Stránka 355 z 1123

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 20:00
od Stanley 900
Monííí, všechno nejlepší k narozeninám. Hodně zdraví a štěstí a to ostatní se koupí. :-) :-*

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 20:40
od ODSakEda
Stanley 900 píše:Ultra HD Blackmagic RAW 8:1. hodina asi 270 GB.
Kurnik šopa, to sú vjecy :shock: A co s tím plánuješ točit??? :D

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 20:49
od Stanley 900
Asi co se namane, jako dříve s XM2, Z1 a podobnými :D

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 21:54
od ODSakEda
Stanley 900 píše:Asi co se namane, jako dříve s XM2, Z1 a podobnými :D

A ocení to někdo vůbec??? :? No tak toto jsou už dlooouho nepoužitelné kamery se záznamem jen do 0,4Mpx :lol: A barvy taky nic moc :( Navíc jen do 25fps/50i :twisted: V době progresívně zobrazujících zobrazovadel (LCD, Plasma) jsou to vykopávky, takový parní stroje... :?

Já zatím stále valím "jen" do FullHD ale 50fps/50p a váhám se 4k/UHD :? , neb máme s mojó raději více fps (50p (n) ) - neb točíme akce a vejlety často za chůze a z ruky a prudší pohyb pak jemně trhá..., než 100k..., ale jen o 25-30fps (y)

Velké zobrazpovadlo (155cm) máme zatím taky "jen" FullHD, ale 100Hz TM (čili až 100p s přepočtem, volitelně, již tak vysokých 50p z PC 8-) ) a mnozí na naše videa zíraj s dotazem: to je 4k!? Ne, jen FullHD, ale 50p a přitom z malé krabičky - ze Sony RX100IV 8-) která umí slušně i 4k! :D , ale jen o 25fps/25p max 30fps/30p, což je obnovování vobrazu jen 25Hz a 30Hz :( (y) Na krajinku dobrý, na pohyb ne!!! :evil:

Díky 50p jde totiž použít i kratší závěrka (1/100 i kratší) a tak nejsou kontury tak mázlé, čili jsou ostřejší o dost a přitom přesto netrhaj ani při prudším švenku (typickém při dokumentu z ruky natož za chůze po šutrech a zadejcháni...) díky vyššímu fps 8-)

Jen pro zajímavost ukázka našeho vobrazu (moja točila moju "maličkost" ;) ...) z téj malinkej krabičky z ruky (doporučuji pro dokonalou plynulost nejprve stáhnout -má to jen 23Mb 8-) a nepřehrávat přímo z webpohlížeče... a taky nejprve přenastavit Hz monitoru, umíli to vůbec..., na 50Hz, nebo 75Hz! Normálně to máte fšecí většinou na 60Hz... a pak "evropských" 25fps/50i natož 50fps/50p, potrhává :( ...). Takto to renderu nahotovo po sestříhání:
https://uloz.to/file/OyvNIjXEK2EV/edaalpy2019-mp4

No nestačí takovej vobraz?

Taky to není zrovna nejmenší :? jako výstupní(!) videosoubor (až 28Mb/s!) , ale menší datový tok už temu dává až moc nafrak i při dvouprůchodovém výpočtu (y) Prostě pro FullHD o jen 25fps p nebo i, to je šimafuk, stačí i jen 6-12Mb/s, ale 50p chce prostě skoro jednou tolik! (aby tam nebyly artefakty a j. a zvuk nedoporučuji méně jak 384kb/s). Ale každý to asi nevidí a neslyší?... :?

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 22:28
od Stanley 900
Z1 je HDV 1080, ale typické Sony šidítko, díky záznamu 1440x1080 s PAR 1,333, místo 1920x1080 s par čtvercovým 1:1.
To vídeo máš hodně zkomprimované, plave to jak za igelitem, bez detailů. To je tak i mimo net?
YouTube umí zničit úplně záznam, podobně jako Facebook fotky.
Základ je RAW a korekce barev, beeztrátová úprava parametrů z 12 bit souborů.
Zvuk nahrávaný na externí záznam jako BWF, nebo VAW 24 bit 96 kHz, nebo 48 kHz, přinejhorším mp3 320 kbs, 48 kHz,
to úplně stačí na běžné natáčení.
Těch 384 kb/s jsi vzal kde? Takový parametr není ani v profi audiorekordéru jako mp3, maximálně na 320 kb/s,
potom se dává VAW a nebo rozhlasový BWF. 96 kHz
V editorech je taky maximálně 320 kbs. mp3

