Foveon napodruhe...

Moderátor: Pete2

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 19 kvě 2017 16:27

...a jeste par... :)
Naposledy upravil pe-pa dne 19 kvě 2017 18:30, celkově upraveno 3
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod **lasta » 19 kvě 2017 17:25

josef38 píše:
**lasta píše:Koukám, že Josef do sebe motá hrušky a jablka... ;)

Mýlíš se, to byly švestky a třešně! :lol:

Třešně bych si dal..
;)
**lasta
 
Příspěvky: 4607
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Jarouš » 19 kvě 2017 19:37

Šachova synagoga v Holešově. Šílená tma, mnohem větší, než na fotkách. Zaostřit se nedalo, pouze odhad a taky to podle toho vypadá...
Přílohy
SDIM9168.jpg
SDIM9168.jpg (728.12 KiB) Zobrazeno 5001 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 8 mm
Čas expozice: 30 sec.
Clona: F/8
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA SD1 Merrill
Expoziční program: Manuální
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
SDIM9171.jpg
SDIM9171.jpg (734.32 KiB) Zobrazeno 5001 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 8 mm
Čas expozice: 30 sec.
Clona: F/8
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA SD1 Merrill
Expoziční program: Manuální
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
SDIM9172.jpg
SDIM9172.jpg (751.64 KiB) Zobrazeno 5001 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 8 mm
Čas expozice: 30 sec.
Clona: F/8
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA SD1 Merrill
Expoziční program: Manuální
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
Jarouš
 
Příspěvky: 3826
Registrován: 26 kvě 2012 11:32

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod ODSakEda » 19 kvě 2017 20:40

Jarouš píše:Šachova synagoga v Holešově. Šílená tma, mnohem větší, než na fotkách. Zaostřit se nedalo, pouze odhad a taky to podle toho vypadá...

Jak to vypadá? Dle mě na to svíčkové "světlo" a nutných 30s(!) expozice, až moc parádně! (jen na mě trochu moc teplé WB, ale to až tak neva, někdo to rád horké ;) ) (n)
Naposledy upravil ODSakEda dne 19 kvě 2017 21:38, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod axislubo » 19 kvě 2017 21:20

;)
Přílohy
SDIM02961ir.jpg
SDIM02961ir.jpg (239.92 KiB) Zobrazeno 4986 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 30 mm
Čas expozice: 1/100 sec.
Clona: F/5.6
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP2 Merrill
Expoziční program: Priorita clony
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
axislubo
 
Příspěvky: 736
Registrován: 28 lis 2014 10:33

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 19 kvě 2017 21:51

Jarousi, promin, ze se te na to ptam, ale kdyz se ten prostor nezaostril ani vzadu a ani vpredu s objektivem 8-16 ( vlastnil jsem ho take a byl jsem s nim velice spokojeny) na clonu F8 a dokonce osvit trval 30 vterin, tak mas bud neco s kamerou nebo s tim objektivem. Nezavisle na davce osvitu ostri tento objektiv pri ohnisku 8 mm na clonu F 8 jiz od tvych spicek bot do nekonecna. Pri triceti vterinach osvitu je opravdu div, ze ty zarovky nemely hvezdicove paprsky zapricinene clonou.


Dovolil jsem si jednu tvou fotku trochu upravit, abych se dostal ke spravnemu osvitu a svetlu, ktere tam bylo a dennimu svetlu, ktere do modlitebny zarilo temi oblouky, nebot mi bylo divne, ze osvicuje svymi paprsky po cele delce protejsi stenu, coz asi slabe by moc take nemohlo byt, ze a jak videt, objektiv ukazal teprve ted, kdyz je svetlo v mistnosti umele netlumene, tech sestnact paprsku od nekterych zarovek, takze je objektiv o.k. a byla i ostrost optimalni, jen asi postprocesem a sumem se nejak zmekcila; tedy jenom nekde a misty. Mohlo by to take byt zapricineno i tim, ze objektiv je fabrikou spatne vycentrovan, tedy jeho cocky a na te prave strane fotky je v kraji vse neostre, coz by nemelo byt. Po koupi jsi si mel Jarousi udelat par testu, tedy opravdovych testu a po zjisteni tohoto nedostatku/chyby montaze, poslat objektiv zpet do opravy nebo ho rovnou nechat vymenit nebo vratit a vzit jiny. :) Ted uz bude asi pozde, ale jestli je jeste v zaruce tak to muzes zkusit reklamovat. Jak jsem uz tady psal, tento objektiv na F 8 je ostry jiz od spicek tvych bot az do nekonecna. :)

