To je těžké, Martynko, když nevíme, jestli jsi tahal v RAWu za šoupátka nebo je všechno na nule. Já Bayera nemám, tak můžu jenom vzpomínat na rozdíly, když jsem se po nich před lety pídil. Jenže doba pokročila, Bayer nespí a SONY je na úplné špici. Tak můžu jenom popsat indicie, které mě vedou k variantě A-Sony, B-Sigma.
Béčko mi připadá jasově bohatší fotka. Kresba v mracích je viditelně detailnější a zřetelnější (tady je otázka, jak je to s těmi šoupátky v SPP). Dráty vlevo i vpravo jsou mnohem lépe viditelné a rozlišitelné (vpravo je jenom jeden). Břízy vpravo mi přijdou ostřejší, méně rozpatlané, než u obr. A. Zelený trávník nad vodou mi přijde barevně detailnější. Zelená barva keřů vpravo mi připomíná zabarvení zelené u DP1M. Všechno to může být úplně opačně, protože 36 MPix. vs. 15 MPix. je brutální rozdíl, který dokonalost Merrillu už třeba nedokáže dohnat. Ale mohl jsem porovnávat Merrill s Nikonem D800E a tam ještě všechny plusy Sigmy viditelné byly. Ale ta Sony je zase novější... I ty vysoké jehličnany proti obloze vypadají u béčka ostřejší, ale na tuto úroveň by to měla dostat i ta Sonka. Teda, aspoň bych si to myslel...Jenom ta voda mě sváděla k opačné variantě, ale nakonec jsem víc uvěřil mrakům a drátům. Takže zůstávám na tom, že B je Sigma. Ale volbou doby focení a typem scény jsi to už těžší udělat nemohl...
Ještě k těm zobrazovadlům. Občas si prohlížím fotky na 4K zobrazovadle APPLE, které má pouze 21,5 palců. Moje fotky 1850 pix. na délku zobrazuje složením 4 pixelů na jeden pixel fotky, takže fotka pak zabírá na monitoru 3700 pixelů na délku. Je to neuvěřitelné, ale obrázky vypadají ostřejší, než na mém domácím 27 palcovém EIZu, kde se všechno zobrazuje 1:1. Ale na 5K APPlu 27 palců už tyto fotky vypadají neostře, evidentně se tam přepočítávají v jiném poměru.