Martynko, tys na to kapnul!
Prohledl jsem si tu tvoji foto-galerii na kterou mas tady nekde odkaz a zjistil jsem pouze jedno; ze mas pomerne dobre oko pro kompozici i kdyz nevidis nebo nedokazes videt "to hlavni" co by z prumerne fotky udelalo vybornou az mistrovskou; to ti schazi a jak videt bude vzdy ti schazet, nebot v tvych fotkach neni videt za celou dobu tveho foceni zadny pokrok, zadny novy prvek, zadny vyvoj; je stale stejne obycejne fotky...., ale okecat sebe a i ty druhe umis a pokousis se....co neni CB, tak je dost i na tvych fotkach prebarvene. Ze bys instinktivne i na tu barvu ac jakoby nerad pritlacil? Nebo je to tou kamerou o ktere si myslis, ze je to tak spravne, ze ta kamera foti tak spravne, spravne barevne? A ze pritlacis a pritlacujes stejne na kontrasty, abys odstranil puvodni ve fotce sedy zavoj, kterym si ty tvoje krabicky s foveonem a i s bayery pomahaji rozsirit dynamiku, aby pokud mozno zabranily chabe original dynamice tvorit ve svetlech prepaly, te uz nejak nezajima a ani snad o tom nevis a nechces slyset?
Jako fotograf samouk jsi dost na ty svoje fotky pysny a jesitny, ze je rad kazdemu tady predhazujes temi tvymi odkazy a patrne si o nich a o sobe myslis, ze jsi Mistr fotograf, lepsi nez ti, kteri jak pises "prebarvuji". Ale ve skutecnosti jsi jen obycejny a uplne prumerny, docela dobry fotograf, ale jen opravdu prumerny, tedy nic co by stalo za to se na ty tvoje fotky divat dele nez jedno kliknuti na dalsi stranku. Krajinu vidis uplne fadne a ridis se vetsinou prastarymi kompozicnimi pravidly, tedy fotis jen tak jak jsi uz nekde a nekdy videl a okoukl u jinych fotografu jiz drive; tedy ve vysledku take nic moc.... takovych je......
Co se tyce "prebarvenosti" jak rika Martynek, dnesnich digitalnich fotografii, je dano hlavne tim, ze tyto kamery uz "umi" fotit v barve, ktera je jejich hlavni "zivel" a kterou cilevedomy kreativni fotograf umi presne nadavkovat, presne k motivu a tak zesilit jeho pusobnost celku na jejiho divaka. Take jsou to vetsinou a hlavne mladi lide, kteri nejsou zatizeni cernobilou fotografii, ktera spis tihne k e grafice nez ke kreativite barvy a kteri dnes "vidi" vse prevazne v barve, kde jim neprekazi jejich nejaka a hlavni minulost foceni v CB jako treba Martynkovi a plne se te barevnosti oddavaji a dokazi ji interpretovat. Vetsinou zdarne.
Lide jako Martynek, kteri fotili prevazne drive CB jiste dneska tajne obdivuji barevnost techto novych barevnych fotek, ale jelikoz te barve prilis nerozumi a dost spatne se "barevne" orientuji, tak se ani barevnosti rozumet nesnazi a hlavne ji nedokazi zpracovat; coz je videt a to hodne v nekterych jeho "barevnych" fotkach. Ale snazi se ospravedlnit tato sva tvrzeni i tim, ze se pokousi presvedcit i jine fotografy, ze to co rika je to jedine spravne.... Ale ve skutecnosti a objektivne, neni.
Co se tyka fotek "na draze" se zeleznici, je take dost zarazejici, ze clovek, ktery "v tom" cely zivot pracuje, nenalezl vetsi k ni vztah a foti ji hodne fadne a obycejne pohledem a to je zajimave, pohledem cloveka jakoby neznaleho, nezaujateho motivem, vse z povzdali, pekne jakoby opatrne, s trochou fotek z blizka, ale ktere za to za moc nestoji. Jen at si kazdy vzpomene, jestli kdy videl opravdu vyborne fotky s touto thematikou, kde Martynek ty hlavni prvky, ktere mu dava takovy brilantni motiv jako je draha, bohuzel nevidi a foti jen to co foti kazdy obycejny i radoby fotograf.