Jelikoz se nenasel nikdo, kdo by nejak komentoval tyto me cvaky vyse, prozradim vam tedy, ze tyto cvaky jsem fotil na zmensenou rozlisitelnost Quattra, Tedy vlozil schvalne bez Exifu, aby se to nedalo podle nich poznat, na rozlisitelnost LAW, ktera odpovida rozlisitelnosti a velikosti snimku ca. Sigme SD14 a Sigme SD15 s ca. 4,9 MP a 2704 x 1808 px celkove. Jak vidite, tak to na Quattru fotkach zadne snizene rozliseni a ani na ostrosti neubralo, i kdyz jsem u techto fotek snizil ostrost od puvodni v SPP do minus 1 cela.
Toto snizene rozliseni je velice prakticke, nezatezuje praci v PC a uprava takovychto fotek je velice rychla. I s tim, ze Quattro zarucuje i v tomto pripade nejvyssi technickou kvalitu. Takoveto rozliseni je vhodne pro privatni ucely a tisk malych obrazku ve vysoke kvalite, ale uz neni vhodne pro komercni ucely, kdy je nutne pouzit nejvyssi Quattro rozliseni pro spickovou techn. kvalitu a obrovske tisky radove velke nekolik metru a ve znamenite techn. kvalite.
Qualita, ktera se naplno uz neda ukazat na monitoru, nebot monitory, ani ty spiockove pro grafiku, nedokazi mikrodetaily ukazat, protoze maji a to vsechny bez rozdilu mensi nativni rozlisitelnost nez treba Quattro na fotce tistene a velke nekolik metru.
Takze tyto nyni sem doleji vlozene fotky jsou focene a sem vlozene ve skutecne focene velikosti, jen jsem ubral trochu px, aby se sem tyto dve fotky daly vlozit.
*
https://www.docma.info/blog/die-50-mega ... rmat-luege*
Martynko, k tem tvym obavam kvuli magente na fotkach. Jak tady vyse Jarous pise, neni to bohuzel tak nejak pravda, ze zakladni barevnost povrstvenosti cocek ovlivnuje WB, treba do magenty nebo do jinych barevnych zakladnich zavoju. Toto tady uz psdal kdysi Laco, kdyz pouzival na sve SD10 ruzne Objektivy, vcetne starych klasickych, kdy mu nejvic barevne vyhovoval rusky klon Zeisse Helios 44-2 55/2, ktery byl prfektne neutralni az lehce , skoro vubec ne teply.
Jiz prostou uvahou to neni mozne, nebot svetlo, tedy barevne svetlo prochazi objektivem, tedy radou cocek A PAK TEPRVE DOPADNE NA SENSOR, KDE TED TEPRVE JE SENSOREM MERENA BARVA DOPADNUTEHO SVETLA A KORIGOVANA SW NA SPRAVNOU BAREVNOU HODNOTU. Tato hodnota svetla je u vsech Sigma modelu podminena ARCHITEKTUROU SENSORU, kdy Merrill sensor lehce zavojuje pri AWB do magenty, i vcetne ruznych zpusobu rucniho WB nastaveni, ktere si provede sam fotograf. Pak teprve zacne u tohoto rucniho nastaveni vetsinou ovlivnovat toto nastaveni i barevnost objektivu, tedy jeho povrstveni, protoze neni mozne tuto hodnotu, tedy ca. 5500°K nastavit naprosto presne
, uz kvuli ruznemu danemu svetlu a metode rucniho WB (Custom) nastavovani. U Bayer sensoru to neni problematicke, ale u Foveona ano, jiz kvuli jeho vetsi rozlisitelnosti, tedy presnejsi a diferencovane presnosti barev.
Muze se namitat, ze pri priklad DP 1 Merrill je zavoj, tedy zakladni, jiny nez u DP2 Merrill a jiny u DP3 Merrill. Kdy, jak sam muzes videt na tvych dvou fotkach focenych DP1Merrillem je zakladni zavoj cyan, tedy lehce do sedozelinkava, kdezto DP2M je neutralni a DP3M temer take. Neni to ovlivneno temito pevnymi objektivy, ale ruznym, odlisnym dopadem svetla a jeho uhlem na Merrill sensor, vcetne lehce nepresne, ale v ramci prumerneho expozimetru, mereni svetla, sensor ktery je na tyto zavoje velmi citlivy a tento jev vseobecne znamy. Ktere se projevuji mnohdy dost znatelne tim, ze vetsinou ve stinech na leve strane fotky byva magentovy zavoj stinu a na prave strane te same fotky a jestli tam je jehce podosvitnute misto, se ukaze stin s cyanovym zavojem. Tyto zavoje jsou bohuzel velice spatne odstranitelne, protoze nejsou v ciste barve Magenty nebo Cyanu, kvuli tomu, ze jsou jiz i castecne michane s jinymi barvami toho postizeneho mista ve fotce a pri korekci, rucni korekci WB se ovlivni dalsi posun zase trochu v jinych barvach. Na nekterych fotkach zde vyse, ne ode mne, se ukazuje velice casto az vzdy lehky magenta zavoj pres celou fotku. Proto autor, i kdyz se mu nedari tento magenta zavoj zcela odstranovat i tim, ze si dela svuj WB , tedy Custom, jak ho zde nazyva, se snazi prave proto, ze to je take problematicke, fotit pokud mozno temer vzdy s nejakym tlumenym, mekkym, vyrovnanym svetlem, vetsinou neutralnim, kdy je lehce pod mrakem, nebo je svetlo ovlivneno a to celkove treba teplym zapadajicim sluncem. Podle mne by bylo lepsi a o hodne ucinnejsi, nez upravovat WB "rucne", ale fotit na v kamere nastavene na AWB,pripadne pak jeste na "Sonne", ktere tehda u te moji SD1M v toto fugovalo nejlepe a to temer na vsechno, jen na "Portret" jsem musel toto WB zmenit. Pak pripadny zavoj odstranovat, coz se mi pak pri tomto nastaveni delo velice zridka a kdyz, tak jsem i tak byl spokojeny. tedy vice ci mene, v SPP ukazovatkem nebo jeste lepe ruznymi posuvy ruznych jednotlivych barev v nejakem jinem editoru, kde je mozne serizovat barevnost jednotlive v cistych barvach. Tedy pri magenta zavoji snizovat v editoru JEN cistou magentu, pri cyan zavoji snizovat hodnotu ciste cyan barvy
Toto je uz u Quattra z 99% odstraneno prave novou ne tak na zavoje citlivou architekturou sensoru.
*