Realitní makléř chce radu, výběr foťáku

Realitní makléř chce radu, výběr foťáku

Příspěvekod no.60 » 26 srp 2014 11:14

Dobrý den, rád bych zakoupil foťák především na focení interiéru ( bytů ). Nechci zrcadlovku ani levný kompakt. Rád bych foťák, který splní základní požavavky. Největší problém se kterým se potýkám ( především moji realitní makléři, pro které foťák kupuji ) - 1) fotografie nejsou dostatečně širokoúhlé ( na fotografii není dostatečně zachycena celá, nebo alespoň část místnosti ) 2) fotky jsou tmavé ( především při focení v odpoledních hodinách a k večeru - při aplikace blesku nejsou fotky už tak atraktivní. Přípomínám, že jsem absolutní laik,snažil jsem se projít několik diskusí a zašel za jedním fotografem, který mi doporočil pro práci v realitách Nikon 1 J2 + 11-27,5 mm na internetu jsem našel ještě jeden ( nejspíš přímou konkurenci ) Olympus PEN E-PL3 + M.ZUIKO DIGITAL 14-42 mm. Budu rád za jakoukoliv radu nebo typ jakým směrem se dívat. Při zaslání přímo typu foťáku, který byste z vlastní zkušenosti doporučili budu jen rád. Děkuju za Váš čas. Joch
no.60

Re: Realitní makléř chce radu, výběr foťáku

Příspěvekod fot » 02 zář 2014 12:25

Dobrý den,
fotografování interiérů vůbec není jednoduché, a dá se pouze doporučit že pokud chcete mít vše na jeden snímek který zvládne pořídit amatér tak by měl mít aspoň foťák s opravdu širokoúhlým objektivem. Podle mě ze současné nabídky střední třídy vyhovuje pouze Fujifilm XF 10-24mm f/4,0 R OIS . Profesionální cesta je ovšem mnohem složitější a zahrnuje samozřejmě i následné zpracování v editoru viz. např. https://www.youtube.com/watch?v=E041k4b ... e=youtu.be ;)
fot

Příspěvekod bmx » 02 zář 2014 12:40

http://objektivy.heureka.cz/fujifilm-xf ... f-4-r-ois/

Pro výběr foťáku, dobrá věc... :lol:
bmx

Příspěvekod fot » 02 zář 2014 14:13

Tímto výběrem objektivu je samozřejmě určena značka těla a v současnosti je na výběr ze šesti typů, to ale není pro focení interiérů tak důležité, hlavní je opravdu objektiv.