Parádní fotky
Než jsem to odeslal, tak Ondra napsal to samé, co já: "Jirko, pěkné ptáky máš"
Čas závěrky u videa nejčastěji poloviční, než snímková frekvence - 50 fps = 1/100s, 30 fps = 1/60s atd.
To je u cinema kamery 180 stupňů úhel, čili je zaznamenán pohyb z jedné poloviny a zdá se plynulý, oproti
krátkým časům závěrky. Krátký čas se hodí na zastavený obraz.
Naopak 360° závěrka, tedy 1/60s při 60 fps, se hodí ze stativu na záběry bez pohybu a nebo s mírným pohybem,
nehodí se ani na švenk, protože nastane smooth efekt - rozmazání v pohybu.
Foťák neumožňuje delší čas, než je snímková frekvence, jak to umí některé videokamery.
Je to logické, nejde osvítit každý snímek například 1/15s, když je 30 snímků/s.
Videokamery tak skládají snímek z několika, proto jde třeba 1/2s čas závěrky , potom je záznam jakoby z 12ti snímků,
nesmí tam být pohyb ale. Promítne se v televizi vždycky jako 50 snímků.
Úhel závěrky se u cinema kamer používá místo času závěrky/času expozice.
Je to logičtější, nemusí se při změně snímkové frekvence nastavovat čas, vždy to bude ten úhel, který je potřeba na konkrétní záběr.
Když je potřeba rozfázovat například akční záběr a zpomalit ho, tak se použije malý úhel/krátký čas závěrky a vyšší snímková frekvence.