Náhrada za EIZO S1910

Moderátor: Antonin.Charvat

Náhrada za EIZO S1910

Příspěvekod pikador » 31 říj 2015 22:41

Chtěl bych Vás poprosit o pomoc s výběrem monitoru, který by nahradil letité EIZO S1910, se kterým denně pracuji. Jsem s ním opravdu spokojen a nedal bych je pryč, pokud by mě tolik nelákaly dnešní velké úhlopříčky. Ty nabízejí více pracovní plochy a tak uvidím lépe na fotografii, kterou edituji, jelikož pracovní lišty nezaberou 1/3 plochy monitoru. Rád fotografuji a nejvíce času před monitorem tedy strávím vyvoláváním snímků z RAW, případně korekcemi v grafickém editoru.
Je skutečností, že stávající Eizo jsem někdy v roce 2006 postavil na stůl, nastavil a od té doby jsem na nic nesáhl. Fotografuji výhradně v sRGB, fotografie netisknu, jsem amatér a tak nehledám ani komerční využití. Jelikož je snímek, který vidím na monitoru po přetažení z fotoaparátu téměř vždy barevně shodný se scénou, kterou jsem fotografoval a jak jsem si ji zapamatoval, nikdy jsem nenabyl dojmu, že by bylo vhodné pokoušet se monitor kalibrovat. Samozřejmě, že u některých snímků koriguju teplotu barev, odstíny některých barev, občas i saturaci, ale tyto nuance nedávám za vinu špatnému zobrazení, spíše "špatnému" nasnímání. Nepotřebuji tedy AdobeRGB a troufám si tvrdit, že ani kalibraci (případně mě prosím opravte).
Rád bych tedy vzal Eizo S1910 za pravý horní roh a roztáhl jej myší jako okno na velikost 27 až 30 placů. Nebráním se polepšit si, ale určitě nechci jít s kvalitou zpět. Z doby, kdy jsem monitor kupoval, neexistovaly žádné kvalitní recenze a jediné dvě, které jsem našel hodnotily tento typ v superlativech (byť není profi). Nevím tedy přesně, jakou má homogenitu podsvícení a jak je na tom s barevnou odchylkou apod., ale v mých očích je bez chyby.
Současná nabídka je velmi pestrá, cenové rozdíly jsou propastné a přiznám se, že nevím, jak se rozhodovat. Našel jsem např. tyto výrobky:

29.8" Dell U3014 UltraSharp za 31 tis.
27" EIZO CS270-BK za 27 tis.
30" iiyama ProLite XB3070WQS za 22 tis.
27" EIZO EV2750-BK za 21 tis.
27" NEC MultiSync EA274WMi černý za 20 tis.
27" EIZO EV2736WFS3-BK EcoView za 18 tis.
27" BenQ SW2700PT za 18 tis. (velmi pochvalná recenze zde http://www.cnews.cz/recenze/benq-sw2700 ... strana/0/3)
27" Dell P2714H Professional za 8 tis.

Umím si představit, že mezi Eizo CS270 a Dell P2714H bude viditelný rozdíl. Ale např. Benq SW2700PT asi nebude oproti CS270 pro mé účely o moc horší. Eizo však stojí o 50% více.

Na druhou stranu, značku Eizo mám rád a monitor bych si chtěl pokud možno zase deset let nechat.

Jak z toho ven?

Díky za Vaše názory.
pikador
 
Příspěvky: 3
Registrován: 31 říj 2015 22:15

Re: Náhrada za EIZO S1910

Příspěvekod Antonin.Charvat » 08 lis 2015 13:23

To: "pikador"

Je skutečností, že stávající Eizo S1910 jsem někdy v roce 2006 postavil na stůl, nastavil a od té doby jsem na nic nesáhl.
nikdy jsem nenabyl dojmu, že by bylo vhodné pokoušet se monitor kalibrovat. Samozřejmě, že u některých snímků koriguju teplotu barev, odstíny některých barev, občas i saturaci, ale tyto nuance nedávám za vinu špatnému zobrazení, spíše "špatnému" nasnímání. Nepotřebuji tedy AdobeRGB a troufám si tvrdit, že ani kalibraci (případně mě prosím opravte).


