kdo vlastní skutečný originál (fotografie je publikována,kolega diskuzi odmítá)
Děkuji za rady
pepik

Re: originál digitální fotografie ?

Příspěvekod bmx » 28 kvě 2012 12:16

i exif, necha se za jistych podminek upravit...
bmx

Příspěvekod Araner » 28 kvě 2012 13:17

Přesně tak, exif data je možné upravit, dokonce na to existují pohodlné programy... Je ovšem otázka, v čem se taková úprava exif dělá a v čem se taky čte. Některé programy zobrazí třeba i datum poslední úpravy, jiné ho změnit nedokáží a tak může nějaká stopa po změně exif zůstat. Nicméně pokud si někdo dá na exif editaci záležet, nedá se to asi vystopovat.
Araner

Příspěvekod Araner » 28 kvě 2012 13:37