HDR je High dynamic range, nebo HDRI - obrázek s vysokým dynamickým rozsahem.
Ale úpravy tohoto typu mají za výsledek Low dynamic range, obrázek s nízkým dynamickým rozsahem.
Já to dělám taky, jenom s tím rozdílem většinou, že se dynamický rozsah z RAWu často vejde do skutečného rozsahu scény,
tak stačí stáhnout jasy a vytáhnout stíny, selektivně, ne pomocí jednoduchých nastavení typu Mapování tonality například v Zoneru,
protože to vede k zprůměrování a vzniknou škaredé kontury okolo tmavých míst a "otočený jas", což vznikne i při obyčejném
"Automaticky vylepšit", jak je často vidět i na zdejších vláknech... Ty jednoklikací programy neoddělí totiž přesně tmavá a světlá místa-
Kdežto jak jsi to dělal Ty, je náročnější a hlavně tam nemáš ty kontury okolo tmavých míst.
Při focení by se to mělo dělat tak, že se změří dynamický rozsah scény, napřed se změří jasy, kdy začnou být be přepalů, potom stíny,
kdy jsou prokreslené jako reálně. pak se exponuje po určitém posunu EV potřebý počet snímků, podle konkrétní scény,
nejlépe s malým posunem a vznikne série, která bez úprav jednotlivých snímků, pokryje celou scénu s vysokým dynamickým rozsahem.
Je to proto, že běžný foťák a monito nedokáže ten dynamický rpzsah zachytit jedním snímkem, poto po složení vznikde fotka,
která se vejde do zobrazení na monitoru bez přepalů a tmavých míst bez kresby a to je právě LDR, nízký dynamický rozsah...
Ten reálný, skutečný, se nedá zobrazit na našich monitech, to by musely mít reálný dynamický rozsah podle scény.
Dnes jsou monitory s označením HDR, jde o to, co si pod tím výrobce představuje, jesti prezentaci "jinde přepálených fotek a videa"
bez přepalů a nebo jestli má skutečně dynamický rozsah v EV od do.