Ano - model S1910 byl v letech 2005/2006 jedním z nejpovedenějších modelů EIZO a nejste rozhodně jediný uživatel, který si povšiml jeho překvapivě vysoké stability obrazových parametrů. Nicméně i u tohoto modelu se s časem (stárnutím podsvětlovacího systému) mění jeho "bílý bod", který je třeba kalibrací korigovat - pokud by např. uživatel monitoru trval na jeho sladění s fotografickým standardem sRGB IEC61966-2.1 (= hodnota bílého bodu = 6.500K).
Vy sám jste zmínil např. právě korekci bílého bodu v datech fotografie a je tedy samozřejmě otázka, zda korekce byla prováděna právě při správně nastaveném bílém bodu monitoru při standardu sRGB (= 6.500K) nebo při "nějakém" bílém bodu monitoru, rozdílném od hodnoty 6.500K.

Potřeba barevného rozsahu monitoru s pokrytím odpovídajícím fotografickému standardu AdobeRGB (1998) je většinou dána dvěma faktory:
1) Fotografie jsou pořizovány fotoaparátem/kamerou nastavenou na "Colorspace" = AdobeRGB (= tedy s barevným rozsahem AdobeRGB) s úmyslem je později interpretovat v příslušném prohlížeči (např. Adobe LR) na monitorech s barevným rozsahem blízkým AdobeRGB.
(Zhruba 15% barevných odstínů, na které můžeme v přírodě při fotografování narazit, je totiž mimo možnosti jejich zobrazení na monitorech s barevným rozsahem blízkým standardu sRGB. Proto byla snaha výrobců dodat fotografům, kteří se vybavili fotoaparáty s AdobeRGB-"rozsahem", také monitor s odpovídajícím barevným rozsahem).

2) Fotografie jsou pořizovány fotoaparátem/kamerou nastavenou na "Colorspace" = AdobeRGB (= tedy s barevným rozsahem AdobeRGB) s úmyslem je později tisknout na širokogamutové tiskárně.

Pokud ani jedno z výše uvedeného není Váš případ, resp. pro Vás drobné odchylky v barevných odstínech tónů, které leží mimo barevný rozsah odpovídající standardu sRGB nejsou důležité (většinou fotíte barevné odstíny, které leží v barevném rozsahu blízkém standardu sRGB), pak
Vám skutečně plně vyhoví monitor s barevným rozsahem blízkým standardu sRGB IEC61966-2.1.

Potřeba kalibrace:
Ta je dána zejména dalším zpracováním fotografických dat.
Pokud uživatel fotografická data:
1) zveřejňuje např. na internetu a chce, aby je ostatní viděli stejně, jako on, pak je třeba se dohodnout na tom, jak by měl vlastně vypadat monitor, na kterém se taková fotografická data budou prohlížet. A právě pro tyto účely byly vytvořeny tzv. fotografické standardy, které popisují obrazové parametry monitorů a podmínky, za jakých mají být tyto obrazové parametry monitorů nastaveny. K nastavení těchto "cílených" obrazových parametrů monitoru se pak používá proces tzv."kalibrace monitoru dle fotografického standardu".

2) pokud uživatel zasílá svá fotografická data do tiskárny a nechává si je tisknout.
V tomto případě se k nastavení "cílených" obrazových parametrů monitoru opět používá proces kalibrace - ovšem již nikoliv "kalibrace monitoru dle fotografického standardu", ale "kalibrace dle vzorového tisku" z tiskárny, kde chci tisknout svá fotografická data.

Pokud si bude tedy fotograf prohlížet fotografická data jen tak pro sebe a s nikým si je nebude vyměňovat ani je nebude nikdy nikam zasílat k dalšímu zpracování, pak si může obrazové parametry monitoru v podstatě nastavit tak, jak se mu zlíbí a opravdu nemusí monitor kalibrovat.

(Monitor dnes ovšem nepotřebuje kalibrovat ani fotograf, který data hodně distribuuje, zasílá do tisku, atd. - stačí si pořídit monitor s automatickou údržbou a korekcí obrazových parametrů monitoru dle zvolené kalibrační úlohy :-) - ale to už je samozřejmě "jiný příběh" ...)

