Jarousi,
"Poslední Holešov z této lokality. Hodně foukalo, většina fotek trpí mírnou pohybovou neostrostí, přestože jsem měl na foťáku a objektivu nějaké to závaží. Ale v této velikosti se to nedá moc poznat..."
ja vim, ze si z nas delas peknou legracku temi tvymi dvema poslednimi komenty k tvym fotkam. Ale mozna, ze nekteri fotografove, ne tak pokrocili, jako treba Aldi a pod. to vezmou vazne a reknou si v duchu to ta sigma s temi jejimi objektivy musi byt pekna sragorka; to staci dnes kazda krabicka.....
1) objektivy, tedy predevsim ty starsi, ktere ti pripadaji, ze maji lepsi rozlisitelnost v barvach a "delaji" daleko vetsi skalu jemnych odstinu barev a daleko sirsi dynamiku atd. atd. ..............
Neni to mozne. Predevsim tyto starsi skla, s jinymi, lehce starsimi, tedy ne tak dokonalymi povrstvenimi jake maji dnes ty Temporere a Art objektivy, ktere jsou nove pocitany a staveny pro sensory o + - 50 MP. To, ze mas ten dojem o nedostatku prepalu a velkou skalou barevnych nuanci je predevsim zapricineno tim (je to videt i na tvych fotkach s temito skly), ze fotis nejvic tehdy, kdy je obloha zatazena, nebo je velke kourmo nebo je ve vzduchu nad mestem smog; anebo mas to vecerni osvetleni sluncem, jako na teto posledni utazene sedym zavojem na minimum, ze by na ty slunecni paprsky uvidet a hledat musel se vzit aspon policejni pes ; ale nemas temer zadne fotky s plnym sluncem a jasnou oblohou, tedy motivy s velkymi kontrasty, kterym se asi uz podvedome vyhybas. To by ti ty starsi objektivy teprve predvedly co v nich je. O vseobecnou neostrost velke casti, az jedne spodni poloviny fotky, uz se vubec zminovat nebudu, ale pri foceni "krajinky" je to zasadne velka chyba; popredi by melo byt vzdy nejostrejsi, protoze to je nejdulezitejsi kompozicni prvek u "krajinky" vcetne tech ve fotce nejvetsich detailu, ktere podporuji plasticitu takove fotky a "trojrozmernost", vcetne perspektivy a hloubky pohledu.
Dokud nebude mit Jarda poradny objektiv ART na tu svou novou Quattro a dokud ti to Quattro bude pujcovat, abys mu a pro nej ziskal s Quattrem zkusenosti, nebude to stat za mnoho; Jarda se s tou masinkou fotit nenauci, protoze bude mit v hlave ty tvoje rady, dokonce ziskane se "spatnymi" objektivy a ty se ujistis pouze v tom, ze Quattro za moc nestoji... a zkazis predevsim Jardovi radost az bude rad, ze ma jeste tu SD1M jako ty....
2) Ja bych, kdybych fotil ten Holesov za toho vetru a zamraceni v obloze, co s tim verkcajkem tak sem tam smejkal, predevsim u te SD1M zmenil ISO a to na aspon ISO 800 a dal koleckem korekce osvitu do PLUS 0,5 EV, takze ve skutecnosti bys mel na fotaku nizsi ISO nez je 800, ale rychly cas, daleko rychlejsi nez tam mas nyni tech 0,40 vteriny, ktea je velice nachylna vseobecne na roztreseni, i za klidu, aby ti tam rychly cas zustal jako garance proti rozmazani fotky v tom vetru. Pri ohnisku 110 mm bys mel mit nastaveno nejmin ca. jednu stopadesatinu vteriny....
Mozna, ze te to stve, ze mam k tvemu foceni caste pripominky, ale predevsim to tvoje foceni je pricinou. Moc se za to omlouvam, ale kdyz vidim, jedno u koho, tedy i u sebe, ze to nekde delam blbe, tak si klidne dam poradit; od toho to tady je. Tedy ja si to tak myslim. A kdyz vidim takove experty, kteri tady sem tam napisi tady to sve a vlozi sem par fotek, treba z pentaxu, tak verim, ze tady asi tech, kteri by vedeli, mnoho nebude, nebo se nechteji angazovat, nebot si mysli nebo vedi, ze by si tim udelali tady mezi samymi experty jenom zlou krev.
Ja to myslim uprimne a jestli si delam zlou krev, tak mi to neni fuk, ale stejne to zkusim..... Ale tady na sigmackem foru neni myslim nikdo takovy nabubrelec, ktery by si nedal poradit, kdyz to je treba. Uz v zajmu fotaku s Foveonem, ktere diky expertum, maji ne zrovna popularni jmeno jako ty sragorky jinych znacek a masove vyroby a prodeje.....
*