Stránka 5 z 111

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 23 čer 2019 17:36
od josef38
bmx píše:Podle klobouku bych řekl, že ano a pochyboval bych, že autor se do rajonu neohlásil.. :lol:

To sotva! On to asi nejvíc potřebuje a pochybuji, že by jeho taková ptákovina napadla! :lol: :lol:
Tyto mapy tvoří "Mapy.cz" tak, že jeho pracovníci projíždí terénem speciálním autem, které má na střeše panoramatickou kameru "přifázovanou" na GPS a pochybuji, že by někdo předem věděl, kudy tito lidi pojedou. ;)
______________
FOMAPAN 100 ASA, ND 64, TESSAR 135 mm.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 25 čer 2019 08:44
od Luisifer
Josefe: krapánek jsem byl vyřízené z posipky po penáči (dnes druhá prdelačka 200mg HCT a zítra ještě třetí, snad už to konečně bude lepší) , tak jsem se zmohl jen na sosnutí balíčku souborů. Jen narychlo, nevidět tam nějaky rozdíly v expozici, ale to by mělo APG umět zvládnout. Pomoct by mělo nastavení viz. pár screeenshotů. Nastavení color módu na automatiku (pokud jsou snímky hodně podobny, tak možná tohle nastavení ani nedávat), ale hlavně fusion s nastavením level na 0 (vyrovnání sousedů v rámci kompletní plochy snímku).

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 06:24
od josef38
Děkuji moc, dobrý muži!
Mrknu se na to, neb mi na tom dost záleží. (n) (n) (n)
_______________
Doplňuji včerejší příspěvek.

Luďku přeji brzké uzdravení. To byly spalničky ?
Ještě k problému šmouh. Ofotil jsem si ještě negativ jedním snímkem, jestli to už není na něm. Zdá se, že ten je v pořádku.
Napadla mě ještě jedna věc, která by mohla být na vině. Přemýšlel jsem, proč a hlavně jestli zdrojový snímky mohou být při mém způsobu digitalizace nestejně exponovaný. Zřejmě mohou a začínám z tohoto podezírat ne fotoaparát GF 1, ale zdroj světla ve zvětšováku. Normálně se v mém zvětšováku používá mléčná, vláknová žárovka 150 W. Nahradil jsem jí ledkovou o stejné svítivosti, hlavně kvůli sálající teplotě a s vědomím, že barvu už nedělám a na teplotě světla mi nezáleží. Ledka nemá tak velkou setrvačnost, jako vlákno žárovky a když zvolím při ofotografování krátký čas, potom pravděpodobně záleží, do jaké části sinusovky 50 Hz se zrovna expozicí trefím. Zkusím proto příště hodně zaclonit, abych musel použít čas podstatně delší.
Takže Giga-Pano je s největší pravděpodobností bez viny a já se mu tímto omlouvám. A tobě Luďku ještě jednou děkuji za snahu mé problémy vyřešit. (n) (n) (n)

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 09:21
od Stanley 900
Ahoj. Tak si ofoť ten samý záběr několikrát a uvodíš, jestli se expozičně změní :-)

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 10:01
od Luisifer
Tak ta 1/640s může být u LEDky opravdu problém. Ale pokud nepotřebuješ clonit, tak než clonit zbytečně a přicházet o zrno difrakcí, tak radějc LEDku "obalit" nějakym difuzorem, hm?

Jinak byl to jen dáké bacilák streptouš pyj ó génius. Penáče ho přemohly, ale nějak jsem po jejich dobrání strakaté a oteklé... Dneska byla třetí HCT, tak uvidím. Na ruce jsem si nemoh pustit ani vlažnou, natož teplou vodu, tak jsem se umýval v ledové a ruce už jsou vpohodě. Škoda, že jsem to nezkusil komplet. To až dnes po dojetí z muňkožního. A asi během dne párkrát totál ledovku ještě proleju přes celyho člověka. Pumpa to ustojí a na tu kůži to je docela příjemny (tak se to snad pohne i v těch vedrech k lepšímu, než se to nějak moc zatím nelepšilo). :)

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 11:12
od gustav
Ahoj,
Josefe, a máš tu ledku CCD? http://www.smdledzarovky.cz/nas.radce/ccd.elektronika.v.led.zarovkach
Možná by to tvůj problém vyřešilo.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 11:44
od josef38
Gustave nevím, nerozebíral jsem jí, ale podle váhy soudím, že je v ní malý transformátorek.
Stando rozumím Ti, také mě to napadlo, ale nebudu to zkoušet, moc by mi to nepomohlo. Ve zvětšováku mám pod kondenzorem šuplík na vkládání filtrů. Do něj dám "něco" na způsob slabšího ND filtru.
Luďku rozumím i Tobě s tou velkou clonou. Viz poznámka pro Standu.