Kamera umožňuje od 5 do 120 fps. Záleží ale, jak se to nastaví, v jakém režimu. Když je to jako změna frekvence
na k tomu určeném tlačítku, k "základní" frekvenci nastavené na záznam, tak se to chová jinak, než když se ta frekvence
nastaví jako základní.
Například základní fps je 50 a dám tlačítkem nastavenou frekvenci před tím v Menu na 25, nebo 75, 90, 120, tak se to
přehrává po ten reálně natáčený čas, ale obraz se zastaví v půlce, když je to 25 fps a ve střižně se v půlce zobrazí nápis,
že médium není dostupné.
Protože v rámci projektu se základní nastavenou snímkovou frekvencí, je to nestandardní frekvence, musí se buď zrychlit
a nebo zpomalit na parametry základní frekvence, v době natáčení nastavené na kameře.
25 fps bude tedy dvojnásobně rychlejší a 100 fps naopak zpomalené.
různé snímkové frekvence v jednom projektu nejdou zkombinovat, když ty nestandardní jsou nahrané jako efekt
"tlačítkem" a ne jako běžně nastavené frekvence.
V rámci projektu jdou jedině zrychlit a nebo zpomalit na danou frekvenci, aby odpovídala projektu.

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 22:49
od ODSakEda
Psal jsem at na to nekoukas online z netu ve vebovym prohlizeci...

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 23:05
od Stanley 900
Zvuk myslíš asi ne mp3, ale v nastavení videa před renderingrm.
To je ale houby platný dávat větší rychlost, než 320 kbs, protože parametry zvuku těch foťáků to stejně nedosahují.
Navíc to na ničem nepustíš ani, abys poznal rozdíl oproti vyššímu.

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 23:21
od monikash
Z oslavy dnešních narozenin: Moniko, budeme pařit tady nebo tam?" "Nikde, Zdenečku, já jsem tu od toho, abych fotila ty namyšlené umělce z Prahy, co neumí ani pozdravit, když vejdou do místnosti." A jako největší a nejarogantnější debil byl Pavlásek.
https://monikash.rajce.idnes.cz/Predpre ... ovice_2019

Stando, děkuji za růži.

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 06:53
od Luboš
Oval na ty Sonky musela být nějaká akce,já před 14-ti dny kupoval novou Sony A7RII za cca. 32 tisíc + pětiletá záruka, teď ji pod cca. 50 tisíc nekoupíš....

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 08:18
od OVal
Rudou barvou jasně září
ranní mráz na naší tváři.
Moniko, nechť stále svítí
dobré světlo ve Tvém žití.
"Ž" v tom slově třeba míti
Aby člověk nebyl v ... síti
zlého džina
ale to už je báseň jiná.

Moniko, vše nejlepší! (n) (n) (n) O.

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 08:23
od monikash
Dneska nám tu napadl poprašek

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 08:30
od monikash
A jedna mobilovka - reklama na dácii pod stromeček

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 08:42
od bmx
Když vidím podobná slova na SPZ, napadá mně jen...movité PAKO... :lol: :lol: :lol:

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 08:54
od jirula
Moni pozdě ale přece, prostě to neudržím
Buď nám zdravá a veselá a trošku fajn světla ti přeju ;)

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 09:20
od ODSakEda
Stanley 900 píše:Zvuk myslíš asi ne mp3, ale v nastavení videa před renderingrm.
To je ale houby platný dávat větší rychlost, než 320 kbs, protože parametry zvuku těch foťáků to stejně nedosahují.
Navíc to na ničem nepustíš ani, abys poznal rozdíl oproti vyššímu.

Asi si pletes rychlost v kHz s dat.tokem v kb/s??? Jen 190kb/s je pro me des sislavej :-( HD kamery toci prave do 384kb/s :-) Uz to je kopromis a neminim to jeste vic prznit...

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 11:02
od Stanley 900
"Asi si pletes rychlost v kHz s dat.tokem v kb/s??? Jen 190kb/s je pro me des sislavej"

