Foveon napodruhe...

Moderátor: Pete2

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod bmx » 15 lis 2016 09:58

K těm dieslům, rozmohlo se nechat motory přečipovat na vyšší výkon. Takového přečipovaného jedince, poznáte velmi jednoduše, hulí mu to z výfuku, jako parní lokomotiva, jedoucí na uhlí z uhelné pávne III. kvality... :mrgreen: (y)
bmx
 
Příspěvky: 8962
Registrován: 25 kvě 2012 13:13

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod ODSakEda » 15 lis 2016 10:32

vyspelejsi zeme jako A a D omezuji zatim jen ve Styrsku a Widni osobni pod euro 2 nakladni pod euro 3 a od pristiho roku i osobni pod euro3 a vy nektery by jste v cz omezili rovnou vse pid euro 6! :shock: ...

To ne i o disel/benzin ale jake plnite euro! Euro6 se napr. dodavky ani neprodavaj jeste! Vy "ekologove"... Jakoby elektromobil necadil... Cadi ! I kdyz stoji!!! Tepelne elektrarny musi pro nej udrzovat napeti! I kdyz nenabiji a vetsi vykon i kdyz nabini a stoji ;-)
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 15 lis 2016 11:08

Do te doby skoro zadne tepelne elektrarny nebudou, v N. je uz dnes dostatecne mnozstvi proudu z vetru ..... jaderne elektrarny zmizi take, uz se s nimi tady take zacalo a ty zeme, ktere stavi nove .... ale kdyz to nebude Cernobyl, tak kam s tim jadernym odpadem? A v tech malinkych Cechach? Meli byste neco proti tomu delat, rakovin tam mate az hruza, zdravotni peci mate na kulove, skoro zadne pristroje, jen snad jeste ti doktori jsou dobri; ale s holymi rukami muzou tak maximalne kuchat a chemo; a dal? Za ten baksis co si muze stat od lidi u vas dovolit jako davku na zdravotnictvi bude co nevidet kazdy posilan jen do Luhacovic; na ostani nebudou uz penize... Do nemocnice se dostane jen ten, kdo vyhraje v televizi mistenku v loterii.... Delejte uz s tim neco! Takovy Babic, kde se ten miliardar vubec vzal? A proc takoveho volite? Sami jste vinni! Od socanu dostanete jen slibne kecy, vic nikdy nic, od populistu uz vubec nic. Jen ti cerni muzou vse dat ekonomicky a zdravotne do poradku! Je uz za pet minut dvanact....
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod MiraM » 15 lis 2016 11:10

Tak nevím co říct, já mám foťáky na elektriku....... ;) M
MiraM
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 15 říj 2012 17:38

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod josef38 » 15 lis 2016 12:25

MiraM píše:Tak nevím co říct, já mám foťáky na elektriku....... ;) M

Miro a nejen Ty! (n) (n)

Jen si ještě dovolím jednu malou poznámku a mizím. Kdyby podobně naivně uvažovali ti kdo o tom rozhodují, tak budeme žít v jednom velkém "blackoutu".
Ono je hezké tvrdit, že větrné, nebo solární zdroje jsou všespasitelné. Není tomu tak, i kdyby byla celá republika jimi pokryta. Tyto zdroje musí mít svůj instalovaný výkon pokrytý jinými zdroji. Nejideálnější to jsou vodní elektrárny, ještě lépe přečerpačky. Ty totiž, když zrovna přestane foukat, nebo se přiženou mraky, dokážou velice rychle najet a přifázovat se. Když ani ty nestačí, jako že v naši republice ne, tak nastoupí tepelné elektrárny. Ty už se ale tak pružně, jako vodní, obstavit, nebo přifázovat nenechají. Bohužel to trvá moc dlouhou dobu. U vodních elektráren to jsou minuty!! Nejmíň pružné na manipulaci jsou pochopitelně atomky. Ty už na podobné rychlé vykrývání výkonu vůbec nejsou.
V každém případě ale u nás a zrovna tak i v Německu tepelné elektrárny hrajou a ještě dlouho budou hrát podstatnou roli!
Tečka, končím! Ať nastoupí FOVEON! Ať je na co se koukat. Planých keců bylo už dost. (n)
Ahoj, J.
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 15 lis 2016 14:37

Tak Josefe, nemas pravdu, ty tepelne elektrarny to maji uz take zpecetene, protoze jsou to nejvetsi skoditele s tim jejich CO2. Jde jen to jeste politicky dat do kupy a kam s temi zamestnanci. Manzel ( strojni Ing.) od me dcery Kathi uzavira prave ted vsude po N., Belgii a Francii smlouvy na demontaze ( mluvi francouzsky, anglicky, nemecky a i v Thailandu a na Jave se indonezsky domluvi, stavel tam mosty), vcetne odstraneni teto industry vcetne Atomovych. Zastupuje jednu obrovskou holandskou firmu zarizenou na odborne demolice; to je ta, ktera vlastni ty tisicikolove podvozky, obzvlast vysoke mamuti jeraby a jinou extra techniku. Jeji muz je Holandan a kvuli levnejsim domum nez je tady mozne koupit, se odstehovali do H. jakmile Marcel byl do teto firmy prijat.
Co se jeste tyce proudu, tak jako dalsi zdroj jsou zde samozrejme vodni precerpavecky vetsinou, proto jsem psal, ze si N. uz vystaci. Merklova nechce byt zavisla na Rusku a zemnim plynu, nebot to je take o CO2. Chce pro N. jen a jen "cistou" energii, coz se tady dari. Ale samozrejme chce to klidek. Industry Revolution je jiz presne naplanovana a jak znam Nemce, tak to funguje. :)