*
Naposledy upravil pe-pa dne 20 kvě 2017 08:29, celkově upraveno 10
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod ODSakEda » 19 kvě 2017 22:07

No, jestli je tam dřevěná(!) podlaha, jak tak koukám že je?, může jít o pohybovou neostrost, jak se podlaho prohýbá. :( To by musel sedět opodál na židli a odpalovat dálkáčem a ani nedejchat celých 30s!
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Jarouš » 19 kvě 2017 22:32

Petře, ty "žárovky" jsou malé svíčky v červených obalech ;).
Edo, lidé tam chodili, díky dlouhému času jsou z nich duchové. Podlaha, mám pocit, dřevěná nebude, spíš nějaký kámen nebo cihly. Ale fakt si to kvůli té tmě nedokážu vybavit, po čem jsem tam vlastně chodil. V jednom kuse jsem si dával bacha, abych o něco nezakopl, páč jsem tam byl poprvé.
Jarouš
 
Příspěvky: 3826
Registrován: 26 kvě 2012 11:32

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 20 kvě 2017 09:01

Jarousi, jeste k tem cervenym zarovkam, jak pises. Asi budes muset tu tvou kameru nechat opravit kvuli barvam. Fotak si barvi jak videt jak sam zrovna chce, zatim co jsi instinktivne v te huste tme tapal, hledajic podporu pro tve nohy! Na protejsi zdi je totiz zaves, ktery je purpurove cerveny a tedy spravne vyfoceny. Ono totiz kdyby tam bylo tak velka tma jak pises, by ani tento zaves nemohl mit tak vyrazne rudou barvu, ale ta tma by mu pri Merrillu zadnou barvu nedala a jak se rika, ve tme jsou vsechny kocky cerne....., jak znamo. Ale ty svetla... Ta cervena svetla, i kdyz, jak tvrdis byla cervena a dlouhym osvitem se svetlo prepalilo do bileho/kremoveho tonu, tak by v bezprostredni blizkosti tech zarovek na zdech bylo videt, ze to je cervene svetlo; ale to neni, je take bile/kremove. Je mozne, ze to tak bylo a ty jsi to videl v mzitkach okamziku cervene? To se take stava....
No a kdyz jsi uz ty fotky umele ztmavoval, aby nebyl videt sum, tak sis toho bohuzel uz nevsiml; ale nevadi, vsichni na celem svete vime, ze Merrill jsou slabe na svetlo a delaji barevne fleky a zurive sumi. To preci neni nic za co by ses mel stydet ty, ale holt ta kamera. I kdyz se toto vsechno da a hodne spravnym sestelovanim kamery a spravne nastaveni parametru na motiv, hodne, velice hodne redukovat.

Uz jsem to tady psal pred casem, ze Merrilly ( tedy samozrejme s prehanenim) stoji za backoru, kvuli tomu jsem je tehdy take prodal, az jste si tady ze mne delali legracky...., jak si urcite vzpominas. Jako fotograf, ktery jako ty fotit umi, by ti sluselo Quattro jak na miru, i kdyz take potrebuje za sebou nekoho, kdo ma pro Foveony jiz behem jejich doby a vyskytu cit...... :)



*
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod vrgada » 20 kvě 2017 10:18

2pe-pa
cituji
Jestlize takovy objektiv na kinofilmovy format s F2,8 je pouzit na APS-C format, je jeho pocatecni svetelnost tedy trochu nizsi a dana prakticky a ve skutecnosti mensi, protoze sensor APS-C je mensi a na sensor dopadne kvuli jeho mensi plose mene svetla a tim je objektiv prakticky i mene svetelny.
....
Hezky den, vsechny poucujes a pritom neznas ani elementarni zaklady fotograficke techniky... Zustan radeji u esteticke casti fotografie (to, ze fotit umis, ti nikdo nebere) ale neplete se do veci, kterym nerozmis :-)
....
Mimochodem zaregistrovali jste, ze sigma sd H quattro se prodava v kombu i s artovym objektivem za zvyhodnenou cenu. Tim samozrejme nabadam nekoho, aby to za sve penize vyzkousel. Ja jsem o tom chvili premyslel a radeji si koupil dalsi fuji. Je to tedy na Vas:-). A zjistil jsem, ze i dalsi foveonaci maji fuji:-). Mejte se tu pekne a at vam to foceni dela radost
Obrázek
vrgada
 
Příspěvky: 674
Registrován: 17 zář 2013 05:55

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 20 kvě 2017 11:32

vrgada, pises : "Hezky den, vsechny poucujes a pritom neznas ani elementarni zaklady fotograficke techniky... Zustan radeji u esteticke casti fotografie (to, ze fotit umis, ti nikdo nebere) ale neplete se do veci, kterym nerozmis..."