ODS , Ty jsi jasnej, už nepiš tyhle nesmysly, když se v tom sám nevyznáš.
Jasně jsem napsal a od sebe oddělil datový tok v kb/s a samplovací frekvenci v kHz a bitovou hloubku.
Ta tabulka z Vegasu snad ukazuje datový tok, nebo tam vidíš něco jiného???
Už se k tomu radši nevyjadřuj, protože jsi stejně mimo.
"rychlost v kHz" je nesmysl a parametr 190 kb/s taky, protože je norma 192 kb/s a kamery mají někdy dvojnásobek,
což je těch 384 kb/s, ale nedosahují toho kvalitou reálnou mikrofonem.
Profi rekordéty mají mp3 nejvíc 320 kb/s, protože větší nemá smysl, potom nastupuje VAW a BWF, což tyhle jakože kamery ve foťáku nemají.
U videa mp4, co jsi poslal, se bavíme o zvuku vždycky v mp3 normě a o tom od začátku píšu.
Proto je i vyšší datový tok, než 320 kb/s nesmysl... 320 je maximum v rekordérech, protože vyšší tok v mp3 není přínos.
Rekordéry pro lepší kvalitu mají VAW a BWF, které umožňují 96 kHz samplovací frekvenci a 24 bit hloubku, což mp3 nemá z principu.
To je jako kdybys u mp4 vídea s 8 bit hloubkou a 4:2:0 vzorkováním, chtěl nastavit datový tok jako u nekomprimovaného 4:4:4 a 12 bit videa
a tvrdil, že to je lepší než standardní tok pro daný formát.
Prpo mp4 je defaultně nastaveno 48 kHz samplovací frekvence a 192 kb/s datový tok, zvuk v mp4 je samozřejmě mp3.
Kamery DV měly zvuk PCM, pulzně kodovanou modulaci, i DVD má v editoru možnost zvuk PCM a nebo horší Mpeg,
ale umožňující například prostorový zvuk
Videa z foťáků mají vesměs Mpeg záznam a tím i mp3 zvuk, pokud není v Menu jinak a to ´většinou není.
Skutečné kamery, pokud to nejsou hand kamery, nenatáčí Mpeg, ale jiné formáty, nebo RAW a tam je zvuk samostatně oddělený
jako VAW s podstatně lepšími parametry, než komprimovaný mp3, který je součástí mpeg4 záznamů.

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 12:00
od Stanley 900
Zvuk z kamery s DNG Cinema Rawem je VAW 2304 kb/s, oddělený samostatný soubor,
který se v editoru k tomu určeném, načte pod "video" jako u klasického videa.
Jednotlivé snímky jsou ve složce konkrétního záběru taky samostatně jako bitmapové obrázky DNG.

Video z rekordéru jako ProRes HQ má 16ti kanálový zvuk 18 398 kb/s...

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 12:53
od ODSakEda
Ale psal jsi: To je ale houby platný dávat větší rychlost, než 320 kbs, Rychlost je samplovaci a je v kHz. Toto je dat tok! Ja o rychlosti samplu vubec nepsal...
.

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 13:08
od Luisifer
Slovíčkaření, ale kHz by se dalo říct, že jak rychle se berou vzorky zvuku za vteřinu (rychlost), ale rychlost se tomu neříká, protože je to vzorkovací frekvence. Oprotivá tomu kbps (než jen kbs ... co by bylo kilobitsekunda, kdyby se mělo pitvat slovíčkopísmenkaření, kdežto kbps je kilobitů za vteřinu) má k té rychlosti docela přilehavé důvod, protože už říká jaké je objem přenášených dat za vteřinu.

Ale jinak MP3 nebrat, jakékoli kvality. :P

Flac rules

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 13:24
od Stanley 900
:D
Rychlost je z těch třech parametrů pouze DATOVÝ TOK (Nikoliv Dan Ťok, bývalý ministr dopravy) :mrgreen:
Co to je asi datový tok? Přece rychlost dat, jak rychle tečou, proto je tam hodnota v kilo a nebo mega a nebo giga něčeho za určitý čas.
To je jednoznačně rychlost specifikovaná za jednotku času.
Samplovací/vzorkovací frekvence není žádná rychlost dat, ale je to frekvence, na které se ta data zpracovávají, vzorkují,
z analogového signálu, protože ten je z principu spojitý/analogový, aby se převedl na diskrétní/digitální formát,
musí mít nějakou vzorkovací frekvenci, při které se rozseká na jednotlivé přesně ´dané vzorky,
44,1kHz, (44 100 Hz/s) mají CD a mp3.
48 kHz Standardní vzorkovací frekvence pro zvuk, kterou používají profesionální digitální videozařízení, jako jsou magnetofony, video servery, vision mixéry a tak dále.
96 kHz například DVD Audio (to není zvuková stopa DVD Video, ale samostatný audioformát, daleko převyšující CD Audio)
Je to dvojnásobek standardních 48 kHz často používané pro zvuk v profesionálních video zařízení,
a čím vyšší frekvence, tím kvalitnější záznam, to je přeci jasné.
Když mluvíme o rychlosti v souvislosti se zvukovým souborem, tak jedině o datovém toku.
Vzorkovací frekvence se přece neudává jako nějaká "rychlost".
Třetí parametr je bitová hloubka a ta je u těhle formátů 16bit a u profi 24 bit, podobně jako u rekordéru Tascam DR40.
Takže audio má datový tok v kb/s, to je rychlost dat, potom vzorkovací frekvenci v kHz/s a bitovou hloubku 16 a nebo 24 bitů na vzorek.