Matnice seřídit nejde, to je pevná vzdálenost po zaklapnutí rámečku s volně vloženou matnicí.
To co píší s pěnovou gumou, tak ta je NAD matnicí a i když tam pěnovka není, mělo by to vliv jenom při otočení vzhůru nohama,
jinak sedí matnice na spodním rámečku a to je daná vzdálenost z výroby.
Jedině co píší, je možnost seřízení dorazů zrcátek.
Na novější EC TL jsou v rovině, na starší EC je spodní trochu mimo rovinu s vrchním větším zrcátkem. Po domáčknutí - přes pružiny dorazu-
sedí obě v rovině. Rozhodující je vrchní zrcátko. Ve verzi EC TL je v něm měření expozice - obdélníkové propustné okénko.
Vyzkouším ostření s matnicí v kazetě místo držáku filmu s přípravkem. Musí souhlasit s obrazem na matnici aparátu.
Uchycení kazet filmu je také jednotné a bez vůle.
Ostřící helicoid je stejný pro objektivy 40 až 200. Jeden mám v metrech a jeden ve fítech.
Dělená zrcátka jsou kvůli kratší délce těla s některými objektivy vnořenými hodně dovnitř a i kvůli menšímu rázu zrcadla.
To ale i tak je podstatně větší rána, než u Pentaconu a jiných 6x6.
https://camarasclassicas.blogspot.com/2 ... ec-tl.html"Velké hlavní zrcadlo nahoře se posune zpět a poté se otočí nahoru, malé dílčí zrcadlo níže se otočí ke spodní části těla fotoaparátu.
To umožňuje konstrukci "rušivějších" čoček, údajně „takový design udržuje stabilní setrvačnou rovnováhu a minimalizuje se zrcadlový šok“.
Obě verze mají i předsklopení zrcátek.