ahoj Ďaure,
myslím, že jsi to dost výstižně v podstatě popsal v závorkách
Musím říct, že se s tím 17-70 vyřádím hodně, už jen kvůli neproměnlivé cloně na všech ohniscích.
Rozsah zoomu je pro mne opravdu výhodný. Seťák 18-55 je někde zahrabán (kresba se nedá srovnat).
Naopak seťák 55-300 myslím jen mírně zaostává za 17-70 a to jen díky cloně. Kresbu má taky slušnou v rozsahu 100-200 a clonou 8-9, kterou nejvíc používám.
Jeho využití 55-300 je u mne teď menší, dají se lépe cíleně používat ty dva objektivy co mám teď, tedy 17-70 a 55-300.
Ohnisková vzdálenost u 3stovky je vůči cloně slušná a vždy je to o tom najít dobrý poměr mezi vzdáleností foceného objektu a ohniskem.
S tou 17-70 je prostě větší šance na fotku, která se alepoň mě líbí, potažmo dostanu tam to co chci (někdy
) a to nemluvím o světelných podmínkách.
Ještě musím říct, že ani nepotřubuji nějaké šílené úpravy ve photoshopu. Ani nedělám moc výřezy, jen to dávám do formátu 16:10.
Dost se mi líbí nová fičurka v novějších verzích našeho softwaru "multi-level noise reduction" (mám verzi 4.35) což celkem nahradí vyhlazování rozmazaných částí
ve dvou vrstvách ve fotošopu. Mě to stačí. Další fičurka co používám je autokorekce chromatické aberace a auto distortion correction. Dost to urychluje zpracování
resp. vyvolávání rawu do 16-bit tifu.
Docela by mne zajímalo, jak jsi měl nastavené ostření jestli AC nebo AF, jak máš nastaveno ISO a jestli je to foceno sekvencí, nebo jsi toho ptáka cvaknul na jistotu
Je to dost zdařilý obrázek