Karkulko mila. i kdyz mezi nami, by pro nas vsechny bylo nejlepsi, predevsim pro vsechny deti, abyste se klido pido nechala vlkem sezrat; aby tedy bylo vse v poradku a hlavne deti a nejenom deti, plne spokojeni.
*
Moderátor: Pete2
pe-pa píše:Karkulko mila. i kdyz mezi nami, by pro nas vsechny bylo nejlepsi, predevsim pro vsechny deti, abyste se klido pido nechala vlkem sezrat; aby tedy bylo vse v poradku a hlavne deti a nejenom deti, plne spokojeni.
*
Jarouš píše:Onou dynamikou, v souvislosti se saturací barev a kontrastem mám na mysli jen a pouze dynamický rozsah (dynamic range), Petře. Konkrétně u testování čipu Merrill (nebudu to vyhledávat a věřím, že stejná analogie je u všech čipů) je na grafech jasně vidět, že největší dynamický rozsah vykazuje čip v barevném režimu Neutral (v praxi vyblité barvy), následuje režim Standard (v praxi většinou nejvíce odpovídá skutečnosti) a jasně nejhorší dynamika (rozsah, snad už je jasno ) je v režimu živých barev Vivid. Má to svoji logiku a přímou souvislost se saturací a kontrastem a myslel jsem, že je to jasné. Ale Ty buď tak geniálně a vytrvale děláš blbého, což už po těch letech opravdu nemůže bavit, nebo snad... Raději nedomýšlet. Ovšem nevím, co je horší...
A Karkulce dávám za pravdu. Sice jsem na Tvoji stylistickou úroveň zvyklý, ale číst a zároveň chápat se to opravdu nedá. Nejen na první pokus...
Věřím, že jsem zůstal slušný a věcný .
pe-pa píše:Jarouš píše:Petře, je to velmi jednoduché a hlavně obecně platné pro jakýkoliv foťák, Quattro není žádná výjimka. Čím větší saturace barev, tím je fotka kontrastnější a po stránce dynamiky chudobnější. Na Tvých sytě barevných fotkách je to krásně vidět. Obloha velmi světlá, na prahu ztráty kresby (lhostejno, jestli Quattro už signalizuje přepaly nebo ne), naproti tomu stíny skoro černé s minimem kresby. Pokud se mi to nelíbí a chci s tím něco udělat, je to vždycky na úkor té saturace barev, fotka se nutně stává barevně jemnější a vizuálně méně atraktivní (jak pro koho). To jsou obecné zásady, které nemají se značkou či typem foťáku nic společného. Třeba na této fotce je to všechno pohromadě: https://forum.digineff.cz/download/file.php?id=119945
Škoda, že Tvoje ani Jardovy fotky nemají vložený barevný profil, takže je díky širokogamutovému monitoru nevidím ve správné barevnosti. Fotky s vloženým profilem, lhostejno jestli sRGB nebo AdobeRGB, vidím ve webovém prohlížeči správně, např. fotky od Axisluba. Myslím, že uživatelů širokogamutových monitorů spíš přibývá, než naopak.
*
Jarousi, bohuzel jsi s timto tvym komentarem o Dynamice a Barevnosti uplne vedle. A to tvoje tvrzeni: "Cim vetsi saturace barev, tim je fotka kontrastnejsi a po strance dynamiky chudobnejsi." je NAPROSTO CHYBNE A UPLNE ZCESTNE! To neni totozne s nejakymi soupatky v nejakem editoru, kde jsou nektera soupatka nazyvana DYNAMIKA, KLARHEIT, KONTRAST a SATURACE.
Dynamika fotky neni totozna s vysi intensity barev, kde podle tebe cim vic je fotka barevna tim mensi ma dynamiku, neni vubec pravda a neztotoznuje se naprosto a vubec se skutecnou dynamikou dvourozmernosti nejake fotky nebo obrazu, kde tento vyraz vyjadruje jinymi prostredky " dynamiku/pohyb od absolutniho klidu, zmrtveni", jako jsou intensita barev, kontrast a komposice, plus mnoho dalsich prvku v obraze/fotce a jejich kombinovani, vcetne jejich intensity, ktera nema v zadnem linearnim pomeru naprosto zadnou souvislost se skutecnou konecnou intensitou barevnosti, kontrastu atd., naprosto nic spolecneho, kterymizto prvky se autor snazi dat fotce/obrazu co nejvetsi dojem trojrozmernosti a tedy prostrednictvim v tomto pripade jedinych moznych nastroju, tedy barev a jejich intensity, ne vsech, ktere se v obraze/ fotce nalezaji, ale nekterych urcitych, ktere v obraze/fotce maji hlavni vyznam a cilenym davkovanim jejich intensity barev, kontrastu svetel a stinu optimalne nadavkovat celkovou dynamiku obrazu/fotky.
Samozrejme videna skutecnost, v tomto pripade nejaka krajinka, at mestska nebo jina, ktera je videna nasim zrakem trojrozmerne a v barevnosti, ktera je ve skutecnosti videna naprosto dynamicky a v intensivni saturaci, pak vyfotografovana fotakem v redukovne barevnosti a kontrastu, bud tak jak kameru naridil vyrobce, nebo fotografem, jak si on nastavil tento svuj fotak. Vetsinou to je na STANDARD, kdy je dost znacne skutecnost timto zredukovana dale do urcite skatulky, v tomto pripade moznou dynamikou sensoru fotaku a barevneho systemu sRGB, pripadne i nebo j., a dalsiho, je pak doma pri uprave fotky kontrolovana na monitoru a upravovana podle "urcite" vzpominky fotografa asociovaneho pohledem na obraz fotografie na nejakem monitoru.
Tato urcita "vzpominka" takoveho, bez jakehokoliv chteni urazit, ve skutecnosti neznaleho hobby fotografa je dosti zatezovana ruznymi pouckami, ruznymi "pohledy" na vec jinymi fotografy z amaterskych rad a jejich amaterskymi, nebo-li velice subjektivnimi amaterskymi nazory a jejich vetsinou lokalnimi trendy, vcetne dalsich aspektu, ktere pak dokazi ovlivnit fotografovu tvorbu, ktera pak zapada prevazne do lokalnich nazoru rozsirenych mezi sirokou obci zajemcu o fotografii, i vcetne tech co uz foti a i vcetne tech co vubec nefoti. Celkove shrnuto, takova fotka se stava tuctovou, obycejnou, ve ktere se odrazi tyto mistni a jine prumerne trendy, ale nikdy nevyjadri a nezpodobni divakovi ani skutecnou situaci jak svetelnou tak barevnou fotografovaneho motivu a ani tvurci osobnost autora a jeho pohledu na svet, ale pri nejlepsim pouheho prumerneho, v tomto pripade amaterskeho fotografa bez hlubsich odbornych vedomosti v pravem slova smyslu, jakych jsou vsude dnes miliony.....
A nam vsem jde a to predevsim o kvalitni a vybornou fotografii.
*
SDQ_1407_T..jpg - konečně nemáš ty stíny sytě modré...pe-pa píše:;) Se k vam panove mymi dvemi z dneska pridam! *
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků