DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 23 zář 2021 17:12

Josef
Podoba skoro dokonalá..

No, myslel jsem to jinak s těmi dobijecimi agregáty při prezentaci nejčistších vozů planety . :P

Je třeba myslet dopředu a zásobit se na víkend. :)
Přílohy
zasobynavikend.jpg
zasobynavikend.jpg (238.48 KiB) Zobrazeno 1793 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 3.95 mm
Čas expozice: 1/33.333333333333 sec.
Clona: F/1.6
ISO: 160
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, auto mode
Model: ALP-L29
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod josef38 » 23 zář 2021 17:22

Stanley 900 píše:Před chvílí první zkušební jízda........

Tak gratuluji! A hlavně si na tom nerozbij ústa, než si zvykneš! (n) (n)
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14828
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 23 zář 2021 17:29

Josefe, jde o to, pamatovat na akcelerátor, když je aktivní, jinak je to jako e kolo, jede až po otoční pedálů. :-)
Výhoda je, že jsem to kompletoval sám, tak vím, co se jak chová... :-)
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8057
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 23 zář 2021 17:34

Stanley 900 píše:Před chvílí první zkušební jízda, ještě musím řemeslně přichytit kabely, koupit pásky.
Udělat držák na akcelerační páčku. Má silnější objímku a nejde asi o 3mm přecvaknout páčka řazení dolů přehazovačkou.
jinak to jede jako divý.
Od Soukeníka do kopce, bez šlapání, lidi koukali, na čem to jedu... :D
Bez šlapání rozjezd a hned je tam 48, protože nešlo dát menší kolečko vzadu, jinak nastaveno maximum na 58...
Mimo jízdu stojící, s akcelerátorem i přeskočí řetěz a nebo zagumuje na betonu. :-)


Tak to je paráda (n)

Budeš také nabíjet baterii ve vaně? ;)
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 23 zář 2021 17:50

Už jsem si na to zvykl, stačí jedna zkouška, jako s jiným aparátem, nebo kamerou. :-)
V porovnání s mopedem Stadion a nebo Pionýrem, tohle je znatelně živější v reakcích na zrychlení.
E motor jde od spoda :D

Ve vaně ne, ale na dlaždičkách a to i aku do nářadí Hecht :-)
Předpokládám, že Made in Czech aku ze značkových článků snad bude v pohodě.
Nesmí se po nabití nechat připojené k vypnuté nabíječce...
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8057
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 23 zář 2021 17:56

Stan
Předpokládám, že Made in Czech aku ze značkových článků snad bude v pohodě


Bych řekl, že uvnitř značkových článků, budou tužkové články made in PRC

Při zahoření je důležité i zajištění okolí..

Ta vana je dobrý nápad, ale nesmí být z akrylátu... :P
I když samozřejmě je lepší nehořlavá schranka na míru baterie.. ;)
Naposledy upravil **lasta dne 23 zář 2021 19:34, celkově upraveno 1
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 23 zář 2021 18:17

Typ článků: Li-ion značkové LG US18650MH1
Nabíjecí napětí: 54,6V
Nominální napětí: 48V
Nominální kapacita: 12,8 Ah (614Wh) @ 0.2C vybíjení
Využitelná kapacita**: 12,2 Ah (576Wh) @ 0.5C

Tyto akumulátory vyrábíme na vlastní výrobní lince v ČR! Konektor s možností rychlonabíjení v základu.

Samotný článek:
https://www.conrad.cz/p/lg-chem-inr1865 ... iQQAvD_BwE
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8057
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Luboš » 23 zář 2021 19:03

Takže Koreja.
Luboš
 
Příspěvky: 2460
Registrován: 18 čer 2012 17:57

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 23 zář 2021 19:42

Stanley 900 » dnes, 18:17

Typ článků: Li-ion značkové LG US18650MH1


Stan
Kvůli takovýmto LG akumulátorům, je zrušena výroba alektroauta Chevrolet Bolt EV od GM.

Je to všechno jeden pytel , záleží na náhodě. :)

https://elektrickevozy.cz/clanky/majite ... ne-nabijet

Koukám
Přílohy
Kuk.jpg
Kuk.jpg (210.81 KiB) Zobrazeno 1748 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 3.95 mm
Čas expozice: 1/769.23076923077 sec.
Clona: F/1.6
ISO: 50
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Flash did not fire, auto mode
Model: ALP-L29
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 23 zář 2021 20:08

Kvůli takovýmto LG akumulátorům, to jde ale o bateriové moduly a ne o ty články jako takové.
Modul hlídá napětí a odebíraný proud a podobně a to je právě zdroj potíží, když to špatně navrhnou.
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8057
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 23 zář 2021 20:12

Ale v těch modulech jsou osazeny takovéto tuzky.

