Vidim, ze kto este nemal m4/3 fotoparat, osveta k problematike ho minula...
Dnes by som uz asi ineho bayera ani nechcel, a sigma by mi urobila setsakramensku radost.
Ale podme na to... ospravedlnte viacej textu.
Preco bol obdlznik ( format 3:2) bezproblemovy na celuloide...?S filmovymi kamerami, svetelny vystup z objektivu bol realizovany zobrazený chemickou reakciou.
Tento proces nepredstavoval ziadne vazne problemy, aj ked svetlo dopadalo sikmo na rovinu filmu.
U digitálnych fotoaparátov na druhej strane...
Vystup z objektivu (odchylka od optickej osi) tj. svetlo dopada sikmo
na snimaci cip a ma vplyv na obraz vytvoreny prave dosledkom znizenia mnozstva svetla.
A tu je problem (prachsprosteho prebrania kinofimoveho policka), ktore sa chytre hlavy snazili riesit.
( Komercne spolocnosti ani nie, ked to sype a ludia radi zaplatiaza drahe hracky a objektivy. )
Pre vyriesenie uvedeneho problemu sa Four Thirds sustredilo na
vlastnosti svetla dopadajuceho priamo na povrch obrazoveho senzora.
Objektivy su navrhnute tak, ze su schopne dodavat velke mnozstvo ucinneho svetla
(s dostatocnou intenzitou a bez odchylky od optickej osi). Co najjednoduchejsie...k FF a APSC - Svetlo prechadzajuce objektivom vytvara na vystupe kruhovy obraz v zobrazovacej rovine (a to je ten problem)

- APSC-FT.jpg (32.32 KiB) Zobrazeno 10288 krát
- Vzhladom k prisnym fyzikalnym principom medzi svetlom prechádzajucim objektivom a následnym vystupom z objektivu,
je spravidla nutne navrhnut objektiv s velkym priemerom a dlzkou, aby sa dosiahlo velkeho obrazu, kruhu.
Naviac priruba zadnej casti musi byt optimalizovaná pre zamedzenie neprirodzenej refrakcii svetla vzhladom na tvar senzora
tvaru obdlznika.
- S mnohymi objektivmi pre full-size fotoaparaty su problemy, ako je nedostatočny periferny jas a zobrazenie je
osetrene pouzitymi velmi drahymi sklenenymi materialami a naviac velkost objektivu je znacna az morbidna.
m4/3...- Micro Four Thirds bol vyvinuty s cielom znizit veľkosť objektivu, a zaroven zabezpecit vysokú kvalitu obrazu
v závislosti uvedenych fyzikálnych princípoch
Telecentricky (m4/3)typ objektivu prinas efektívne svetlo pre celu zobrazovaciu aparaturu.
To je tajomstvo, ako Micro Four Thirds je schopne produkovat ostre snimky s vysokym rozlisenim pomocou kompaktneho snímaca obrazu.
Micro Four Thirds je schopny ponúknuť aj vysokú kvalitu obrazu a vysoku mobilitu,
pretoze jeho dizajn integruje aj objektiv a obrazový snímač do jednotneho systemu,
kde všetky prvky spolocne pracuju na zvyseniu celkoveho vykonu.
Jeden z najvacsich uspechov Four Thirds a Micro Four Thirds je znacne znizenie veľkosti a ceny high-image-kvalitnych objektivov.
Four Thirds dosahuju vynikajucu kvalitu s teleobjektivami s asi polovicou objemu predchádzajucich objektivov,
Micro Four Thirds zaroven vyriesilo optimalizaciu pre zaznam videosekvencii. Ale to je uz ina kapitola...
Len pre zaujimavost...
Micro Four Thirds System sa zacina sa etablovat ako novy standard filmu či vysielacieho priemyslu v digitalnej ere.
Film a vysielaci priemysel uznal Micro Four Thirds ako jediny standard schopny ponuknut vysoku kvalitu obrazu
pri rieseni problemov vzniku tepla a zivotnosti baterii.
Na zaver, sigma by si velmi pomohla zo svojim trojvrstvovym senzorom, ale to sa uz opakujem... svetlo, svetlo a este raz svetlo.
Pete