Nyní ovšem zpět k tomu, co Vás nyní zajímá:
- pracujete se standardem sRGB (= výsledné RGB-souřadnice vašich fotografických dat interpretované Vašim prohlížecím programem odpovídají standardu sRGB IEC61966-2.1) a tedy Vám dosud vyhovoval též monitor s barevným rozsahem blízkým standardu sRGB.
- Tím jste se mohl dosud elegantě vyhýbat řešení problému, jak zajistit nastavení gamutu monitoru dle standardu sRGB pro prohlížení sRGB-fotografií na webu :-).
- Rád byste tedy nechal vše tak, jak je (protože Vám to tak ostatně dosud vyhovovalo) a jen byste rád "přešel" na vyšší úhlopříčku, ano ?
Přitom ve Vašem případě "nechat vše, jak je" - není zrovna málo :-):
- gamut monitoru (= barevný rozsah) co možná nejbližší fotografickému standardu sRGB IEC 61966-2.1
- vysoká stabilita obrazových parametrů
- aby monitor vydržel co nejdéle (nejlépe opět cca 10 let?) = co možná nejdelší záruka /dnešní monitory obvykle po třech letech výrazně mění své obrazové parametry :-( - což není jen záměr výrobců, kaj často tvrdí "zlí jazykové", ale je to dáno také tlakem na co nejnižší ceny ze strany zákazníků/

Těmto kritériím vyhovují nejlépe modely:
EIZO EV2736W
EIZO EV2750 - tento model já dnes osobně chápu jako nejbližší náhradu ve své době vynikajícího modelu S1910
27" NEC MultiSync EA274WMi

EIZO EV2750 vs NEC EA274 WMi
- cena je přibližně stejná (cca 20.000,- Kč včetně DPH), takže který ?
Pro EV2750 hovoří:
- velmi atraktivní a naprosto nadčasový design (tenký rámeček 1mm a ovládací dotykové prvky jsou integrovány přímo ve spodní části zobrazovacího panelu, takže na první pohled budí monitor dojem, jako kdyby to byla "jen" ve vzduchu se vznášející obrazová plocha bez jakýchkoliv další ovládacích prvků :-)
- od 1.září 2015 NULOVÁ tolerance trvale svítících i trvale nesvítících sub-pixelů i pixelů
- nový režim PbyP s možností nezávislé regulace obrazových parametrů v levé a pravé polovině obrazovky = monitor se chová, jako dva nezávislé monitory s rozlišením 2x 1280x1440 /takové dvě lepší 2x S1910 posazené těsně vedle sebe :-)/
- extrémně nízká spotřeba (provozní pouze 22W (!) vs. 44W v případě EA274 WMi)
- vysoká stabilita obrazových parametrů, prodloužená "provozní životnost", vysoká spolehlivost (díky nízké spotřebě)
- záruka standardně na kompletní monitor (elektronika, LCD-panel, podsvětlovací systém) = 60 měsíců
- Fotografové ocení kvalitní IPS-obrazovku s 10-bit obrazovými LUT-procesory, gamut odpovídající standardu sRGB IEC61966-2.1, vysokou stabilitu bílého bodu při režimu "sRGB" (bílý bod = 6.500K)
- Ostatní ocení režim simulace "čtečky" /režim "Paper"/ pro čtení elektronických dokumentů, kdy kontrast monitoru klesá na hodnotu 100:1 a v obraze automaticky dojde k úbytku složky modrého spektra pro menší zrakovou zátěž v nočních hodinách (lepší vyplavování melatoninu = pro zdraví člověka).

