Edo, každopádně to řazení pod volantem u autobusu zajímavé je. Myslím si, že je složitější, hůře ovladatelné a poruchovější než klasická řadicí páka. Měl jsem možnost několikrát řídit Wartburg, který měl ještě volnoběžku kvůli úspoře paliva. Dnes soudruzi vymysleli STOP/START.
Průjezdem ze Zlína do Otrokovic se zvlášť uplatní, protože na tého jediné hlavní silnici při dodržování rychlosti mě zastaví klidně i šest červených. To znamená zpomalení dopravy, tvoření kolon, možnost drobných nehod z nedobrždění, opotřebení brzdového obložení, spojky, pneu, opotřebení startéru a paradoxně zhoršení klimatických podmínek. Já mám naštěstí fábii s motorem 1,4/16V z roku 2003 se 195 000 najetými kilometry. Při normální cestě obcemi mívám spotřebu kolem 5,5 litru Naturalu, po dálnicích někdy i jen 6,5 litru na stovku. Nová auta na tom nejsou o moc lépe. No a u tak zřízené dopravy i deset litrů na stovku. Po městě pokud možno nepopojíždím, chodím pěšky nebo jezdím MHD, ve Zlíně za plné jízdné, v Olomouci a Praze Grátis, nebo-li zdarma. Mnozí by nasedli do aut, takže ekologie by dostala na frak ještě více.
Ta Avie/Ikarus má ale nějak proklatě úzký podvozek. Tož nevím, jak se to chovalo v zatáčkách. Na naše cesty asi nic moc.
Život je boj, boj, který je předem prohraný. Přesto musíme stále bojovat.