EIZO vs Benq vs NEC do 19k CZK

Moderátor: Antonin.Charvat

EIZO vs Benq vs NEC do 19k CZK

Příspěvekod engineer » 26 led 2018 10:47

Dobrý deň, rozhodol som sa kúpiť nový monitor, ktorý by mi mal slúžiť hlavne na úpravu fotiek (som hobby fotograf - Nikon D7200), pozeranie filmov (čiastočne nahrádza TV) a na hranie hier (aj FPS)- na odreagovanie. Ako je zrejmé, monitor bude mať širšie využitie, ale nič z toho nie je profi (ani foto ani hry). Kladiem však dôraz na kvalitu tzn. verné podanie farieb (sRGB), čo najlepší kontrast vzhľadom na IPS (ide hlavne o čiernu), rovnomerné podsvietenie, dobre nastavené biely bod (žiadny žltý alebo červený nádych) a obraz bez blikania.

Rozpočet som si stanovil max. na 19 000 CZK. Mal som v rukách už rôzne modely (Dell UP2716D, Dell U2515h, Benq PD2700Q), ale nevyhovovali mi z viacerých dôvodov. DELL má neskutočne nezvládnutú rovnomernosť podsvietenia a hlavne polovica displeja mala ružový a druhá polovica žltý nádych čo bolo pre mňa neakceptovateľné.

Súčasne však vyberám z troch adeptov:
1. Eizo EV2750 (vadí mi však hybridné PWM - blikania som sa chcel už úplne zbaviť, som naň citlivý, ale zato by mal byť kvalitne spracovaný, má 5 rokov záruku)
2. Benq SW2700PT (páči sa mi HW kalibrácia, tienidlo, ovládač, Adobe RGB - aj keď ho teraz nevyžadujem)
3. NEC 275Wmi

Obraciam sa hlavne na Vás p. Charvát. Ktorý monitor by ste mi odporučili, buď z mnou vytipovaných alebo iných modelov?
Vopred ďakujem za rady.
engineer
 
Příspěvky: 5
Registrován: 26 led 2018 10:33

Re: EIZO vs Benq vs NEC do 19k CZK

Příspěvekod ODSakEda » 27 led 2018 10:37

Než odpoví Pan Odborník, dovolím si upozornit, že se těžko zjišťuje, dle specifikací, umíli monitor i 50Hz - důležitých pro plynulý pohyb v obraze tzv. evropských videí o 25fps prokládaně nebo 50progresívně. Většinou totiž umí "jen" 60Hz popřípadě 30Hz. :-(
To přináší trhání obrazu, jakési kroksum krok po 1s! :?