A baterie do přístrojů jsou moduly sestavené také z těchto tužkových baterií a jsou řízeny elektronikou v rámci tohoto modulu.
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 23 zář 2021 20:25

Ale oni mají tu elektroniku nezvládnutou v modulech, ne ty tužky jako takové, modul je potom nespolehlivý

Kdyby tyhle tužky byly samohořící při běžném provozu, tak mi mi dávno hořely ty spousty aku ke kamerám a k příslušenství.
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8057
Registrován: 22 čer 2012 12:49

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 23 zář 2021 20:37

Ale vždyť to píši, tužky jsou v modulech. A moduly mají elektroniku- balancér, která tužky v modulech obhospodařuje.

No a záleží na klice jak je řetězec spolehlivý, u toho auta míň než jinde, ale je to náhoda. Že ti zatím nic necaplo, to je taky náhoda. U elektrokol také nehoří každému druhému, ale stane se, viz odkaz zde dříve daný.. ;)

Auta také nehoří jako na běžícím pásu, ani baterie do kol, nebo telefonů.
Zkrátka, někdy to zahoří, to tak je a je zbytečné říkat, že to tak není. A když to zahoří, tak je to fičák. :)

Je lepší ji mít potom ve vaně viz dřívější odkaz, nebo ochranném kontajneru, a automobil někde na parkovišti u Lidlu... :)

Spáč
Přílohy
sp.jpg
sp.jpg (259.33 KiB) Zobrazeno 1741 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 3.95 mm
Čas expozice: 1/50 sec.
Clona: F/1.6
ISO: 64
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Ano
Model: ALP-L29
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod josef38 » 24 zář 2021 09:20

Stando, neviděl jsme, ba ani neslyšel, že by někomu bouchnul tužkový akumulátor. Ani ty větší, velikosti monočlánku. Co jsem ale viděl, spálené nabíječky těchto článků. I o nějakém tom požáru ze zapomenutých nabíječek v zásuvce jsem slyšel. Je to možná přehnaná opatrnost, ale vůbec není podle mne na škodu, při delším pobytu mimo domov, tyto nabíječky v zásuvkách nenechávat.
Ovšem velký akumulátor v autě jsem už bouchnutý viděl a není to zrovna hezký pohled pod kapotu. Je to ale zřejmě událost vyjímečná.

Dobré si přečíst a nabydeš určitě většího klidu: :D
https://www.poradte.cz/elektronika/8479 ... iceni.html
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14828
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod ODSakEda » 24 zář 2021 12:34

Akumulátor v autě bouchne zarucene jen když někdo dobíjel nabíječkou a místo nejprve ze zdi odpojil jiskřící svorky z akumulatoru...
Elektrolýzou vzniká kyslík a vodík - velmi výbušná směs, nad aku i v nem a exploze je pak schopná vyrvat a odhodit celé víko aku!

A nebo také když trápil startér až do téměř vybití baterie ( kdy Motor nechtěl naskočit z nejakeho důvodu) a pak jí vzapeti odpojoval a zajiskřily mu kontakty zbytkovým napětím.
Pokud totiž vybíjíte aku velkým proudem, zahřeje se a opět se uvolní velké množství kyslíku a vodíku!
Uživatelský avatar
ODSakEda
 
Příspěvky: 5601
Registrován: 28 dub 2016 17:45

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod josef38 » 24 zář 2021 12:54

ODSakEda píše:Akumulátor v autě bouchne zarucene jen když někdo dobíjel nabíječkou a místo nejprve ze zdi odpojil jiskřící svorky z akumulatoru...
Elektrolýzou vzniká kyslík a vodík - velmi výbušná směs, nad aku i v nem a exploze je pak schopná vyrvat a odhodit celé víko aku!

A nebo také když trápil startér až do téměř vybití baterie ( kdy Motor nechtěl naskočit z nejakeho důvodu) a pak jí vzapeti odpojoval a zajiskřily mu kontakty zbytkovým napětím.
Pokud totiž vybíjíte aku velkým proudem, zahřeje se a opět se uvolní velké množství kyslíku a vodíku!

