Pete2 píše:Josef
Pre jasnejsie pochopenie textu..
"Ak je nieco podexponovane, alebo sa pokusis nasilne votriet do tmavych miest hned tam mas fialove flaky. "
V pripade skaredeho pocasia...
" Proste za skaredeho pocasia to chce stativ a ist troska do osvitu. "

Tak tohle u Nikona D610 neexistuje, protoze ma sirokou dynamiku, okolo 14,5 EV. A ty DP1M,2,3 a SD1M jenom ca. 9-9,5 EV. U Quattra to je malinko pres 10 EV a to pres zvlastni jednotlive cipy, rozhazene po sensoru ve vodorovnych radach to je kazdy osmy nebo devaty cip, ktere maji o 3EV snizenou citlivost a maji zachranovat pripadne prepaleni..., ale to take nic moc neni a protoze ty jednotlive cipy toho APS-C sensoru jsou uz nesmirne male, je jich celkem okolo 20 MP, to sumi uz i na zakladnich 100 ISO a hodne, pres ca. 1,37 , kdy jine fotaky zacinaji v tomto ISO okolo 0,45 a pod. Je doporucovano ty fotky v SPP hned prezehlit, ale k cemu je pak tak chvalena rozlisitelnost, az o 30% vyssi nez maji Merrill, kdyz se zase zehlenim hned snizi.....
Proto se s nimi musi fotit jen a jen za plneho slunecniho svitu nebo ve studiu za perfektniho osvetlovani sceny, aby proniklo svetlo az k tomu cipu dole ve treti rade. Jinak to silene sumi. Jsou to fotaky tak nejvys pro turistiku, fotit "za pochodu",tak jak to fotil tady Pete, ale jelikoz pocasi nebylo zrovna idealni, tak uz to nekde sem tam ve stinech zasumelo.... Ale zase je to v jinych mistech velmi ostre; a to se pocita.....
Z Foveona nejlepsi fotaky jsou DP 1,2 a 3 a jejich dalsi zlepseni a SD14. I kdyz i ty mely sve velke mouchy....SD15 uz takova dobra neni, z duvodu zmenene barevnosti, aby mela stejnou "prumyslovou" barevnost jako vsechny ostatni znacky a to v sRGB podle norem. Ta uz zlobi zase velkymi prepaly v obloze a pod. protoze ma take nizkou dynamiku. Holt Foveon se vylepsit a mit takovou citlivost vcetne dynamiky, neda a tim se neda ani plne mezi "lid" rozsirit. Jen par tzv. nevericich blaznu, kteri si mysli, ze jejich "umem" ten fotak 4 tridy zkroti a svetu ukazou, drzi vyrobu techto fotaku nad vodou...
I kdyz by se daly ty dnesni sigma fotaky dost na sum znecitlivet samym fotografem, jako byly prave ty DP1,2,3 a SD14 nastaveny fabrikou. Kdo foti do RAWu muze si nastavit fotak vic do zelena, protoze zelena je i pro foveon sensor ta nejcitlivejsi barva a pak v SPP to srovnat podle potreby....
Vyrez: Z originalu RAW zesvetleno nejprve z 1 gamma na Gamma 1,8 tedy mnohokrat vic nez je vubec kdy mozne udelat s foveonem, kdy na original RAW snimku byla tato chajda uplne cerna bez jakychkoliv detailu a v konvertoru v pocitaci upravena.
Ten dalsi, stejny vyrez tohoto prvniho gamma zesvetleni je jeste o dalsich 1,8 gamma zesvetlen, ale jak sami se muzete presvedcit, po nejakem sumu stale ani vidu; tak dokonale maji dnesni SW a sensory jini vyrobci....
(a ted si spocitejte, ze dnes stoji SD1M stale okolo 1200, 1300 Euro a pr. Nikon D610 "jen" o dve, tri stovky vic.... A DPM stoji okolo 400 Euro a jine praktictejsi a technicky svym obrazovym vykonem univerzalnejsi, tedy lepsi znacky jako Olympus a Fuji dostne clovek mnohdy i levneji....
Stale mi tady nejaky dobrak, asi zaprisahly foveonista, nebo-li fanatik, ty dokumentarni snimky maze....