Zdravim Martynko,
pridavam se stoprocentne k vyse psanemu od Josefa!!!
Asi jsi necetl muj koment k te tve fotce s temi borticimi se liniemi u toho velkeho hranateho baraku na leve polovine tve fotky. Na teto posledni je to to same u toho velkeho svetleho staveni, kde prava svislice preskakuje ve svisle rade px do sousedni v pravo. Mozna, ze to nevidis, Mistr Jarous to take komentoval a asi tuto chybicku take na svem monitoru nezahledl. Ale je klidne mozne, ze to na tvem monitoru spatrit nejde, zrovna tak i u nektereho jineho fotografa, jsou holt monitory ostrejsi, kteryzto vlastnim ja a jsou monitory, ktere tak ostre nejsou; a je jedno v jake cenove relaci jsou ke koupi. To plati i u tech nejdrazsich a "nejlepsich" na graficke profesionalni prace, nebot ta ostrost je snad nejdulezitejsi vlastnost u monitoru pro fotografii, ani barevnost neni tak dulezita, ta se da vzdy upravit podle potreby a tabulek. Je, ale hlavne pro ty graficke profesionalni upravy, jako je moda, auta a pod., kdy se foti na to same nastaveni fotaku a osvetleni sceny nejprve tabulka barev a pak to co se ma fotit. Pri uprave v PC se pak ty nafocene barvy s tou nafocenou tabulkou srovnavaji a pripadne koriguji do optima
A zbytecne nedoostrovat, original ostrost kamery je vic nez dostacujici a podporujici naladu fotky a jeji genre! Kazde pridavne ostreni je k poznani i kdyby se autor rozkrajel na malilinke kousicky a co je to nejhlavnejsi, zmeni to celou fotku v jeji pusobnosti a nalade, vcetne i nechteneho celkoveho zesvetleni, pri pridane ostrosti i jen trochu se objevi schodovite carkovane linie, ktere jinak pri orig. ostrosti fotky nejsou viditelne, aj., atd. Ale predevsim to neni ani moc ke koukani.
Ale ok, kdo chce predevsim ukazovat jak mu to ostri a to ostatni snad ani nevidi nebo to pro nej neni tolik dulezite jako ty ostrosti, tak at ostri o sto pero.... Nehlede uz vubec na tu skutecnost, ze takova preostrena fotka, ktera by mela byt tistena na papir, zadna kvalitni tiskarna s dobrym jmenem ani nechce a hlasi predem takovemu zajemci aby ji neostril!!!! A zada od neho nejcasteji, nebo vzdy, kdyz se jedna o opravdove profiky, original datei.
Ale samozrejme, kdyz nechces, tak nemusis, je to tvoje vec. Moje je zase ta, ze kdyz vidim zde fotku nejakeho kolegy, citim se povinnen ho na ty drobnosti co fotku kazi, upozornit, aby se mohl ve svem vlastnim zajmu zlepsit. Vic oci vic vidi!
. Proto tu toto vlakno hlavne mame.... nebo?
Tak se na mne nezlob!
Ahoj Josefe,
temer kazda DP1 Merrill ma zakladni barevny stych do sedozelene. Da se to lehce odstranit "kapatkem" na nejakou "bilou" - ted svetle zelinkavobilou plochu, treba u nejakeho baraku kapatkem kliknout na jeho zelinkavobilou fasadu a SPP 6.5.4 to srovna. Pozna se to nejlepe na obloze, kde je modra plocha, ze se jako kouzelnym proutkem "vycisti" a je pak pekne prirodne modra. Ale nekteremu genre i tento zakladni zeleny stych slusi, je treba rozeznavat.
Ahoj Jardo,
hele nech toho; zase fotky suprovky!!!!
Zda se mi, ze to moje Quattro poslu Pavlovi
, vypada to, ze v Japonsku si vzali ti machri od Sigmy mustr zrovna tam u vas, nebo na Palave. Jinak to neni mozne, takove perfektni v barve fotky a se suprovou kompozici a pravou jarni naladou k tomu!
*