Pro EA274 WMi hovoří:
- možnost zkalibrování monitoru externí kalibrační sondou = nutno dokoupit kalibrační kit SVII-EA (= SpectraView II kit pro EA274 Wmi).
(nutno podotknout, že v případě monitoru EA274WMi má kalibrační kit s externí sondou význam pouze k ověření a případné korekci bílého bodu na hodnotu 6.500K, ikdyž jinak dokáže kalibrační software nastavit např. také jas, atd.).
Hodnotu bílého bodu 6.500K je u EIZO modelu EV2750 nutné korigovat čas od času (obvykle 1x 6 měsíců při používání 8 hod,/denně) ručně v OSD-menu monitoru. Ke korekci je pochopitelně třeba mít externí kalibrační sondu a proto je lepší využít ke kontrole bílého bodu nabízených služeb servisu EIZO.

Máte pravdu, že model 27" BenQ SW2700PT za 18 tis. je za tu cenu jistě také povedený, ale jedná se již o monitor s AdobeRGB-gamutem, což znamená ve Vašem případě monitor kalibrovat na standard sRGB a pořídit si tedy za další peníze vhodnou sondu. Ne, že by to měl být nějaký veliký problém. To určitě ne, protože k tomuto modelu je dodáván pro tyto účely jednoduchý kalibrační program "Palette Master Element" s podporou tří starších a dvou aktuálních kalibračních sond od firem DataColor a X-Rite, ale z Vašeho původního požadavku jsem nabyl dojmu, že se zatím chcete kalibracím pomocí externí kalibrační sondy pokud možno vyhnout.

Navíc model BenQ SW2700PT neumožňuje uživatelům zajímajícím se o kalibrace monitoru rozvíjet dál své znalosti při řešení "tiskových úloh", protože dodávaný kalibrační software jednoduše neřeší "kalibrace dle tiskové předlohy".
Jedná se tedy o monitor zajímavý především pro ("hobby") uživatele požadující monitor střední kvality s podporou standardů sRGB/AdobeRGB, kteří za tímto účelem též zakoupí externí kalibrační sondu a nebudou řešit "tiskové kalibrace" = "kalibrace monitoru dle tiskové předlohy".

Pro Vaše účely využití bych Vám ho tedy nedoporučoval (kalibrace zatím moc nechcete). A pokud byste snad přeci jen začal uvažovat o kalibrovatelném monitoru, pak určitě stojí za úvahu EIZO model CS270 s plnohodnotnou kalibrací všech kalibračních úloh (dle rozmanitých fotografických standardů a tiskových předloh) a rozsáhlou podporou externích klalibračních sond. Za příplatek 9.000,- Kč oproti modelu BenQ SW2700PT získáte pak monitor skutečně nadstandardní kvality:
- displays s profesionální softwarovou výbavou = kalibrační software ColorNavigator 6.x pro řešení všech základních kalibračních úloh a rozsáhlou podporou externích kalibračních senzorů
- display s vysokou stabilitou obrazových parametrů díky elektronické automatické stabilizaci jasu a díky obvodům DUE = elektronické kompenzaci jasových a barevných odchylek po celé ploše obrazovky
- display s vysokým rozlišením blízkých barevných odstínů - a to jak v tmavých, tak světlých tónech - díky 16-bit LUT obrazovým procesorům
- záruku 60 měsíců na kompletní display (elektroniku, LCD-panel, podsvětlovací barevný LED-system)
(jestli tedy požadujete pro fotografii něco skutečně nadčasové - tak na 10 let, pak asi toto je vhodná volba)
- Režim simulace "čtečky" /režim "Paper"/ pro čtení elektronických dokumentů, kdy kontrast monitoru klesá na hodnotu 100:1 a v obraze automaticky dojde k úbytku složky modrého spektra pro menší zrakovou zátěž v nočních hodinách (lepší vyplavování melatoninu = pro zdraví člověka). Zejména fotografové v "domácím" prostředí využívají někdy svůj fotografický monitor též pro čtení elektronických dokumentů.
Moderátor tohoto diskuzního fóra
Antonín Charvát
Antonin.Charvat
 
Příspěvky: 345
Registrován: 06 led 2012 10:56

Re: Náhrada za EIZO S1910

Příspěvekod pikador » 11 lis 2015 22:24

Děkuji za vysoce kvalitní a podrobnou odpověď. V dalším textu se dotknu postupně všech konzultovaných bodů.

