Canon Power Shot G16 a telekonvertory

Canon Power Shot G16 a telekonvertory

Příspěvekod Šola » 25 čer 2017 09:03

Dobrý den, zdravím všechny účastníky fóra. Jsem amatér/laik, který si před rokem koupil Canon G16. Tak trochu mě to vtáhlo a začínám vymýšlet a pokouším se o kreativnější využití tohoto přístroje, když už to umožňuje. Můj dotaz směřuje na uživatele, kteří mají nějakou zkušenost s použitím telekonvertoru na tento přístroj. Jedná se mi zejména o to, jak moc velká je ztráta světelnosti při použití TC x1,4 a zda to má nějaký zásadní vliv na kvalitu obrazu. Uvažoval jsem i o koupi nějaké zrcadlovky nižší třídy Canon 100D apod., ale kamarádem mi to bylo rozmluveno. Díky za rady a předání zkušeností.
Milda
Šola
 
Příspěvky: 3
Registrován: 25 čer 2017 08:36

Re: Canon Power Shot G16 a telekonvertory

Příspěvekod Alda » 25 čer 2017 14:46

Zdravím Šolo, a zdůvodnil ti tvůj kamarád, proč by jsi neměl fotit
zrcadlovkou ? Mě by stačilo na pořízení APSC přístroje už jen ten
rozdíl ve velikosti snímače, oproti tomu 1/1,7 co máš v té G16 a v
možnosti volby objektivů. Toho lze samozřejmě dosáhnout i s bezzrcátkem...
Alda
 
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 úno 2016 13:02

Re: Canon Power Shot G16 a telekonvertory

Příspěvekod Point » 25 čer 2017 14:49

Každý fotografický objektiv má dvě části. Vstupní (kudy vstupuje světlo do objektivu), jehož zorný úhel je charakterizován udávaným ohniskem (čím menší úhel, tím delší hodnota ohniska) a výstupní, jehož zobrazovací úhel, vykreslený (promítnutý ostře) na průmětnu (plochu - rovinu ve které leží i čip) ve tvaru kružnice umožňuje svým průměrem použít ten který (úhlopříčný) rozměr čipu. Pro každý rozměr čipu je tedy konstruován i objektiv s možností vykreslit potřebný průměr ostrého obrazu.