Klucíííí, děkuji všem za Vaši angažovanost v mém problému. (n)

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 11:56
od gustav
Josefe, není třeba to rozebírat, mělo nebo spíš musí to být napsané na krabičkách, ve kterých jsou ledky balené.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 12:04
od josef38
gustav píše:Josefe, není třeba to rozebírat, mělo nebo spíš musí to být napsané na krabičkách, ve kterých jsou ledky balené.

Gustave, je to tato žárovka.
https://www.nakuplevne.net/nakuplevne-c ... ralni-bila
Na krabičce jsem nenašel nic o způsobu napájení LEDek, v prospektu také ne.
Tato žárovka má ale i tak spotřebu 20 W. Jseš si jistej, že tento CCD zdroj tuto spotřebu pokreje?
Až se mi nějaká tato žárovka po*ere, tak už jen ze zvědavosti se do ní podívám. Udivuje mě jen ta její váha. Z toho jsem usuzoval na malý transformátorek v jejich útrobách.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 12:47
od **lasta
gustav píše:Ahoj,
Josefe, a máš tu ledku CCD? http://www.smdledzarovky.cz/nas.radce/ccd.elektronika.v.led.zarovkach
Možná by to tvůj problém vyřešilo.


Gustav..
CCD.....100 %.... (n)

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 13:06
od Stanley 900
Josefe, myslel jsem, že používáš LED světlo a ne "járovku" :-)
Při ofocování nepotřebuješ prosvítit na projekci, ale podsvítit a to stačí třeba ne přímo, ale na bílou plochu.
Stejně dělám přepisy filmů, místo halogenu mám vzadu šikmo bílý papír a ze strany na něj pustím nasvícení z LED videosvětla.
Reguluji nasvícení, aby clona byla 5,6 až 8 a čas 1/25 pro pohyblivý film a maximálně 1/100s pro fotofilm.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 13:16
od josef38
Stanley 900 píše:Při ofocování nepotřebuješ prosvítit na projekci, ale podsvítit a to stačí třeba ne přímo, ale na bílou plochu.

Je jedno, jestli prosvěcuji, nebo podsvěcuji. Světlo z ledkové zářivky a nejen z ní se chová stejně, jak na papíře, tak při projekci. Já ale negativ do GF1 na její čip zvětšovákem promítám.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 13:23
od Stanley 900
Jedno to není v tom, že při nasvícení můžeš používat delší časy a videosvětlo nebliká,
Koukal jsem teď a doma ani jedna LED járovka taky nebliká, to už by musela být snad od čongů za desetikorunu :-)
Takže bez objektivu v primárním ohnisku to děláš.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 13:37
od josef38
Stanley 900 píše:Jedno to není v tom, že při nasvícení můžeš používat delší časy a videosvětlo nebliká,

Chápu Stando, já ale používám zvětšovák, takže musím prosvětlovat a k snížení svítivosti, jak jsem už psal v některém předchozím příspěvku použiji šuplík pod kondenzorem, kam vložím nějaký "tlumič světla". V nouzi třeba i ten papír.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 13:48
od Stanley 900
Ta žárovka je zřejmě "neblikající", jinak bys blikání poznal hned, při tom krátkém času.
WB máš nastaveno ručně na teplotu žárovky?

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 13:54
od Luisifer
Nezkoušel jsem jak na tom kde jaky LEDky jsou, ale jen taková drobnost, ona nemusí uplně doslova blikat. Tj. přímo až do pohasnutí stokrát za vteřinu. Stačí, když se to jen lehce "mihotá". A čím kratší je potom expozice (jako třeba ta 1/640s), tím se snadněji a častěji vybere ze zvlněné křivky svítivosti přesnější jedna konkrétní úroveň rozdílná od předešlých i následujících. A naopak u delší expozice se to smázne, protože se (aj dřív na náhodu) líp trefí expozice do nějaké průměrnější hodnoty svítivosti, která je ve výsledku podobná jak v případě expozice sousedních snímků.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 14:03
od josef38
Stanley 900 píše:WB máš nastaveno ručně na teplotu žárovky?

Stando, WB nenastavuji, není to třeba, protože skenuji převážně černo bílé negativy.

Luďku, je to tak. Také jsem psal, že ledky nemají takovou setrvačnost, jako vlákno žárovky. I menši poblikávání by pochopitelně hrálo roli.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 14:36
od Stanley 900
Ale možná že jedno nastavení bílé je jinak citlivé, než jiné nastavení bílé, vůči reálné teplotě :-)
Víš jak to myslím, podobně jako film má citlivost jinou na denní a na umělé osvětlení... jako například Cinestill atd.
Stažením barev není potřeba vyvážení na teplotu, ale expozice se může mírně hnout.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 15:51
od josef38
Jo jo Stando, rozumím Ti i s vyvážením bílé. Mám nastaveno na manuál. Měl jsem jen na mysli, že je u BW celkem fuk na jakou teplotu barvy, ale neměl by to být automat.

Re: Na film

PříspěvekNapsal: 26 čer 2019 15:57
od Luisifer
V tom je krása rawu. Otevřou se všechny nafoceny, kápne se kam člověk chce a má bílou jakou chce a stejné teploty u všech snímků. :)