AdobeRGB: ano, tímto jsem si potvrdil, že takto široký gamut skutečně nepotřebuji. Drobné odchylky zobrazených barev od těch skutečných nepozoruji. Fotografie netisknu.

Kalibrace: zdá se, že je pro mé účely opět nadbytečná, jelikož fotografie na webu nesdílím a lidé, kterým je tu a tam posílám, je prohlížejí na řádově horších monitorech, než EIZO S1910, nezřídka i na lowendových noteboocích, kde je otázka displeje spíše disciplínou: vidím/nevím, než disputací nad tonální křivkou. Snímky jsou tak nejčastěji prohlíženy tam, kde byly vyvolány z RAW.

EIZO EV2750 vs. EV2736W: rozdíl 3 tis., pokud design u mě nehraje hlavní roli, je skutečně 50ka o tolik lepší než 36ka? Srovnával jsem parametry na webu Eizo a rozdíly mi přijdou minimální. 50ka ma vyšší jas, USB 3.0, o 1 ms kratší odezvu, o 2W nižší spotřebu a možnost naklopení o 5 stupňů dopředu. Jsou jinak shodné nebo se jedná o jiný panel?

BenQ: nerozumím tomu, proč bych se při jeho zakoupení musel zabývat kalibrací na standard sRGB. Chápal jsem to vždy tak, že monitor s AdobeRGB prostě jen umí zobrazit více barev. Tedy pokud do něj pustím barvy v gamutu sRGB, ukáže je (ale k tomu umí i ukázat těch 15% barev navíc z gamutu AdobeRGB). Prosím tedy případně o vysvětlení. Je to totiž jediná nevýhoda, kterou jste na jeho adresu uvedl.
A co třeba iiyama ProLite XB3070WQS: opět AdobeRGB, který nutně nepotřebuji, avšak o něco větší dotpitch (což bych považoval za výhodu, nemám ostrozrak), pro práci v CAD systémech, Office a na webu lepší poměr stran (16:10)…

CS270: ano, pro amatéra asi vrchol nabídky, jak kvalitativně, tak cenově. Pokud ale pominu kalibraci, je skutečně obrazový rozdíl tak vysoký, aby ospravedlnil příplatek 50%? Nebo jinými slovy: uvidím, budu vnímat, bude mě vadit horší homogenita podsvícení, věrnost barev a užší tabulka LUT řady EV oproti řadě CS?

A ještě ke konkurenci Eiza, které máme asi oba rádi  : je skutečně Eizo dnes stále tak trvanlivé a kvalitní, aby se vyplatilo za něj připlácet? Nebo tomu spíše chceme věřit? Je to marketing nebo realita? Existují důkazy? Zmiňovaná iiyama a benq nevyhoví mým neskromným požadavkům, které jste tak krásně shrnul do tří bodů?

Díky za plodnou diskusi.
pikador
 
Příspěvky: 3
Registrován: 31 říj 2015 22:15

Re: Náhrada za EIZO S1910

Příspěvekod Antonin.Charvat » 20 lis 2015 01:35

To: "pikador"

EIZO EV2750 vs. EV2736W: rozdíl 3 tis., pokud design u mě nehraje hlavní roli, je skutečně 50ka o tolik lepší než 36ka?


Hlavní rozdíly jste již zmínil:
- vzhled (rámeček 1mm + technologie Full Flat s integrovanými dotykovými ovládacími senzory ve spodní části obrazové plochy)
- 2x USB 3.0 (využijete, pokud propojíte s PC vybaveném rovněž rozhraním USB 3.0 a s využitím rychlých USB 3.0 zařízení: flash, ext.disk, atd.)
- ještě nižší provozní spotřeba: 22W (oproti 24W u modelu EV2736W)
+ navíc dodávám:
- 1x HDMI 1.3 digitální vstup
- inovovaná fce "Picture by Picture" se dvěma nezávislými obrazovými procesory, takže obrazovou plochu s rozlišením 2560x1440 lze rozdělit na dvě menší naprosto nezávislé obrazové plochy o rozlišení 2x 1280x1440 a u každé obrazové plochy zvlášť řídit video-režim, bílý bod, kontrast, zvuk, atd.
Je na zákaznících, aby posoudili, zda jsou tyto novinky pro ně zajímavé a zaplatí za ně o 3 tisíce více (oproti staršímu modelu EV2736W).
Kvalita použitého LCD panelu je v obou modelech EV2736W a EV2750 srovnatelná (= velmi podobná, ikdyž se jedná o rozdílný IPS-panel).

