To: "tomass004"
Pro vektorovou a bitmapovou grafiku s naslednym tiskem (papir, plachty, folie) + take veci pro web a upravu fotografii vybiram monitor.
Puvodne jsem pocital s nizsi porizovaci castkou. Ovsem po procitani fora jsem se rozhodl navysit rozpocet na porizeni monitoru.
Radeji bych volil 27palcovou velikost z duvodu vetsiho pracovniho prostoru. Je proto vyse uvedeny monitor vhodny na mou praci?
(nejsem zatim uplny profik).
Vzhledem k tomu, že kromě základního prohlížení a úpravy fotografií (dle fotografických standardů sRGB/AdobeRGB) budete monitor chtít využívat též pro tisk a vizuelní kontrolu barevné reprodukce ještě před jejím tiskem, tak se Váš výběr ubírá jistě správným směrem.
Pro tisk a vizuelní kontrolu barevné reprodukce na monitoru ještě před tiskem je totiž nutný monitor s kalibrační sondou a kalibračním softwarem umožňujícím snadné vizuelní nastavení bílého bodu podle charakteru světla dopadajícího na tiskovou předlohu. Takový předpoklad splňuje např. Vámi zmiňovaný model CS270 (+kalibrační software EIZO ColorNavigator 6.x).
Bude nutne poridit jeste kalibracni sondu?
Ano, jemné změny a přesné nastavení bílého bodu monitoru dle charakteru dopadajícího světla na tiskový papír předpokládá použití kalibrační sondy - ideálně ve spolupráci s kalibračním programem ColorNavigator 6.x (v případě monitoru EIZO CS270).
Take jestli mi dokazete poradit, ktera barva je nejvhodnejsi pro nasviceni zdi za monitorem. V soucasne dobe mam na monitoru vzadu led a pro praci v noci se mi nejvice osvecila bila s lehkym nadechem do zluta.
Obecně je doporučována pro tiskové kontroly neutrální šedá barva a kalibrovaný zdroj umělého osvětlení (4.000K - 5.000K).