To je nedorozumění, Josefe, takhle se to říct nedá. Oba systémy se mají zkombinovat, protože každý dělá jenom část barevného wokkflow. Checker od X-Rite z RAWu udělá perfektní synchronizaci barev foťáku s referenční tabulkou, ale bude to unifikované pro konstantní barevnou teplotu, takže ideální třeba do studia s referenčním osvětlením. Naproti tomu Spyder Checkr od Datacolor nevytváří barevný profil fotoaparátu (to dělá X-Rite Checker), ale jenom barevný Preset, který perfektně zachovává barevnou teplotu konkrétní scény, čili přizpůsobuje barvy měnícímu se světlu (to zase nedělá X-Rite). Spyder nedělá kalibraci přes JPEG, ideální je dělat ji z 16ti bitového TIFFu. Vytvoří se Preset, který přesně odpovídá konkrétní světelné atmosféře při focení. Takže správný postup je udělat napřed kalibraci foťáku pomocí tabulky X-Rite, vytvořený barevný profil vložit do Lightroomu (ACR) a potom v terénu vytvořit kalibrační foto Spyder Checkru, při stejném světle udělat fotky, které chceme a na tyto fotky poté aplikovat Preset vzniklý z té vyfocené tabulky. Pro barevnou věrnost má smysl jenom práce s RAWem, jeho barvy napřed srovná do latě kalibrační profil foťáku z tabulky X-Rite a poté, na 16ti bitový TIFF aplikujeme Preset vytvořený ze Spyder Checkru a tím dostaneme reálnou a přesnou světelnou atmosféru focené scény. Takže se nedá jednoduše říct, který systém je přesnější, ony se mají vzájemně zkombinovat a potom je z toho nejpřesnější možný výsledek. Takže je pochopitelné, že u venkovní scény se Ti zdá lepší výsledek od Datacolor, protože je tam zachováno to správné světlo, které si pamatuješ. X-Rite to nedělá, proto se zdá horší. Jenže Ty už nemůžeš vědět, že jednotlivé barvy u fotky srovnané přes Datacolor nejsou úplně přesné, protože odchylky jsou relativně malé a v celkovém dojmu vítězí přesnost světelné atmosféry focené scény. Nevím, jestli je to napsané srozumitelně, ale líp to fakt neumím...