Vsechny nepoucuji, zadneho nepoucuji, tady se toho moc poucit neda; jak videt je toto forum samy, ale jeste neobjeveny expert.! Nikoho tady nepresvedcuji, nikdo se mne na nejake specificnosti atd. nepta, tak jen pisi co mne zrovna napadne za mozna vhodne, nebo i nevhodne? .... Kdo se ozve je jenom jeho vec; ne moje...... ;)

Jo, abych nezapomel, kdybys se snad chtel mi omluvit, mam pro tebe vzdy tu nejlepsi naladu a usi naspicovane.... :lol: Vzdy jsem rad ty tvoje pokusy s tou tvou SD14 atd. se zajmem cetl... :lol: Uz jsi konecne s tou barvou pleti u te tve Fuji 100 S spokojeny? To je fotak, co? :lol:

Ale abych nekrivdil, jsou zde i taci, kteri mi jsou sympaticti a nevyvysuji se, nechaji si radi poradit. Jsem ale zde zvykly, ze se mi nikdo na nic nepta a kdyz tak opravdu zridka.......

Tak ted jsi mi to dal!!!! Jsem ted mensi nez malinkaty brabenecek.... A ty, ty? Ty tady zaris jako jeden ze skupiny mistnich svetoznamych expertu jako polarni hvezda svymi vedomostmi..... (n) (n) (n) . ................. Ted ale jsi je vsechny strcil do kapsy a jse ted fakt ten nejvetsi... (n)
Preloz si to a cti si to pozvolna, pokud mozno vicekrat za sebou! Opravdu zajimave a pro tebe skutecne nove zacne az po precteni uvodu tak, kde se pojednava o BESCHNITTFAKTORU a dale: :) Jde o vztah hloubky ostrosti k pouzite velikosti sensoru s objektivem VV, tedy ne ve skutecnosti zmena svetelnosti objektivu, ale dana skutecnost svetelnosti k danemu/pouzitemu mensimu sensoru.... :) Coz neni snad tak tezke k chapani... ;)

Jinak se omlouvam Fauvovi a Josefovi38, ze jsem o te hloubce ostrosti, svetelnost VV objektivu v pomeru ke APS-C sensoru, to zasmodrchal a napsal tim padem i spatne, ze to bylo az k nerozumeni! ;) Takze nyni to je spravne! :)


Sensorgröße und Schärfentiefe
Mit der digitalen Photographie wurde die Anzahl der Aufnahmeformate um einiges größer. Kannte man früher Pocket-, APS-, Kleinbild-, die diversen Roll- und Planfilmformate, so gibt es nun noch eine ganze Reihe weiterer Formate, die meist mehr oder weniger deutlich kleiner als das Kleinbildformat sind. Um die Vergleichbarkeit zu erleichtern, geben viele Hersteller bei Objektiven, vor allem der Kompaktkameras, nicht mehr die tatsächliche, sondern eine Kleinbild-äquivalente Brennweite an. Für einen umfassenden Vergleich von Brennweiten und ihrer Wirkung an unterschiedlichen Aufnahmeformaten sind allerdings einige ergänzende Informationen hilfreich.