A ted zase fotky, ne? Dnes zadne takove tyhle nemam, musim se venovat jeste zakazce, je to pred vanocemi a vnoucat mame haldy.... ;) (n) :lol:

Fotky z navstevy u dcery Kathi a vnoucat, focene jeste neboztikem Quattro:
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod josef38 » 15 lis 2016 17:07

pe-pa píše:Tak Josefe, nemas pravdu, ty tepelne elektrarny to maji uz take zpecetene.......

http://technet.idnes.cz/obnovitelne-zdr ... chnika_mla

Ty fotky z Quattra jsou pěkné. Nechápu, proč jsi u něj nezůstal. (n)
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Josef01 » 15 lis 2016 17:58

Tak jsem narychlo po ránu zachytil trochu té námrazy, dneska je už všechno pryč.
Přílohy
Marzik-2.jpg
Marzik-2.jpg (385.4 KiB) Zobrazeno 3748 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 16.6 mm
Čas expozice: 1/125 sec.
Clona: F/6.3
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP1
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Center-weighted average
Marzik-1.jpg
Marzik-1.jpg (493.94 KiB) Zobrazeno 3748 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 16.6 mm
Čas expozice: 1/100 sec.
Clona: F/6.3
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP1
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Center-weighted average
Josef01
 
Příspěvky: 470
Registrován: 05 lis 2013 22:16

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod MiraM » 15 lis 2016 18:16

Přispěji na energovlákno... :) Dle mého názoru Němcům bude jádro chybět !! Zakázat jádro po Fukušimě !!! To naše sousedy čeká Tsunami!?
Ale třeba se s tím vyrovnají. Prostě energii dovezou. M
Přílohy
SDIM0865.jpg
SDIM0865.jpg (418.14 KiB) Zobrazeno 3744 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 30 mm
Čas expozice: 1/400 sec.
Clona: F/8
ISO: 200
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP2 Merrill
Expoziční program: Priorita clony
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
MiraM
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 15 říj 2012 17:38

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Jarouš » 15 lis 2016 19:09

Když se po Fukušimě ze dne na den tak zašprajcovali proti jádru, hned mě napadlo, že už snad mají uspokojivě zmáknutý i vodík a že než to všechno pozavírají, dají dohromady dostatečný mix obnovitelných zdrojů a vodíku. Bo jinak mi to dodnes hlava nebere. A elektromobily jsou jasné, už je to slušně rozjetý vlak a automobilová velmoc zatím jenom skřípe zubama, jaký náskok má, doposud, Tesla.
Přílohy
SDIM7915.jpg
SDIM7915.jpg (702.34 KiB) Zobrazeno 3733 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 200 mm
Čas expozice: 1/13 sec.
Clona: F/8
ISO: 100
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA SD1 Merrill
Expoziční program: Manuální
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
Jarouš
 
Příspěvky: 3826
Registrován: 26 kvě 2012 11:32

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod ODSakEda » 15 lis 2016 19:32

MiraM píše:Přispěji na energovlákno... :) .....

download/file.php?id=94563 (n)
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 15 lis 2016 19:52

Josef,

s tim Quattrem to je jinak. Tyto fotky jsou samozrejme zmenseniny, takze sum ve stinech take tim ubyva, ale pri plnych velikostech, ktere jsou nutne pro profesionalni praci je to uz horsi. Celkove ma takova fotka i ve svetlech velmi jemny sum, ktery je mozna zapricinen uz i konstrukci noveho sensoru, ale to nevim urcite. U amatera, ktery si takovyto fotak koupi nebude ho z techto problemu hlava prilis bolet, protoze v tech zmenseninach ovlivnenych nebo redukovanych jeste i monitorem ho to prilis rusit nebude, protoze to asi hledat nebude a moc toho neuvidi.

Ale profici se uz hodne techto Quattro zbavuji, nabizeji je jiz casto k ke koupi.

Co se tyka stavby nebo staveb novych elektraren na cerne uhli, na hnede by ty nove specialni upravy nefungovaly, se s nejvetsi pravdepodobnosti jedna o dodavani turbinami vysoce stlaceneho vzduchu do specialnich spalovacich komor, kde se zvysi horeni az na maximum vyhrevnosti cerneho uhli a jeste vic, takze tim dosahuji dnes uz skoro tech 50% vykonu v pomeru se zdrojem (cerne uhli), takze tim dosahuji vubec nejvyssi mozny koeficient - pomer jaky je zatim dosazitelny a tim i bude CO2 daleko nizsi v tunach nez tomu je v tech starych elektrarnach na hnede uhli.
K porovnani, Dieselmotor je vykonnejsi nez benzinovy, protoze ma vetsi tlakovy pomer ve spalovaci komore pri stlaceni pistem, okolo 38-39 %. Benzin to dohani u drahych kvalitnich benzinovych motoru u drazsich aut vyfukovou tlakovou turbinou (kompressor), ktera dodava do spalovaci komory vic vzduchu ne je atmosfericky tlak (auto bez kompressoru pracuje s se vzduchem, ktery ma nizsi tlak nez je atmosfericky kvuli ruznym technickym prekazkam, treni behem cesty ke spalovaci komore a dalsich.

