Dominator, ani Atlas, se tady v Motototechně neprodávaly, Jenom Norton ES2, ten na první fotce se starším rámem a ošklivější nádrží
a sedlem a ten od roku 1961 s hezčí nádrží, jako je Norton na poslední fotce, to bylo stejné všechno pro 500, i 650, jenom motor byl jiný.
Jinak rám, nádrž, vidlice, všechno stejné.
Ten novější měl nádrž před sedlem zůženou a tím pádem i rám, ten starší to měl jako placku a rám nahoře obě trubky
stejně daleko od sebe, takzvaný "peřinový rám", že se závodník cítil jako v peřinách.
Matcless G80 500 se dovážel v roce 1964 v počtu 2 000 kusů.
Stál za výlohou vedle kývačky JAWA 350 za 14 000 KČs, Kyvka stála 10 500,-
Matchless i Norton měli společnou i převodovku Burman, ta se tady mrvila do sajdkárkrosu.
Držáky světla, na oba stejné, mám je doma s novým chromem z komunálu v Budějicích...
P.S.: To není ten Norton z konce padesátých let, který se tady prodávat. Tohle je buď neoriginální předělávka, nebo ještě starší.
Ten co se prodával tady měl stejnou nádrž, ale s kulatým znakem s písmenem N a měl kryt primáru jako ten novější na poslední fotce,
teda kromě motoru 650.
Držáky světla také jako ten poslední, jediné co tam bylo jiné, byla nádrž, sedlo a nezúžený rám mezi nádrží a sedlem.
Tenhle z konce padesátých let má taky nepůvodní nápis a jiný výfuk, jinak je to ten první, co se tady prodával.
A ten z výstavy má původní znak na nádrži a výfuk, ale zase má chromované blatníky a esíško pod olejovou nádrží
a chybí kryty přední vidlice pod držáky světlometu, plechové trubky...
Někdo tam dával gumové měchy z Jawy, ale původní je jako na posledním Nortonu.
Ten novější ES2 se sem dovážel v zelené barvě s pruhem a blatníky "slonová kost".
Zelená barva byla na důkaz vděku, je to barva ostrova Man, kde se jel před více než sto lety první závod, protože v Anglii
musel před motorovým vozidlem kráčeti muž s praporkem, aby upozornil na blížící se nebezpečí.
Na ostrově Man to neplatilo, tak tam umožnili závody...