To je ono. Ohnisko je vždycky jen to jedno a na co si objektiv kdo nasadí, je objektivu jedno
Potom skutečná padesátka pro Full Frame bude i na menším snímači pořád padesátka, ale je to jako by se kinofilm
v počítači ořízl na výřez, v případě menšího snímače ten "výřez" udělá už snímač a je to tedy ořez.
O kolik to je, urči Crop faktor. V případě DX / APS-C je to 1,5x. V případě Nikon 1 je to 2,7x, v případě
Super 16 snímače je to 3,02x atd.
Ale pořád je to padesátka objektiv, jeho ohnisko se nemění, jenom se na menším snímači mění přepočet,
jak by vypadal snímek ze stejného místa, kdyby byl focený na kinofilm / Full Frame velikost.
Padesátka na kameře se Super 16mm snímačem bude jakoby ze stejného místa měl kinofilm/FF 150mm objektiv.
Na APS-C padesátka bude mít takový úhel, jakoby to byl 75mm objektiv na kinofilmu/FullFrame snímači 36x24mm.
Z toho je vidět i proč je FullFrame oproti menším snímačům, s relativně menší hloubkou ostrosti.
Protože na to, aby se udělal stejně zakomponovaný snímek, jako s menším snímačem se stejným skutečným ohniskem,
musíme jít s FF blíže a tím je i větší optické oddělení hlavního objektu od pozadí, protože jejich vzdálenost se nemění,
ale fotograf je blíže hlavnímu objektu.
Kvůli kompenzaci nevýhody velkého ořezu záběru na menší snímač, se dělají adaptéry, které posunou Crop faktor do širších ohnisek.
je to uděláno přiblížením objektivu ke snímači - opak mezikroužku na makro efekt.
A aby šlo zaostřit, je v adaptéru optika, podobně jako v redukci Nikon - M42, ale z opačného důvodu.
A tím, že je objektiv blíže, se docílí i vyšší světelnosti, protože světlo klesá se čtvercem vzdálenosti a opačně,
tedy zase opak poklesu světelnosti s makro mezikroužkem.
Taková redukce jde ale použít jenom mezi mělkým tělem a objektivem pro aparáty s hlubokým tělem.
Záběr s objektivem 50mm nebude na kameře s Crop 3x jakoby 150mm, ale 87,5mm a to už je rozdíl.
A když je ta redukce "v akci", je to super.