Martynko píše: PS: to že některý aparát táhne do modra, jiný do červena či má mdlé barvy nebo je nekontrastní nezáleží však úplně na aparátu, důležitý prvek je uživatel, který buď tento jev (řekněme aparátův podpis) vnímá, zda jej dokáže odstranit a zda-li se tím vůbec někdy zabývá v postprocesů (v komoře) aby co nejvíce odstranil rozdíly jednotlivých modelů aparátů a využil jejich surové vlastnosi - ba co více, dá to strašnou či jinak řečeno příšernou práci a tak raději dotyčný lamentuje nad tím jak jsou si aparáty rozdílné a opomíjí jejich důležité surové vlastnosti... tolik taktéž postřeh profisupernamachrovanejch fotografů cvakálistů...
Podepisuji! Já se snažím "donutit" aparát, ale i monitor(!), aby obraz odpovídal skutečnosti A to i na výstupu -na papíře!!!
Je to nelehký úkol sladit celý řetězec, kdy jsem začínal odzadu!!! - od výstupu na papír!
Nechal jsem vyrobit ve fotolabu fotku nejen monoscopu - generovaný programem ideálně, kdy bílá má úrovně 255,255,255 a čená 0,0,0, a pod. s barvami, v mojem případě skoro 1m velkou fotku - to abych mohl porovnat obrazy s také jednometrovým monitorem... ( https://www.czc.cz/lg-43ud79-b-led-moni ... 06/produkt )
Pak, dle této fotky, jsem sladil zpětně monitor s tímto ideálně generovaným testovacím obrazcem a pak teprve upravil zpětně nejen WB na fotoaparátu a to ofocením té papírové testovací fotky za deního světla a znouvuzobrazením na monitoru
Možná se to zdá komplikované , ale co nyní v reálu vidím a vyfotím, to vypadá nyní stejně jak na monitoru tak po vyvolání na papír z fotolabu
Doplněno - i když světelné podmínky venku se neustále mění - dle dení i roční doby, ale i tím jakým směrem fotíte - na jih proti Slunci, nebo na sever!, natož při umělém... osvětlení s více různými zdroji světla..., to sou panečku vlivy, navíc frekvenční interference různých u zdrojů současně, vlnových délek , to nejde nikdy zachytit to co vidíte, ideálně Prostě fyzika )
Přeju dobré světlo i bravy!
Mimochodem, pěkné fotky