Moderátoři: MakB, TNČ moderátoři
Jarouš píše:Děkuji, Jirko, za obohacení diskuze o této problematice. Ano, mám takovou kartu a pouze kvůli 10ti bitovému zobrazení na monitoru jsem si ji kupoval. Je to ale vůbec něco platné, pokud Windows pustí pouze 8 bit zobrazení?
Stanley 900 píše:Pak si požádáš ten lab o ICC profil a zkalibruješ si na něj. Jinak z toho vyleze něco jiného.
Nebo v případě tisku doma, máš ICC profily na konkrétní papíry, protože každý má trochu jiné podání bílé, do zelena, fialova.
Tím bude program tiskárny vědět, jak má při tisku upravit barvy, na konkrétní papír.
No name papíry bez ICC profilu si můžeš vyzkoušet a udělat podle korekce jednotlivých barev vlastní ICC profil.
Nebo si nech vyjet testovací obrázek a ten samý soubor, z kterého tiskli, poslat mailem.
Jarouš píše:Díky za odpovědi, chlapi, ale já fakt neřeším tisk, ...
Jarouš píše:Díky za odpovědi, chlapi, ale já fakt neřeším tisk, lépe řečeno, vím, co mám dělat s daty určenými pro tisk. Ptám se jen a pouze na zobrazení na monitoru. Můj dotaz zní, jestli je možné v grafickém programu (u mně Zoner) spatřit rozdíl mezi fotkami, když jedna bude v 16 bit TIFF a druhá v 8 bit TIFF. Celý hardware řetězec je desetibitový a fotka je vyfocena a uložena v AdobeRGB. Bude možné spatřit nějaké malé rozdíly třeba na barvami bohaté západní obloze nebo se Windowsy postarají o to, že žádné rozdíly nikdy vidět nebudou, třebaže v datech budou i odstíny mimo gamut sRGB?
Opravdu se ptám pouze na zobrazení na desetibitovém monitoru připojeném přes DP k desetibitové grafické kartě.
jizapo píše:Jarouš píše:Díky za odpovědi, chlapi, ale já fakt neřeším tisk, ...
Jarouši jestli to poznáš v Zoneru, nevím. Ale rozdíl 8b - 10b na monitoru je minimální. Je to znát pouze na plynulých přechodech převážně světlejších odstínů. Nevím možná nějaké cvičené oko mladého grafika to pozná všude. Upřimě, já jen na těch pozvolných přechodech. Nejhorší je stejně to, že pokud to netiskneš, tak to musíš tak jako tak převést do jpegu, aby to servry sežvejkaly. Takže to máš vlastně jen pro vlatní potěchu. Nejhorší je ten jpeg, který právě ty plynulé přechody totálně zdevastuje vytvořením bloků 8x8 pix a Huffmanovým kódováním DC koeficientů. Pak vzniknou vždycky ty ošklivé proužky v jinak krásně plynulém přechodu. Takže pro omezení těchto proužků je nejlépe ty plochy rozbít, třeba přidaným šumem. Tím se zároveň dosti zvětší objem komprimovaných dat obrázku o kterých jste tady vedli diskusi.
BaSta píše:..... Přesně tak. Je to sice 256 (8 bit) ku 1024 (10 bit) odstínů na barvu, ale JPG to stejně semele. .....
ODSakEda píše:BaSta píše:..... Přesně tak. Je to sice 256 (8 bit) ku 1024 (10 bit) odstínů na barvu, ale JPG to stejně semele. .....
Mrkni na můj příspěvek nad Tebou, jeden odkaz je na fotku přímo z fotoaparátu a to v režimu AdobeJPG a 2. v sRGBJPG (Všimnisi zejména omalovánky - přepálené červené u sRGBJPG a naopak mdlé zelené oproti přirozené nepřepálené červené a naopak zářivější zelené u AdobeRGB Jen technická - záleží i na prohlížeči webu (já FireFox) i na monitoru, uvidíšli vůbec rozdíl? (jako já, co jsem psal o červené a zelené zejména, ostatní rozdíly jsou jen menší barevné niance)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků