Náhrada za EIZO S1910

Moderátor: Antonin.Charvat

Náhrada za EIZO S1910

Příspěvekod pikador » 31 říj 2015 22:41

Chtěl bych Vás poprosit o pomoc s výběrem monitoru, který by nahradil letité EIZO S1910, se kterým denně pracuji. Jsem s ním opravdu spokojen a nedal bych je pryč, pokud by mě tolik nelákaly dnešní velké úhlopříčky. Ty nabízejí více pracovní plochy a tak uvidím lépe na fotografii, kterou edituji, jelikož pracovní lišty nezaberou 1/3 plochy monitoru. Rád fotografuji a nejvíce času před monitorem tedy strávím vyvoláváním snímků z RAW, případně korekcemi v grafickém editoru.
Je skutečností, že stávající Eizo jsem někdy v roce 2006 postavil na stůl, nastavil a od té doby jsem na nic nesáhl. Fotografuji výhradně v sRGB, fotografie netisknu, jsem amatér a tak nehledám ani komerční využití. Jelikož je snímek, který vidím na monitoru po přetažení z fotoaparátu téměř vždy barevně shodný se scénou, kterou jsem fotografoval a jak jsem si ji zapamatoval, nikdy jsem nenabyl dojmu, že by bylo vhodné pokoušet se monitor kalibrovat. Samozřejmě, že u některých snímků koriguju teplotu barev, odstíny některých barev, občas i saturaci, ale tyto nuance nedávám za vinu špatnému zobrazení, spíše "špatnému" nasnímání. Nepotřebuji tedy AdobeRGB a troufám si tvrdit, že ani kalibraci (případně mě prosím opravte).
Rád bych tedy vzal Eizo S1910 za pravý horní roh a roztáhl jej myší jako okno na velikost 27 až 30 placů. Nebráním se polepšit si, ale určitě nechci jít s kvalitou zpět. Z doby, kdy jsem monitor kupoval, neexistovaly žádné kvalitní recenze a jediné dvě, které jsem našel hodnotily tento typ v superlativech (byť není profi). Nevím tedy přesně, jakou má homogenitu podsvícení a jak je na tom s barevnou odchylkou apod., ale v mých očích je bez chyby.
Současná nabídka je velmi pestrá, cenové rozdíly jsou propastné a přiznám se, že nevím, jak se rozhodovat. Našel jsem např. tyto výrobky:

29.8" Dell U3014 UltraSharp za 31 tis.
27" EIZO CS270-BK za 27 tis.