Ohledně kalibrace:
Kalibrace dle fotografických standardů (sRGB / AdobeRGB) je důležitá pro dosažení "normované" reprodukce obrazu na monitoru.
A "normovaná" reprodukce obrazu - nebo-li reprodukce obrazu dle normy (=dle fotografického standardu) je důležitá zejména pro fotografy, kteří chtějí vidět barvy fotek STEJNĚ, jako je vidí ostatní fotografové na stejně nastavených (= nakalibrovaných) monitorech - tedy nastavených dle vhodně zvoleného fotografického standardu. Máte samozřejmě pravdu, že pokud se budete pohybovat pouze v uzavřené komunitě "fotografů", kteří nepoužívají kalibrovatelné monitory a budete mít pocit, že jste v podstatě jediný, kdo kalibrovatelný monitor používá, pak samozřejmě težko využijete hlavní výhody kalibrace - že byste docílil efektu, aby stejná fotografická data vypadala na dvou různých ale správně nakalibrovaných monitorech stejně (protože budete pouze Vy jediný, kdo by ten správně nakaliborvatelný monitor měl).
Požadavek na "standardtizaci" monitorů vznikl naopak v komunitě fotografů, kteří právě požadovali, aby viděli STEJNÁ fotografická data na svých (nakalibrovaných) monitorech STEJNĚ, aby se mohli bavit o barvách sdílených fotografií aniž by se na to museli scházet a posuzovat je na nějakém společném monitoru. Pokud tedy cítíte, že Vy sám součástí takové komunity nejste a nemáte tedy takové potřeby, pak ano - máte pravdu - kalibraci zřejmě opravdu nepotřebujete.

BenQ: nerozumím tomu, proč bych se při jeho zakoupení musel zabývat kalibrací na standard sRGB. Chápal jsem to vždy tak, že monitor s AdobeRGB prostě jen umí zobrazit více barev. Tedy pokud do něj pustím barvy v gamutu sRGB, ukáže je (ale k tomu umí i ukázat těch 15% barev navíc z gamutu AdobeRGB). Prosím tedy případně o vysvětlení.

Ano - vysvětlím:
Pokud budete vytvářet fotografická RGB-data, jejichž hodnoty souřadnic RGB se budou vztahovat k barevnému prostoru sRGB dle fotografického standardu sRGB IEC 61966-2.1, a Vy poté budete tato data nahlížet na nezkalibrovaném monitoru, jehož barevný rozsah bude blízký standardu AdobeRGB (1998), pak nastane ten efekt, že barevná reprodukce takové fotky bude "přesycená" (poznáte zejména na pleťových barvách, že budou příliš do červena).
Z tohoto problému se dostanete buť tak, že:
1) AdobeRGB-monitor překalibrujete na standard sRGB IEC61966-2.1 nebo
2) provedete "klasickou" kalibraci, kdy v podstatě jen změříte barevný rozsah (gamut) Vašeho monitoru, vytvoříte pomocí kalibračního programu
barevný ICC-profil AdobeRGB-monitoru a pak budete Vaše sRGB fotografie důsledně prohlížet zásadně prohlížecími programy využívajícími správu barev (tím, že si načtou barevný ICC-profil Vašeho monitoru a matematicky zkonvertují souřadnice RGB Vaší sRGB-fotografie do souřadnic RGB odpovídající barevnému rozsahu Vašeho AdobeRGB-monitoru)
V obou případech ad1) nebo ad2) se neobejdete bez kalibrace AdobeRGB-monitoru.
Pokud se tedy chcete kalibracím pokud možno vyhnout, pak je pro Vaše účely, kdy pracujete většinou s sRGB-daty (fotkami), pořídit raději monitor s barevným rozsahem blízkým standardu sRGB IEC61966-2.1.