Kleinbildobjektive an digitalen Spiegelreflexkameras
Der Umstieg vom analogen auf ein Digitalkamerasystem ist für so manchen Photographen mit dem Verzicht auf lieb gewonnene Objektive verbunden - insbesondere, wenn man radikal von einem analogen Nicht-Autofokus-System zur Digitalphotographie wechselt. Verkaufen lohnt sich angesichts des oft erschreckend niedrigen Preisniveaus kaum. Besser ist es da, über Wege nachzudenken, sein „altes Eisen“ an der neuen Digitalkamera weiter zu nutzen. Auch die Verwendung spezieller Objektive - extrem langer und besonders lichtstarker Brennweiten etwa oder sehr hochwertiger Weitwinkelobjektive -, für die es im eigenen System keine adäquate oder erschwingliche Alternative gibt, wird mit Adaptern oft möglich. Solche Adapter sind mittlerweile in einer großen Vielfalt erhältlich. Für die Verwendung an Digitalkameras kommen in erster Linie hochwertige, lichtstarke Festbrennweiten in Frage. Besonders, wenn die Objektive an den FourThirds- oder APS-C-Kameras verwendet werden, erleichtert eine hohe Lichtstärke angesichts der meist vergleichsweise kleinen Sucher das Scharfstellen ungemein. Auch bei den größeren Suchern der Vollformat-Digitalen freut man sich über das zumindest bei offener Blende helle Sucherbild. So weit, so gut. Verwendet man Digitalkameras mit Sensoren, die kleiner als das Kleinbildformat sind - verbreitet sind das so genannte APS-C-Format (Sensorgröße rund 23,6 x 15,8 mm) und das FourThirds-Format (Sensorgröße 17,3 x 13 mm) - verändern sich die Eigenschaften der Objektive durchaus beträchtlich. Sowohl hinsichtlich des Bildwinkels als auch hinsichtlich der Schärfentiefe ergeben sich Unterschiede im Vergleich zum gewohnten Kleinbildformat.

Der Beschnittfaktor
Häufig spricht man bei Kameras mit APS-C- oder FourThirds-Sensoren von Brennweitenverlängerung gegenüber dem Kleinbildformat. Dies ist zwar verständlich, aber auch nicht ganz korrekt. Besser beschreibt der Begriff „Beschnittfaktor“ den Sachverhalt. Dieser ergibt sich aus dem Verhältnis der Diagonalen der jeweiligen Aufnahmeformate und erlaubt es, praktisch alle Brennweiten auf das gängige Kleinbildäquivalent zu beziehen. So beträgt die Bilddiagonale des Kleinbildformates rund 43 mm, die des verbreiteten APS-C-Formats etwa 28,4 mm. 43 geteilt durch 28,4 ergibt 1,51. Um Objektive bezüglich des Bildwinkels und damit des aufgezeichneten Bildausschnitts zu vergleichen, muss man daher die an einer Kamera mit APS-C-Sensor verwendeten Brennweiten mit dem Faktor von (gerundet) 1,5 multiplizieren. Aufgrund dieses Beschnittfaktors ergeben sich so auf den ersten Blick atemberaubende technische Daten. So wird aus dem 2,8/300mm-Teleobjektiv hinsichtlich des Bildwinkels ein 2,8/600mm an einer FourThirds-Kamera (Beschnittfaktor 2) oder ein immer noch imposantes 2,8/450mm-Tele an einer APS-C-SLR (Beschnittfaktor 1,5). Das mag Freunde selektiver Schärfe - der geringen Schärfentiefe bei offener Blende - zunächst ungemein freuen, diese währt aber nur kurz. Tatsächlich verhält sich die effektive Schärfentiefe wie die scheinbar verlängerte Brennweite: Sie entspricht einer Blende von 5,6 beim FourThirds (Faktor 2) und einer Blende 4 beim APS-C-Sensor (Faktor 1,5). Das ist immer noch ordentlich, aber eben deutlich weniger spektakulär. Hinsichtlich des einfallenden Lichts aber - das ist die gute Nachricht - verhalten sich die Objektive entsprechend den physikalischen Werten: 2,8 bleibt 2,8, mit entsprechenden Konsequenzen für Belichtungszeit und Sucherhelligkeit.

Kleiner Exkurs Schärfentiefe
Für das Verständnis dieses auf den ersten Blick merkwürdigen Sachverhaltes sind der Zerstreuungskreis sowie der sich aus den unterschiedlichen Formaten ergebende Faktor für die letztendlich erforderliche Vergrößerung von Bedeutung. Fokussiert man ein Objektiv, so wird streng genommen nur die Ebene, auf die fokussiert wurde, scharf abgebildet. Punkte die davor oder dahinter liegen, erscheinen als unscharfe Scheibchen, die mit zunehmendem Abstand zur Schärfeebene größer werden. Bis zu einer bestimmten Größe nehmen wir diese Zerstreuungskreise dennoch als scharfe Punkte war. Zwar ist der Zerstreuungskreis eine etwas schwammige Größe, da sie effektiv stark vom individuellen Sehempfinden abhängt, gleichwohl machen unterschiedliche Formate unterschiedliche Zerstreuungskreis-Annahmen erforderlich.