Zdravim,
Petr
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod josef38 » 15 lis 2016 20:16

Díky za vysvětlení ohledně Quattra. Chápu!
Tak ať nová hračka slouží k radosti. (n) J.
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14839
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod axislubo » 15 lis 2016 21:37

;)
Přílohy
SDIM0067ir3.jpg
SDIM0067ir3.jpg (395.57 KiB) Zobrazeno 3712 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 30 mm
Čas expozice: 1/320 sec.
Clona: F/5.6
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP2 Merrill
Expoziční program: Priorita clony
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
Naposledy upravil axislubo dne 15 lis 2016 21:45, celkově upraveno 1
axislubo
 
Příspěvky: 736
Registrován: 28 lis 2014 10:33

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod axislubo » 15 lis 2016 21:40

A este jedna cerstvejsia ;)
Přílohy
SDIM0070ir4.jpg
SDIM0070ir4.jpg (273.32 KiB) Zobrazeno 3715 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 30 mm
Čas expozice: 1/250 sec.
Clona: F/5.6
ISO: 100
Whitebalance: Manuálně
Použití blesku: Ne
Model: SIGMA DP2 Merrill
Expoziční program: Priorita clony
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
axislubo
 
Příspěvky: 736
Registrován: 28 lis 2014 10:33

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod ODSakEda » 15 lis 2016 22:10

axislubo píše:A este jedna cerstvejsia ;)

bílo-barevné kontrasty (n)
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Jarouš » 15 lis 2016 22:52

To je cestou na Kľak, Lubo? (n)
Jarouš
 
Příspěvky: 3826
Registrován: 26 kvě 2012 11:32

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod pe-pa » 16 lis 2016 10:06

Jarous, s tim vodikem to urcite maji, uz Graf Zeppelin ho mel ve svych vzducholodich, az to bouchlo jeste pred II. svetovou v NY. Vodik maji, ale je reservovan predevsim pro dopravni letadla, ktera nam s tim leteckym benzinem take smradi oblohu a dest to bere do spodnich, vetsinou pitnych vod.
pe-pa
 
Příspěvky: 2565
Registrován: 09 úno 2015 20:06

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod Jarouš » 16 lis 2016 12:00

Tak vodík ve vzducholodích coby nosné médium lehčí vzduchu a termonukleátní fůze či pohonné médium do aut asi nejdou stavět na stejnou úroveň způsobu využití. To už můžeš rovnou napsat, že vodík tady máme už dlouho tak nějak přirozeně a bude to stejná pravda.
Jarouš
 
Příspěvky: 3826
Registrován: 26 kvě 2012 11:32

Re: Foveon napodruhe...

Příspěvekod ODSakEda » 16 lis 2016 13:56

Jojo Vodik je sice palivem ale ne zdrojem! Nejde jej najit a tezit jak ropu ale musi se vyrobit!!! Tedy je spise jen akumulatorem ;-) A jeste k tomu nestabilnim a neskladovatelnym neb sublimuje i pres nerezovy plech!...

Usmevna je argumentace ze ho je plny ocean :-)) ... Jo ale voda je Vodik po(!) oxidaci (H2O) tedy uz po spaleni a uvolneni energie a lze jej z vody sice opet ziskat(!) , ale opetovnym vlozenim(!) energie a i zpet se energie ziska v aute zase jen horenim a pohyb auta opet ze ztratama 70-80%(!) + ztrata pri vyrobe...

Podobne elektromobil kdyz rekuperuje napr 1km neujede o 1km navic ale jen o 50-100m... podobne kdyz nabijite hodinu pojedete tak 10-20 min. :-( Neb vlozite 100kW na chemickou reakci uvolneni smesi kysliku a vodiku (bach a vybusna smes!) a teplo ale ziskate jen cca 20kW :-(

Ropa se musi sice upravovat krakovat ale vlozim stale mene energie nez se uvolni neb se ropa zdvihne ze zeme nebo draze z hlubin more ale stale s energetickymi naklady nizsimi nez se uvolni , zatim! ;-)

Jeste jeden aspekt - na elektrickou energii se da zmenit cokoliv i plyn (spalenim a pohonem generatoru) ale naopak elektriku na plyn nezmenim ;-)
Tedy pohon bude nejspis elektricky at bude zdroj energie jakykoliv. "Jen" to akumulovani u mobilnich stroju vyresit :-(
Naposledy upravil ODSakEda dne 16 lis 2016 17:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

PředchozíDalší

Zpět na Sigmou

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron