kutilka:
Já to také tak vidím, proto moc nefandím tomu převodu - hlavně krajiny. I když jsem krajinu kdysi fotil jen na
čb film, snažil jsem se, aby tam ty stíny a světla "hrály". Je pravda, že to také někdy nevyšlo, ale co se dalo
dělat, na barvu jsem tehdy nefotil.
K té hře barev a stínů, jak píšeš, bych ještě přidal zachycení tvarů a linií. Fotit na barvu a převádět do čb jde
v pohodě, ale musím ten motiv vybírat s vědomím, že bych to chtěl mít v čb.
Po dlouhé době jsem asi před čtyřmi roky chtěl obnovit klasickou temnou komoru. Pořídil jsem si znovu celé vybavení
komory (původní jsem po koupi prvního digitálu rozprodal), dva kinofilmové foťáky - jednu dálkoměrnou Yashicu 35 GT
a zrcadlovku Nikon F60 (dva z důvodu jejich výborné ceny a zachovalosti).
Pak se vdala dcera, narodila se vnučka a z "prostorových a kapacitních"
důvodů jsem celý ten můj plán musel odpískat
.
A protože k čb fotkám mám velice kladný vztah
, nezbývá mi nic jiného než fotit na barvu a převádět do čb.
Protože fotit na kinofilm a pak ho skenovat, to mi přijde trochu uhozené. Já jsem chtěl celý ten proces kompletní: vyvolání filmu a zhotovení
fotky na papíru.
Ale jeden z těch foťáků si nechám, kdybych to už někdy nemohl vydržet a něco na film bych nafotil. I když by to zůstalo jen u
vyvolání filmu a skenování, bez finální papírové fotky. Zbytek výbavy budu muset zase rozprodat
.