Die Größe des Zerstreuungskreises, die festlegt, wann etwas im Bild als scharf angesehen wird, muss proportional zur geringeren Sensorgröße der APS-C- und FourThirds-Kameras kleiner sein. Das wiederum würde eigentlich bedeuten, da die Aufnahmen ja, um das gleiche Ausgabeformat zu erzielen, stärker vergrößert werden müssen, damit die Schärfentiefe mit schrumpfendem Sensorformat geringer wird. Ein anderer Faktor kehrt dies aber um. Um den gleichen Bildwinkel zu erreichen, benötigen beispielsweise Kameras mit APS-C-Sensor die durch den Beschnittfaktor 1,5 geteilte, FourThirds-Kameras nur die halbe Brennweite. Anders formuliert: Um ein Motiv im gleichen Größenverhältnis abzubilden, ist bei den kleineren Digitalsensoren ein geringerer Abbildungsmaßstab erforderlich als etwa beim größeren Kleinbildformat. Der Abbildungsmaßstab wiederum ist - neben der Blende - eine der maßgeblichen Größen im Zusammenhang mit der Schärfentiefe: wird er kleiner, wird - bei gleicher Blendeneinstellung - die Schärfentiefe größer. Eine einfache Regel beschreibt den in Vergleichsaufnahmen ohne Weiteres sichtbaren Sachverhalt. Die Schärfentiefe einer Kamera mit einem Beschnittfaktor A ist bei einer gegebenen Blendenzahl B identisch mit der Schärfentiefe einer Kleinbildkamera mit einem Objektiv gleichen Bildwinkels, dessen Blende um den Wert A x B geschlossen wurde. Am Beispiel eines 2,8/200mm-Kleinbildobjektivs an einer FourThirds-Kamera (Beschnittfaktor A = 2) kommt so bei einem Bildwinkel, der einem 400mm-Kleinbildobjektiv entspricht 2 x 2,8 = 5,6 als effektive Blende heraus. Verwendet man, um beim oben genannten Beispiel zu bleiben, ein 2,8/200mm-Tele, ergibt sich bei offener Blende und Einstellung auf 10 Meter im Kleinbildformat eine Schärfentiefe von etwa 42 cm (9,8-10,2 m/Zerstreuungskreis 0,03 mm). An der APS-C-Kamera (angenommener Zerstreuungskreis 0,02 mm) beträgt die Schärfentiefe lediglich 28 cm (9,86-10,1 m). Um im Kleinbildformat den gleichen Bildwinkel wie mit dem 200er an der digitalen Spiegelreflexkamera mit APS-C-Sensor zu erzielen, würde man allerdings ein 2,8/300 mm-Objektiv einsetzen müssen und dabei beträgt die Schärfentiefe bei Blende 2,8 und Einstellung auf 10 Meter dann nur noch 18 cm (9,91-10,1 m). Aufgrund des oben erwähnten, individuell verschiedenen Sehempfindens sollte man diese Werte zwar nicht als absolute Größen betrachten, dennoch sind sie eine brauchbare Grundlage für die Praxis.

Extremfall Kompaktkameras
Digitale Kompaktkameras verfügen über Sensoren, die noch deutlich kleiner sind, als die der APS-C- oder FourThirds-Spiegelreflexkameras. Die verbreiteten 1/2,5- beziehungsweise 1/1,8-Zoll-Sensoren sind winzig. Ihre Formatdiagonale beträgt 7,2 beziehungsweise 8,9 mm. So ergeben sich bezogen auf das Kleinbildformat Beschnittfaktoren von 6 (1/2,5 Zoll-Sensor) und 4,8 (1/1,8 Zoll-Sensor). Die an diesen Kameras eingesetzten Zoomobjektive haben Anfangsbrennweiten von 5 bis 6 mm. Legt man einen Beschnittfaktor von 6 zugrunde, entsprechen 6 mm Brennweite bezüglich des Bildwinkels einem 36mm-Kleinbildobjektiv. Allerdings muss man ja auch, wie oben beschrieben, den Blendenwert mit dem Faktor 6 multiplizieren. Ein typisches Dreifach-Zoom an einer digitalen Kompaktkamera wäre beispielsweise ein 2,8-5/5,8-17,4 mm. Der Brennweitenbereich, bezogen auf das Kleinbildformat entspricht dabei 35 - 105 mm. Die Anfangsblende beträgt aber - wiederum bezogen auf das Kleinbildformat - 16,8 (Weitwinkel) sowie 30 (Tele). Bezüglich Brennweite und Schärfentiefe verfügt diese Kamera also bezogen auf das Kleinbildformat über ein 16,8-30/35-105 mm-Zoom. Die Lichtstärke allerdings entspricht dem tatsächlichen Wert 2,8-5. Das heißt, selbst bei offener Blende ist die Schärfentiefe bei diesen Aufnahmesystemen enorm groß und Abblenden, um die Schärfentiefe zu steigern, damit weitgehend überflüssig. Tatsächlich erlauben auch die meisten digitalen Kompaktkameras lediglich ein Abblenden um zwei bis drei Stufen - zum Beispiel auf Werte von 5,6 bis 8. Stärkeres Abblenden würde dazu führen, dass die Blendenöffnung extrem klein wird, und das wiederum hätte zur Folge, dass Beugungseffekte des Lichts zu einer sehr deutlichen Verschlechterung der Bildqualität führen.

