Josefe, sledovanost prvních fotek na stránkách bývá často až přes 200 prohlédnutí. Počet těch, kteří sem aktivně přispívají, by se dal dnes už skoro spočítat na prstech

. Vím, že nikdo z nich nefotí na film. Ale o těch pouze prohlížejících nevíme vůbec nic, třeba se mezi nimi nějaký další škarpista najde. Já si fakt nemyslím, že si ty fotky zdejší píšící přispěvatelé prohlížejí víc než desetkrát furt dokola
Za barvy můžu, protože si s nimi můžu dělat, co chci. Není problém ubrat fialové a tu cestu "znormalizovat". Ale změní se do zelena celá fotka a barevný charakter toho konkrétního filmu je fuč. Vybírat selektivně jenom tu cestu je otrava, tak to raději nechám tak. Tam, kde šedá cesta nebo bílé plochy nejsou, nejsou ani žádné připomínky, přitom ta fialová je tam taky, jenom to není na první pohled patrné, naopak jiné barvy to dělá atraktivnější. Mohl bych si kupovat jenom Provie a tento problém by tam nebyl, ale filmů s odlišnou barevnou charakteristikou se (naštěstí) dělá víc (proč proboha, když má každý nějak ujeté barvy?) a Velvia to 15 let celosvětově u krajinářů vyhrávala na celé čáře. A stoprocentně ji nekupovali proto, aby ji následně barevně stavěli do latě. Např. Astia je nejlepší film (diák) na svatby, kvůli pleťovce a bílým šatům. Ale na krajinu je dost nepoužitelná a krajinu s ní nikdo nefotí. Kamarádovi jsem pár skenů z Astie dělal a fakt to v přírodě není vůbec ono.
Několikrát jsem psal o rozdílném barevném podání z různých značek digitálů. Myslím si, že ty rozdíly jsou mnohdy ještě větší, než rozdíly mezi jednotlivými diáky. Např. se mi vybavuje test pana Neffa Nikon vs. Canon zhruba stejné cenové hladiny (kdo chce, určitě snadno najde). Doma mám taky dost fotek z Nikonů a Canonů (digitálních). Kamarádovi, například, jeho D7000 běžně produkuje lehce nažloutlé mraky, což se většinou pozná až doma na monitoru. Nemám žádný problém s mraky naoranžovělými, přes narůžovělé až po fialové až do červena, ale s nažloutlými prostě ano, páč sopky tady běžně nevybuchují. Je jasné, že ta žlutá je taky na celé fotce, ale vadí primárně v těch mracích, úplně stejně, jako Velvia 100 má v sobě něco do růžova či fialova a Velvia 100F je víc žlutozelená. To není žádný nedostatek diáků, to je cílený výsledek chemických vývojářů po cca 80 letech práce s barevným pozitivním materiálem (pojem "inverze" má tady platnost pouze jako protiklad k negativním filmům, ale to je asi každému jasné). Jestli je něco viditelnějším nedostatkem, který se ani po letech nepodařilo více vylepšit, tak to je menší pružnost diafilmů (nejčastěji velká tma ve stínech). Tady se to dá řešit jenom pomocí softwaru, něco se dá zachránit pomalejším nebo několikanásobným skenováním. Ale dnešní čipy digitálů jsou ve stínech prostě lepší, bez diskuze. Akorát mi furt není jasné, proč na srovnatelných fotkách z digitálu a filmu (jasově srovnatelných) bude mít ve světlech digitál téměř jistě přepaly a film ne a když fotky ztmavíme a digitál ve světlech přepaly mít nebude, zase bude s větší pravděpodobností postrádat informace ve stínech (zelené tečky či celé plochy) a sken filmu tam ty informace bude mít opět s větší pravděpodobností.
Slávku, neděkuj. Chválím zdarma a jen když se nemůžu udržet

. Ty fotky jsi fotil Ty

. Na světlo jsem až tak úplně štěstí neměl, bývá i lépe. A lenost v používání přechodových filtrů by se měla trestat podle fotografických zákonů. Ty softwarové v Zoneru mi prostě nějak nejdou pod nos, i když vím, že by to, asi, vzdálený internetový uživatel nepoznal.
Maruško, ten kousek světla byl na tom místě dlouho, ale já jsem se už sluníčka na svém stanovišti až do večera nedočkal. Ty mraky si fakt dělají, co chtějí...