To je možné, ale bezúdržbové akumulátory, nebo dokonce gelovky to neudělají. Důvodem je, že zásluhou jinak upravených olověných elektrodových desek, nedochází k elektrolýze a nevzniká rozkladem vodík a kyslík. Také proto nemají jednotlivé články zátky na dolévání elektrolytu. ( destilky )
Jinak co píšeš, zní logicky, já ale slyšel, že právě neúměrnou zátěží akumulátoru dojde k pokroucení elektrodových desek a může vzniknout vnitřní zkrat a zásluhou malého vnitřního odporu akumulátoru dojde k neúměrnému proudovému zatížení a roztržení akumulátoru.
Nemohu to ale potvrdit, jak jsem slyšel od elektrikářů, tak prodávám.

Nehledě k tomu, že staniční baterie se musí nabíjet v dobře větraném prostoru. To platí přirozeně i u akumulátorů pro automobil.
Navíc v těchto prostorách je přísný zákaz kouření. Mám ale pocit, že u takto malých akumulátorů se to zas tak vážně brát nemusí. To bys potom ani nesměl rozsvítit třeba v koupelně, kde dobíjíš akumulátor.

Jeden kontrolní dotaz. Ví někdo, proč přepálením vlákna u žárovky dojde někdy k vyhození jističe? Neměl by přece být k tomu důvod. ;) ;)
Naposledy upravil josef38 dne 24 zář 2021 13:19, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14828
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod josef38 » 24 zář 2021 13:09

Tuto paní jsem měl rád i navzdory tomu jejímu citátu. :lol: :lol:
Přílohy
Chytilová.jpg
Chytilová.jpg (33.62 KiB) Zobrazeno 1639 krát
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14828
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod **lasta » 24 zář 2021 14:20

Josef-ODS

Vedete diskusi o úplně jiných akumulátorech a problémech s nimi spojených, než jsme vedli se Stanem.

My jsme vedli diskusi výhradně o dobíjecích akumulátorech Li-ion, které se používají pro pohon kol, automobilů, telefonů či pracovního nářadí .
Při nich je potřebná jistá opatrnost, ale není důvod k panice. Jezdí miliony kol s dobíjecími bateriemi a počet zahoření byl minimální. :)

Kost.
Přílohy
kos.jpg
kos.jpg (172.1 KiB) Zobrazeno 1624 krát
EXIF-Data
Ohnisková vzdálenost: 3.95 mm
Čas expozice: 1/33.333333333333 sec.
Clona: F/1.6
ISO: 250
Whitebalance: Automaticky
Použití blesku: Ne
Model: ALP-L29
Expoziční program: Normal program
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Pattern
Naposledy upravil **lasta dne 24 zář 2021 14:33, celkově upraveno 2
**lasta
 
Příspěvky: 4610
Registrován: 06 pro 2011 08:48

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod josef38 » 24 zář 2021 14:29

**lasta píše:Josef-ODS

Vedete diskusi o úplně jiných akumulátorech a problémech s nimi spojených, než jsme vedli se Stanem.

Jo jo, jsem si vědom. Asi jsem Edu nastartoval tím bouchlým akumulátorem v autě a pak se to rozjelo tímto směrem.
No snad to nikomu neublížilo, ty problémy si jsou dost podobné. ;)
Uživatelský avatar
josef38
 
Příspěvky: 14828
Registrován: 22 pro 2011 08:37

Re: DOBRÁ NÁLADA Č. 5

Příspěvekod Stanley 900 » 24 zář 2021 15:24

Járovka praskne většinou když se nasvítí a je studená. Kratší vlákno někdy zkratuje přívodní drátky a vyhodí jistič.

Displej na kole ukazuje i aktuální spotřebu ve Wattech. Většinou 200, až 300W s mírným šlapáním
a když se tomu osolí páčkou, jde to nad 700W :D
Limit rychlosti přípomoci jde nastavit, ale reálné to je podle konkrétního motoru a převodů.
Max 99 km/hod. jde nastavit v systému. Skutečnou rychlost vyzkoušet na rovině.
Uživatelský avatar
Stanley 900
 
Příspěvky: 8057
Registrován: 22 čer 2012 12:49

PředchozíDalší

Zpět na Kodakem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Luboš a 10 návštevníků