Ein Vorteil der großen Schärfentiefe bei vergleichsweise hoher Lichtstärke ist natürlich, dass man, wenn viel Schärfentiefe gewünscht ist, weniger stark abblenden muss, und so oft mit Verschlusszeiten zurechtkommt, die ohne Stativ zu bewältigen sind. Ein Nachteil der mit abnehmender Sensorgröße zunehmenden Schärfentiefe bei gleicher Blende und gleichem Bildausschnitt ist, dass die Gestaltungsmöglichkeiten mit selektiver Schärfe, also das deutliche Trennen von scharfen und unscharfen Bildbereichen - beispielsweise in der Porträt- oder Makrophotographie -, stark eingeschränkt sind.


Digitalfotografie
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod **lasta » 20 kvě 2017 12:25


Příspěvekod vrgada » dnes, 10:18

2pe-pa
cituji
Jestlize takovy objektiv na kinofilmovy format s F2,8 je pouzit na APS-C format, je jeho pocatecni svetelnost tedy trochu nizsi a dana prakticky a ve skutecnosti mensi, protoze sensor APS-C je mensi a na sensor dopadne kvuli jeho mensi plose mene svetla a tim je objektiv prakticky i mene svetelny.
....
Hezky den, vsechny poucujes a pritom neznas ani elementarni zaklady fotograficke techniky... Zustan radeji u esteticke casti fotografie (to, ze fotit umis, ti nikdo nebere) ale neplete se do veci, kterym nerozmis :-) [/u]


(n) :P
**lasta
 
Příspěvky: 4607
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 20 kvě 2017 13:46

Lasta, jo, vrgada ma urcitou pravdu, ale ty umis jen papouskovat a sklebit se; na vic nemas! :lol: Ale koupit si fotak, aspon takovy jako ma vrgada, ktery foti sam a fotit a tady ukazat je na tebe uz neprekonatelne moc...... :lol:
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod **lasta » 20 kvě 2017 14:11

pe-pa

kdyz uz sem chces neco vlozit, tak si kup tu moji tady nabizenou vybornou Sigmu DP2 Quattro,


Ne nekoupím ... ;) :P
**lasta
 
Příspěvky: 4607
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Martynko » 20 kvě 2017 14:27

Mohl by prosím admin už banovat toho německého vřískotu? To je každej rok stejný a už dost únavný...

©
Přílohy
DP1M0897.jpg
DP1M0897.jpg (820.54 KiB) Zobrazeno 4873 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 19 mm
Čas expozice: 1/500 sec.
Clona: F/5.6
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP1 Merrill
Expoziční program: Priorita clony
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Unknown
Martynko
 
Příspěvky: 428
Registrován: 11 dub 2014 15:02

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod **lasta » 20 kvě 2017 14:56

