To není žádná JAWA jako taková., ale indický paskvil a nevím, proč by JAWA měla žít dál v dnešní době,
když neumí nic použitelného vyrobit.
I ta kyvka byla ve své době krám. Měli jsme z toho legraci. Nesedělo to, rám k ničemu, tlumiče taky, líný jako veš,
taková plechárna.
Svézt se na tom nedalo. V zatáčkách plavala, za chvíli na všem vůle, myslím pouzdra na kyvné vidlici i na předních šavlích.
Pérák seděl lépe, protože měl tuhý podvozek, kývačka byla tak na rovinu do 100 km rychlosti.
Na péráku jsem jezdil i 130 a nechalo se s ním projet zatáčku s kolenem skoro o zem, s dobrými pneumatikami.
634 měla lepší rám, dvojitý, ale motor vycházel pořád z Péráka.
Bylo to těžký, z výfuku lítal olej. Když jsme někam jeli, tak JAWY musely poslední.
Bizon, to byl úlet, Přední vidlice s předsazeným kolem. Páteřový rám z plechu. Zadní vidlice také. Nekvalitní materiál, odfláklé.
Zadní vidlice byla z 1,5mm plechu, dva výlisky proti sobě sbodované. I při normálním provozu se dole objevila prasklina
a rameno vidlice se postupně lámalo.
V červnu 1980 jsem si toho všiml večer před odjezdem na Horskou Kvildu u kámošovýho Bizona, musel jsem mu to v táborském pivovaru
zavařit autogenem. Materiál nebyl ani hlubokotažný plech, ale nějaký sajrajt, z takového se ve fabrice nedělaly ani bedny na špony na dílně.
Hlavně že se tady psalo, že páteřový rám z plechu vymyslija JAWA a že Honda to ukradla na svou šestiválcovou CBX.
JAWA 500OHC, oba typy, co se prodávaly - pojízdná olejnička, rám horší jak kývačka, dole pod motorem otevřený,
bylo nebezpečné na ní jezdit tak, k čemu byla určena, na sportovní jízdu.
V osmdesátých letech pokus o plochý dvouválec, katastrofa, hnus od pohledu.
Od devadesátých let nemá cenu ani o tom psát, co vypotila JÁWA.
Nostalgie po něčem, co bylo dobré ano, ale to kývačka nebyla a taky jaká konkrétní... 350 panelka, nebo 250, nebo 175 společně s ČZ?
V době, kdy Honda dělala krásné čtyřválce, čtyřdobé 750 a 500, 550 i 350 Four, tak tady se patlali pořád s tím usmrkaným dvoudobým
motorem pro SSSR.
Poslední JAWY, které za něco ve své době stály, byl Pérák a před tím 350 OHV... 500 OHC kdyby měla dvojitý rám, tak možná.