.... hm, zvlastni, take jsem tuto fotku uz snad nekde videl. A take s takovouto nevalnou, zacatecnickou kompozici, kde je spousta zbytecnych chyb, kdyby fotici vedel....kde je prilis mista na fotce - cela dolni jeji cast, pokryvajici zbytecne hodne plochy a s kostelikem jako hlavnim motivem, ktery na fotce zabira "cisty" velmi malo plochy fotky, protoze jeho hodne velka cast je uplne zbytecne castecne - coz by nemelo zasadne byt, z vic jak jedne tretiny prekryvan a rusen stromem na prave strane a vetvemi nejakych stromu na leve jeho strane, ktere jsou dokonce daleko bliz k fotografovi nez kostel, ale ktere se kostela opticky "dotykaji", coz je zasadni chyba, ktere vycnivaji z leveho kraje fotky.

Take by se melo pockat, az to bile auto odjede, anebo tedy popojit dopredu tak dalece, aby na fotce to auto nebylo. Takto pohled na hlavni motiv take velice rusi, nebot pripoutava pozornost pozorovatele uplne nejvic; tedy take dost velka kompozicni chyba.

Ale samozrejme nic ve zlem.....

Ovsem, fotografujici muze rici "ze to presne tak chtel".... to je snad ta nejcastejsi odpoved ve vsech obrazovych forech pro zacinajici genie....

Kdyby fotograf poposel o kus dopredu, tak by samozrejme tyto nedostatky uplne odstranil a fotka by mohla byt I.A. Tedy za predpokladu, ze by "vedel" jak spravne "na to".

Coz v tomto pripade by nebylo nic tak tezkeho, nebo ne?

Leica M Monochrom, nemuze mit lepsi (spise) rozlisitelnost v mikrodeteilu, protoze bohuzel jeji sensor, i kdyz to VV, ma jen 18 MP a Sigma Quattro jich ma neco malinko pres dvacet, kdy kazdy jednotlivy cip je plne zobrazujici Foveon, kdezto Leica ma Bayer sensor, i kdyz zobrazuje pouze cernobile, potrebuje k tomu stale a furt ty nejmene cryri piksliky v plose. jinak by nemohla rozlisovat ty ruzne sede tony