Martynko

To ne, pe-pa nekdy ustreli, nekdy ma pravdu, ale je s ním sranda .. (n)
**lasta
 
Příspěvky: 4607
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod vrgada » 20 kvě 2017 14:57

fauve citace
Dovolím si s tímto tvrzením nesouhlasit a podpořím Pepíka. Clona je záležitost fyzikálního vztahu (poměru) ohnisková vzdálenost ku vstupnímu otvoru objektivu. Velikost snímače na celou záležitost nemá vliv. Dá se to najít v základních učebnicích optiky!
...
reakce pe-pa
Fauve, nic ti nevyvracim, vira tva je tvoje vec. Ale jak to pisi je hola skutecnost. :) napriklad 200/2,8 objektiv pro V V je na APS-C ve skutecnosti kvuli mensimu formatu o polovinu delsi, tedy jako 300mm objektiv, ale jeho puvodni svetelnost bohuzel neprebira, ve skutecnosti ma svetelnost skutecnou bohuzel neco mezi F4,5 a 5,6.
...
tak jsem si taky trochu dloubnul, no :-) Predpokladam, ze i pe-pa rozlisuje svetelnost a hloubku ostrosti,,,
...
Mne se po foveonu styska a navic tady to zije. Jinde nic neresi, jen davaji technicky dokonale obrazy bez barevnych zavoju a jinichy podivnosti-nuda, Kdezto tady se se to tu obcas zhada, obcas se resi nevyresitelne problemy dane nedoresenim uzasneho principu, ktery se stale nepovedlo doladit, quattro nepovazuji za lepsi reseni a je to korunovane, ze ani ty objektivy nejsou uplne perfektni a za levno to taky neni.
...
Fotoskoda nabizi set Quattro H s 35mm ART objektivem za 50, to uz vypada jako solidni nabidka, ale mne nepresvedcuji ani ukazky na Marovych strankach, tak snas nekdy. Doby, kdy sjem byl unesen z obyc DP2ky jsou pryc. Tu SD14ku jsem mel kratce, to byl omyl
...
Nekoupil jsem nic o moc lepsiho, na inzerat malou evoluci XT10, je to prakticky stejne velke jak X100S, ale daji se menit objektivy, asi si k tomu koupim palacinku 27mm/2,8 a budu mit jeste mensi fotak, nez jsem me predtim. Zkusil jsem v tom posmournu nasadit stare manualni sklo 1,7/50mm, abych definitivne zavrhl eru manualu kov a sklo. Jinak FUi je aktualne dal ma vetsi rozliseni a dokonce zplodili stredoformat
Obrázek
rikenon 1,7/50mm cl 5,6 XT10
vrgada
 
Příspěvky: 674
Registrován: 17 zář 2013 05:55

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Jarouš » 20 kvě 2017 22:44

Poslední porovnání Merrill vs. Quattro. Fotky jsem upravil podle svých zvyklostí. WB u Merrillu Custom, u Quattra Auto. Barvy Standard. Quattro je focené 19:52 hod., Merrill 20:06 hod. Objektiv 70/2,8 Macro.
Jardo, na té Tvojí fotce z DP2 Merrill je to nejpodstatnější velmi dobře vidět, ikdyž je tak malá... ;) download/file.php?id=103010
Přílohy
SDQ_0027.jpg
SDQ_0027.jpg (992.97 KiB) Zobrazeno 4825 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 70 mm
Čas expozice: 1/30 sec.
Clona: F/8
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: Sd Quattro
Expoziční program: Manuální
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
SDIM9641.jpg
SDIM9641.jpg (940.3 KiB) Zobrazeno 4825 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 70 mm
Čas expozice: 1/10 sec.
Clona: F/8
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA SD1 Merrill
Expoziční program: Manuální
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
Jarouš
 
Příspěvky: 3826
Registrován: 26 kvě 2012 11:32

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod jajakm » 20 kvě 2017 23:32

Jarouši obě dvě podvečerní fotky se ti fakt povedly. Ta z SD Quattra je studenější. Určitě není problém ji udělat teplejší. (n) Jarda
jajakm
 
Příspěvky: 1453
Registrován: 28 zář 2013 18:20

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod jajakm » 21 kvě 2017 00:05

Jarouš píše:Jardo, na té Tvojí fotce z DP2 Merrill je to nejpodstatnější velmi dobře vidět, ikdyž je tak malá... ;) download/file.php?id=103010

Jarouši tady máš tu fotku ve větším rozlišení. Jarda
Přílohy
TESTOVANI-3.jpg
TESTOVANI-3.jpg (1.22 MiB) Zobrazeno 4814 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 30 mm
Čas expozice: 1/500 sec.
Clona: F/7.1
ISO: 100
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP2 Merrill
Expoziční program: Priorita clony
Exposure bias: -7/10 EV
Metering mode: Center-weighted average
jajakm
 
Příspěvky: 1453
Registrován: 28 zář 2013 18:20

PředchozíDalší

Zpět na Sigmou

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník