Levný monitor pro nadšence

Moderátor: Antonin.Charvat

Levný monitor pro nadšence

Příspěvekod sintesir » 17 srp 2019 10:44

Dobrý den,
jsem fotograf amatér - nadšenec. Vlastním starší TN monitor a veškeré upravené fotografie jsem nucen kontrolovat ještě na displeji telefonu (amoled), který mi poskytne (pro mě) dostatečnou představu o úpravě. Tento postup už pro mě ale není únosný a rád bych si koupil nový monitor k pc.
Původně byl plán vybrat některý z nejlevnějších IPS monitorů v ceně kolem 3-4 tisíc, ale po nekonečném pročítání diskuzí a testů jsem se rozhodl pro volbu něčeho "dražšího" v cenovém rozmezí kolem 7-8 tisíc.

Doporučili byste mi, prosím, nějaké konkrétní monitory v této cenové relaci? Vím, že rozpočet je na zpracování fotografií naprosto minimální, ale berte prosím v úvahu, že mě fotografování neživí a jsem jen nadšenec, který chce přejít z příšerného TN na něco více uspokojivějšího.

Mé požadavky jsou:
- velikost cca 24-27" Full HD (pokud by nešlo jinak, mohl by být i QHD)
- minimálně 8bit
- 100% sRGB (Adobe RGB nejspíše nevyužiji)
- VESA, nebo solidně nastavitelný stojan
- 75Hz (tento parametr úmyslně dávám na poslední místo, zhruba třetinu času využití monitoru budou i hry, ale nechci mít 75Hz na úkor ostatních parametrů..)

Z toho, co jsem prošel, mě zaujaly např. Asus PA249Q, Eizo FlexScan EV2450, BenQ GW2765HT, BenQ PD2700Q...
sintesir
 
Příspěvky: 9
Registrován: 17 srp 2019 10:08

Re: Levný monitor pro nadšence

Příspěvekod **lasta » 17 srp 2019 11:18

Tak pokud chceš dobrý monitor jak na fotografii, tak na hry, tak trochu všeobecný, tak si zásadně kup monitor s poměrem stran 16:10. 16:9 je na filmy.

V cenové relaci kde se pohybuješ si kup IPS, ty jsou dostatečně kvalitní jak pro fotografie tak pro ostatní účely.



Dobrou ruku při výběru.
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: Levný monitor pro nadšence

Příspěvekod sintesir » 17 srp 2019 12:51

Díky za reakci!