CS270: ano, pro amatéra asi vrchol nabídky, jak kvalitativně, tak cenově. Pokud ale pominu kalibraci, je skutečně obrazový rozdíl tak vysoký, aby ospravedlnil příplatek 50%? Nebo jinými slovy: uvidím, budu vnímat, bude mě vadit horší homogenita podsvícení, věrnost barev a užší tabulka LUT řady EV oproti řadě CS?


Pokud budete porovnávat "běžné" fotky připravené dle standardu sRGB IEC61966-2.1 na modelech EIZO řady "EV" a "CS", pak máte pravdu, že po vybalení obou monitorů z krabice žádné markantní rozdíly v kvalitě barevné reprodukce na první pohled nezaznamenáte.

Rozdíly se projeví až při reprodukci fotek, kde převládají přiliš tmavé nebo příliš světlé tóny. Tam se již projeví mnohem vyšší schopnost rozlišit od sebe velmi blízké barevné odstíny právě v příliš tmavých nebo příliš světlých tónech, což je dáno "rozlišením" obrazových procesorů, kdy modely "EV" pracují interně s 10-bitovými procesory, zatímco modely "CS" se 16-bitovými procesory.

Rozdíly také poznáte po čase v homogenitě obrazu, která je u modelů "CS" elektronicky kompenzovaná DUE-tabulkou, zatímco u modelů "EV" je dána pouze kvalitou difuzeru (tedy pouze mechanicky)

V neposlední řadě zaznamenáte rozdíly také "v čase", kdy modely "CS" je možné díky kalibračním nástrojům udržovat stále ve stejné "kondici", takže i např. po dvou letech používání budou "ukazovat" stejná fotografická data stále stejně, zatímco u modelů "EV" dojde vlivem stárnutí podsvětlovacího sytému k mírnému posunu barevných odstínů a pokud "neopravíte" (= nezkorigujete) odpovídajícím způsobem bílý bod, pak se s tím budete muset smířit.
Zkrátka těch asi 6.000,- Kč navíc u modelu CS270 oproti modelu EV2750 není jen tak "pro nic za nic" :-).

A ještě ke konkurenci Eiza, které máme asi oba rádi  : je skutečně Eizo dnes stále tak trvanlivé a kvalitní, aby se vyplatilo za něj připlácet? Nebo tomu spíše chceme věřit? Je to marketing nebo realita? Existují důkazy?


Vysoká kvalita obrazové reprodukce a nadprůměrná spolehlivost vždy byly a stále jsou hlavními prodejními argumenty této značky.
Důkazem spolehlivosti je např. to, že EIZO jako první začal na své monitory nabízet pětiletou záruku !
Důkazem, že i dnes EIZO ve spolehlivosti udává tempo je od 01.09.2015 avizovaná NULOVÁ tolerance nejen na trvale svítící/nesvítící celé obrazové pixely, ale též NULOVÁ tolerance na trvale svítící/nesvítící sub-pixely R-G-B.

Jinak marketing je jistě mocný nástroj - ale jeho účinnost se nesmí přeceňovat - zvláště na relativně malém českém/slovenském trhu.
EIZO by mohlo každý den hlásat, jak jsou jeho výrobky kvalitní, ale kdyby to zpětně následně nepotvrzovali stovky a tisíce spokojených zákazníků, tak by se to na našem malém trhu stejně rychle rozneslo (marketing/nemarketing). Neseriózní (lživý) marketing si mohou dovolit pouze výrobci, kteří si kladou pouze krátkodobé cíle a sami nepředpokládají, že by na trhu setrvávali nějak dlouho (jejich strategie je spíše rychle nalákat, rychle vydělat, rychle odejít ...).
Moderátor tohoto diskuzního fóra
Antonín Charvát
Antonin.Charvat
 
Příspěvky: 345
Registrován: 06 led 2012 10:56

Re: Náhrada za EIZO S1910

Příspěvekod pikador » 27 lis 2015 21:01

díky za podrobné odpovědi
pikador
 
Příspěvky: 3
Registrován: 31 říj 2015 22:15


Zpět na Vše kolem zobrazování fotografií na monitorech

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků