
Josefe, já měl violončelo klasické, to by se v dešti asi rozklížilo


Je pravda, že dříve se jinak pracovalo s hloubkou ostrosti u filmu.¨
Dnes je to někdy samoúčelné a otravné, jenom aby se ukázalo nějaké to "nové pojetí". Některá krimi série ČT s Postlerovou myslím.
Asi jako "profi" fotograf na svatbě nafotí nevěstu, kde je jedno oko zaostřené a zbytek mimo ostrost,
protože v první řadě je potřeba udivit PT diváctvo tím drahým F 0,5 světelným objektivem a ještě nafotit
skupinku lidí širokáčem z blízka, aby ti po stranách byli širší, než delší, tím se pozná "profi", protože to píšou u těch objektivů.

Akorát že svatebčané to potom ukazují jako prasárnu.

Na takové fotky se nikdo po letech dívat nebude, zatímco na 100 let staré fotky ano, tam se většinou ani nekácí linie,
protože s tím uměli pracovat a věděli, že objektiv to vidí objektivně a lidské oko si to kompenzuje, proto použili k tomu
určený aparát, což dnešní hračky neumí a tím je z vady vlastně jakoby přednost...
